gamer82 Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Edge #200 er ute og i den forbindelse har de satt sammen en topp 100. Denne gangen har de gått bort fra all historisk korrekthet og satt sammen 100 Best Games To Play Today Topp 20 er som følger: 1. Zelda: Ocarina Of Time 2. Super Mario 64 3. Half-Life 2 4. Resident Evil 4 5. Zelda: A Link To The Past 6. Super Mario World 7. Tetris 8. Super Mario Galaxy 9. Halo 3 10. Yoshi's Island 11. LittleBigPlanet 12. GTA IV 13. Left 4 Dead 14. Street Fighter IV 15. Rock Band 2 16. Super Metroid 17. World of Warcraft 18. Call of Duty 4 19. Civilization IV 20. Super Mario Bros. 3 Endret 9. mars 2009 av Kilik
Gjest Bruker-127711 Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Syns egentlig wow burde vært høyere. Ikke at jeg er storfan / spiller det, men det har tross alt 11 mil faste spillere. Halo 3 kan ryke og reise. Fortjener ikke plassen i det hele tatt. Men Zelda Oot er vel fortjent. Men dette er jo min mening. Edit: etter å ha lest den et par ganger til syns jeg det er mye tullball på lista. Hvorfor er ikke andre Blizzard spill der? Endret 9. mars 2009 av Bruker-127711
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hvordan Halo 3 kan være så høyt på listen forstår ikke jeg heller, men er vel online-delen om er såpass stor i USA. Begynte på HL2 forrige uke, og er 100% enig i plasseringen, det spillet er fortsatt gull i "bits og bytes"-form. EDIT: Slik jeg forstår det er det snakk om de 100 beste spillene å spille i dag, altså underforstått gjennspillbarhet. Alle spillene på listen(top20) jeg en gang har spillt, spiller jeg fortsatt i dag, så er stort sett enig med listen Etter å ha sett på hele listen, må jeg si det underlig at CS ikke er å finne, mens CS:S er der. Fortsatt, VALVe har gjort det særdeles godt med HL2, Portal, Left4Dead, CS:S og TF2 alle på listen. Endret 9. mars 2009 av sfRoyal
-ErlendA- Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Bra liste det der i forhold til hva andre har klart å hoste opp. Likevel ville eg hatt inn CIV II for CIV IV, samt GTA:VC inn for GTA IV Syns også et Tycoon spill burde få plass her Min Liste: 1. Zelda: Ocarina Of Time 2. Super Mario 64 3. Half-Life 2 4. Resident Evil 4 5. Zelda: A Link To The Past 6. Super Mario World Mario Kart 7. Tetris 8. Super Mario Galaxy 9. Halo 3 Half Life 10. Yoshi's Island Transport Tycoon 11. LittleBigPlanet 12. GTA IV GTA: Vice City 13. Left 4 Dead 14. Street Fighter IV 15. Rock Band 2 16. Super Metroid 17. World of Warcraft 18. Call of Duty 4 19. Civilization IV Civilization II 20. Super Mario Bros. 3 Mario Tennis Endret 9. mars 2009 av ErlendA
gamer82 Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Skrevet 9. mars 2009 Syns egentlig wow burde vært høyere. Ikke at jeg er storfan / spiller det, men det har tross alt 11 mil faste spillere. Edit: etter å ha lest den et par ganger til syns jeg det er mye tullball på lista. Hvorfor er ikke andre Blizzard spill der? Tja, at et spill har mange spillere er ikke nødvendigvis noe mål på hvor bra det er. Starcraft er nr. 38. Etter å ha sett på hele listen, må jeg si det underlig at CS ikke er å finne, mens CS:S er der. Det er jo så og si samme spillet, så det hadde blitt feil å tatt med begge etter min mening.
Gjest Bruker-127711 Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Jeg syns det er et tegn på at det er bra. Ikke hele faktoren, men den burde telles som bedre. Det burde ihvertfall komme foran L4D syns jeg.
Rata101 Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Selv om jeg har dyp respekt for EDGE, så synes jeg sånne lister blir litt feil. Det funker dårlig å blande så mange sjangre i en liste. Det er mange bra valg i lista, men mye mangler også (fant ikke Baldur's Gate for eksempel). Rekkefølgen blir egentlig ganske hipp som happ. Dog er det ikke overraskende at mange actionbaserte konsollspill havner på toppen. Uansett tror jeg de fleste kan finne seg et par perler de ikke har testet før.
ShampooMacTavish Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Resident Evil 4? Det finnes da hundre spill som er bedre enn det. Både GTA IV, Little Big Planet og A Link to the Past som allerede er nevnt blant topp 20. EDIT: Min mening. Endret 9. mars 2009 av ShampooMacTavish
Gormers Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Det er din mening. Har du spilt igjennom hele spillet? edit: Resident evil 4 er et av mine favorittspill i alle fall. Fantastisk gameplay med varierte omgivelser og fiender med superb grafikk. Langt uten å føles repeterende. Solid og responsivt kontrollsystem som kunne være skummelt uten at du ble frustrert av kontrollen. edit 2: har uansett ikke så mye til overs får slike lister. Som regel føles det som bare tilfeldige titler slengt etter hverandre. Nå ser jeg at de har gitt en kort tekst med grunnlag for hvert spill, men gidder ikke lese det nå. Endret 9. mars 2009 av Gormers
Rider of Reason Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jeg må si meg helt enig med deg Rata. Det finnes alt for mange forskjellige spill i en slik liste til å kunne lage en Topp 100 of all time. Jeg tror alle fant minst ett spill de savnet eller syns skulle vært høyere på listen. Jeg fant i alle fall flere. Spill er jo tross alt som alle andre ting smak og behag. Men at det er flere gode spill på den listen, inkludert noen jeg alltid har hatt lyst til å prøve, er det ingen tvil om. Når det er sagt er jeg nokså enig i Topp 6 da. Endret 9. mars 2009 av Rider of Reason
ShampooMacTavish Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Gormers: Ja, jeg har spilt det. Tenkte jeg skulle gå gjennom det når RE5 nærmet seg, men må si RE4 skuffet litt, selvom det er et bra spill.
Gormers Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Har ikke planer om å kjøpe res 5 med det første heller, men det er en annen sak. Kanskje litt kjipt at det ikke er like skummelt som de forrige spillene i serien, men nå er du er enig selv med at det er et godt spill. Synes i alle fall GTA IV ikke var så grådig mye bedre. Endret 9. mars 2009 av Gormers
Joakim vas Normandy Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 For at denne listen skal kunne bli oppfattet som seriøs må Baldurs Gate selvfølgelig være med i topp 20. Vil tro de aller fleste som har spillt det er enige i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå