Forked Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 (endret) Jeg føler det er på tide å droppe Windows (igjen). I den forbindelse er jeg litt nyskjerrig på hvilke spill som anbefales. De jeg har på lista er nå: OpenTTD - Samme hvilket OS jeg kjører kommer jeg alltid til å ha dette installert. X3: Reunion - Forgjengeren til X3: Terran Conflict. Jeg har allerede special edition av dette (#99 av 500 forøvrig). Det er så absolutt et topp spill, dog med noe stiv learning curve. World of Goo - Genialt spill. Det skal spilles mer. Hva er deres tanker og erfaringer med spill til linux? Helst native, men om spillet fungerer topp i wine eller tilsvarende løsninger (Crossover) er det noe som kan vurderes. Jeg har ingen interesse for MMOer, den tiden har jeg lagt bak meg. Forslag så langt: Savage 2 - Her får man både 32 og 64bit klient til linux. (Foreslått av EvilLeader) GL-117 - Open Source flysim til linux, windows og mac. (Foreslått av Xaco) Achtung Die Kurve! - Multiplayer Snake - enkelt og man blir avhengig. Det finnes flere varianter. (Foreslått av Filosofem) Wolfenstein: Enemy Territory - Multiplayer only(?) FPS - Gratis. Endret 11. mars 2009 av kjetil
ckyfanboy Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Savage 2 (ikke MMORPG, men derimot TPS+FPS+RPG+RTS). Det er gratis, så løp og spill!!
xaco Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 gl-117 et fantastisk flyspill (etter min mening i det minste)
cowboy bob Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Achtung Die Kurve om du har folk på besøk e.l Kanskje ikke heeelt hva du så etter, men tenkte det var verdt å nevne for det om.
-ErlendA- Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 (endret) Warcraft 3 finnes i native versjon for Linux. Endret 11. mars 2009 av ErlendA
Forked Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Skrevet 11. mars 2009 Warcraft 3 finnes i native versjon for Linux. Jeg fant ikke noe om dette hos blizzard eller ved å google.. kun folk som stiller spørsmål om hvordan man får det til i wine. Har du en link?
-ErlendA- Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Har ingen link. Fikk selv tips om at WC3 funket til Linux ved å kjøre setup fra CD. Er en stund siden nå så mine kilder er uklare.
Krøllalfa99 Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Wolfenstein: Enemy Territory er jo kjempemoro, gratis det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå