Gå til innhold

Studentprosjekt ser etter concept artist! (3D space sim for Xbox)


Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens!

Vi på Realspace (Working title) teamet er nå på utkikk etter en concept artist som kan være med på å forme videre art direction til prosjektet vårt. Vi ser etter en student eller freelancer med høyt innsatsnivå som er interessert i å bryte inn i spillbransjen. Det er ingen bedre måte å ta sine første steg enn å være med på hobbyprosjekter som du senere kan ha på CVen. Vi kan ikke tilby noen betaling for arbeidet (vi er alle studenter og gjør dette for å lære, og har ingen planer om å tjene noe penger på dette) Men du vil selvsagt få ditt navn på spillets hjemmeside, credits, osv. I tillegg vil du få mulighet til å jobbe sammen med en gruppe mennesker med ekstrem stå-på vilje og som alle holder ett høyt nivå. Du vil få erfaring med arbeid med SCRUM project management (noe som de fleste spill firmaer bruker aktivt) og få verdifulle kontakter for fremtiden.

 

Prosjektet består av:

3 Programmere, 2 3D modellerere, 1 Spill designer, 1 komponist.

 

Om prosjektet:

Realspace er et spill satt i en sci fi setting som skal ligne vår egen fremtid. Krig utføres i rommet, mellom gigantiske skip laget for å kunne utføre reisene mellom mars og jorden. Du spiller som kaptein for ett av disse skipene, og vil fra første sekund ha tilgang til skipets enorme våpen arsenal. Her er det ikke masse arbeid før du får tilgang til de skikkelige kamp skipene, men direkte kontroll som gjelder.

 

I motsettning til vanlige spill satt i rommet, fungerer ikke kampen som slag mellom to båter fra 1800-tallet. Her er det ingen bredsider (broadsides) eller powershields. Her gjelder det høyteknologiske smarte missiler, kampskip styrt av kunstig inteligens og radar systemer som kan fange opp fiendens signatur mange killometer før den kommer innen synsrekkevidde. Spillet handler om å være smart, holde seg skjult og være den som først oppdager fienden, for så å gjøre de riktige taktiske valgene igjennom helle treffningen.

 

En venn av meg sa det virket litt som "ubåtkrig i rommet" noe som kan være ganske nærme sannheten. Ubåt krig med svermer av kampdroner, rakketer og heftige eksplosjoner!

 

Er du interessert i å bli med på teamet, eller eventuelt bare har spørsmål, send meg en melding eller legg igjen

en kommentar her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest bøker av Peter F. Hamilton eller? =D

Høres veldig ut som stæsjet som han beskriver i sine bøker.

 

Uansett, konseptet virker spennende. Håper dere klarer å release noe.

 

EDIT:

Hvor er dere studenter?

Hvilken tidsplan har dere?

Hvor ferdig skal dere bli med spillet? Helt ferdig? En demo? Er det til en skoleoppgave, og avslutter etter den er ferdig?

Hvilken game-engine?

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Lest bøker av Peter F. Hamilton eller? =D

Høres veldig ut som stæsjet som han beskriver i sine bøker.

 

Uansett, konseptet virker spennende. Håper dere klarer å release noe.

 

EDIT:

Hvor er dere studenter?

Hvilken tidsplan har dere?

Hvor ferdig skal dere bli med spillet? Helt ferdig? En demo? Er det til en skoleoppgave, og avslutter etter den er ferdig?

Hvilken game-engine?

 

Det er ikke til skoleoppgave,er ett prosjekt ved siden av som utvikles ved hjelp av XNA, vi som programmerer har en del erfaring med det fra før (deltar i Imaginecup og lignenede)

Håpet er å få ferdig en enkel version av spillet til september og se hva vi skal gjøre videre. Alle går andre klasse på NITH, untatt 3D folka som studerer på ID fagskolen / Academy of Arts i San fransisco

Vi har ikke kommet veldig langt med prosjektet pga alt det andre vi driver med, (og det hadde vært veldig vanskelig å ha kommet langt når du ikke har noen art direction :) )

Lenke til kommentar
Broadsiding ei rommet er jo superkult, men men. Jeg kan respektere ønneske om å gjøre ting annderledes.

 

lykke till.

 

Stemmer det! Det hadde jo ikke vært spilll opp og ned og i mente med broadsiding i rommet hvis det ikke hadde vært kult! Jeg synes også det, men man kan ikke sitte og lage remakes av det som har vært før, da kommer man jo ingen vei :)

Lenke til kommentar
Håper dere har en som er drivendes dyktig til AI-programmering. Spillet faller og står på AI hvis dere skal ha den typen krigføring som du snakker om.

 

Godt poeng dette! Glemte selvsagt å nevne at det skal være multiplayer i spillet, sitter faktisk akkurat nå og jobber med nettverkskoden. Men uansett har du rett. På NITH har vi et eget GameAI fag, hvor vi har lært veldig mye om det som ligger i bunnen for en god AI, og jeg har selv utviklet AI motoren som ligger i bunnen av spillet til imaginecup teamet jeg er medlem av, så har litt erfaring også :)

Lenke til kommentar
Håper dere har en som er drivendes dyktig til AI-programmering. Spillet faller og står på AI hvis dere skal ha den typen krigføring som du snakker om.

 

Godt poeng dette! Glemte selvsagt å nevne at det skal være multiplayer i spillet, sitter faktisk akkurat nå og jobber med nettverkskoden. Men uansett har du rett. På NITH har vi et eget GameAI fag, hvor vi har lært veldig mye om det som ligger i bunnen for en god AI, og jeg har selv utviklet AI motoren som ligger i bunnen av spillet til imaginecup teamet jeg er medlem av, så har litt erfaring også :)

 

Steike. Da jeg gikk på NITH (gikk ut i fjor) hadde vi bare AI i 3. klasse ,og det AI-faget var humbug. Godt at de har forbedret seg =) Vi hadde en kis som ikke vinklet AI-faget mot spill i det hele tatt. Innleveringen vår var så lite spillrelatert som det var mulig å få det også.

 

Hadde vært kult for spilleren å styre behaviouren til skipene sine utsendte "Swarm drones" in game.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Steike. Da jeg gikk på NITH (gikk ut i fjor) hadde vi bare AI i 3. klasse ,og det AI-faget var humbug. Godt at de har forbedret seg =) Vi hadde en kis som ikke vinklet AI-faget mot spill i det hele tatt. Innleveringen vår var så lite spillrelatert som det var mulig å få det også.

 

Stemmer det! De har fjernet det faget (er blitt valg fag) og byttet det ut med faget GameAI som handler bare om å lage finite state machines, pathfinding og annet snacks som brukes i spill :)

Lenke til kommentar
Steike. Da jeg gikk på NITH (gikk ut i fjor) hadde vi bare AI i 3. klasse ,og det AI-faget var humbug. Godt at de har forbedret seg =) Vi hadde en kis som ikke vinklet AI-faget mot spill i det hele tatt. Innleveringen vår var så lite spillrelatert som det var mulig å få det også.

 

Stemmer det! De har fjernet det faget (er blitt valg fag) og byttet det ut med faget GameAI som handler bare om å lage finite state machines, pathfinding og annet snacks som brukes i spill :)

 

*Hytte med neven*

Misunnelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Steike. Da jeg gikk på NITH (gikk ut i fjor) hadde vi bare AI i 3. klasse ,og det AI-faget var humbug. Godt at de har forbedret seg =) Vi hadde en kis som ikke vinklet AI-faget mot spill i det hele tatt. Innleveringen vår var så lite spillrelatert som det var mulig å få det også.

 

Stemmer det! De har fjernet det faget (er blitt valg fag) og byttet det ut med faget GameAI som handler bare om å lage finite state machines, pathfinding og annet snacks som brukes i spill :)

 

Høres spennende ut. Åssen programeringspråk er det dere bruker? (eller er det bare teori?)

Lenke til kommentar
Steike. Da jeg gikk på NITH (gikk ut i fjor) hadde vi bare AI i 3. klasse ,og det AI-faget var humbug. Godt at de har forbedret seg =) Vi hadde en kis som ikke vinklet AI-faget mot spill i det hele tatt. Innleveringen vår var så lite spillrelatert som det var mulig å få det også.

 

Stemmer det! De har fjernet det faget (er blitt valg fag) og byttet det ut med faget GameAI som handler bare om å lage finite state machines, pathfinding og annet snacks som brukes i spill :)

 

Høres spennende ut. Åssen programeringspråk er det dere bruker? (eller er det bare teori?)

 

Hmm, rimelig heftig avsporing fra tråden dette; men vi bruker i allefall java (i form av robocode, google it!) + kissmet for unrealED. Det handler mest om å lære å sette opp state machines + forstå hvordan pathfinding fungerer, så det er en god del teori. Hele poenget er jo at man skal kunne bruke denne kunnskapen til å designe ai for ett hvilket som helst språk.

Endret av Daymare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...