Gå til innhold

ang. plexwriter og garanti.


Anbefalte innlegg

Min gikk i stykker etter 6 mnd. og jeg fikk igjen en ny heldigvis.

Jeg har også 2 kamarater som ikke var så heldige, deres konka etter litt over 1 år og måtte da betale rep eller kjøpe ny.

Jeg har også sett at andre har fått sin ødelagt etter ca 1 år.

Er dette vanlig ? jeg ønsker feedback pga kjøp av ny snart.

Jeg vet at plextor kommer bra ut i tester, men er kvaliteten på brennerene bra ? det begynner jeg og lure på.

 

airguard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyttig å vite om garanti:

 

Kjøpsloven gir deg rett til å klage i 5 år på mangler ved en vare som er ment å vare

vesentlig lenger enn to år.

 

Selger må sannsynliggjøre en konkret årsak til at feilen er kundens skyld, hvis han skal

slippe unna.

 

I Stavanger byrett ble Nokia dømt til å betale reparasjonen av en videospiller,

som røk etter tre og et halvt år.

Kilde: FR Nr. 10/96 s.44.

Lenke til kommentar

Kjøpsloven gir i alle fall to års reklamasjonsrett.

Jeg hadde en sak med et dataprodukt som gikk istykker etter litt over ett år. Butikken påberopte seg ett års garantitid. Dette sto imidlertid ikke noe sted på kvitteringen. Dermed ble det ordnet i min favør.

Spør før du handler, og påse at kvitteringen ikke har påført ett års garanti.

Dette er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar

Har en kompis som også har hatt en del problemer med plextor brenner. Vi kjøpte 12x brenner sammen for en tid tilbake. Etter kun kort tid begynte brenneren hans å oppføre seg rart. Bios fant den ikke på skikkelig vis. Stod masse rare bokstaver. Han fikk byttet i en 16x brenner hos komplett. Nå kjøpte vi oss en spindel vær av cd-r plater av et heller ukjent merke (europus for å være nøyaktig). Uansett så funket ikke disse platene på brenneren hans, på min derimot funket alt fint. Ikke noenproblemer i det hele tatt. Kan overbrenne som bare det.

Vi hadde også så godt som lik hardware på maskinene en stund.

 

For meg virker det som om disse plextor brennerne enten er litt kresne på oppsett av pc'n, eller så er det stor forskjell på kvaliteten på dem. Jeg vet ikke helt hva den skulle reagere på, men et eller annet er det. Men når du først får en brenner som fungerer bra, så er plextor best.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 13:34, Ar`Kritz skrev:

Det er jo ikke verre enn å få ny fra webshopen, for vi handler jo alle på nett, gjør vi ikke? PSData er i hvert fall velsignet tålmodige når det gjelder defekte greier.



 

det er greit nok det, men du kan skrike deg så blå du vil uten og komme noen vei, siden ingen plextor har mer en 1 års garanti, det står på fakturaen.

 

Da er problemet heller hvorfor ryker de etter akkurat ett år ?

Jeg vet at de brenner fantastisk, men jeg har ikke råd til en ny brenner hvert år hehe :smile:

 

airguard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...