Gå til innhold

HDTV-problemer


rodrigues_

Anbefalte innlegg

Hei! Har problemer med bildet når jeg skal koble til Xboxen. Jeg har et JVC LT-42R90BU FHD TV. Jeg bruker heller ikke HDMI inngangene, da jeg har en xbox360 som ikke har hdmi utgang:\

Problemet er at bildet ser helt fantastisk stygt ut. Det er helt "kantete" bilder, linjene er ikke rette, men skjeve. Jeg har ikke glemt å stilt på HDTV på komponent kabelen, i tillegg har jeg koblet grønn i grønn kontakt, blå i blå osv..

Jeg har også lekt med innstillingene på Xboxen, 480p, 720p, 1080i og 1080p, men det er ikke store forskjellen.

 

Jeg lurer på hva problemet er, GTA IV ser for eksempel helt fantastisk stygt ut. Men jeg merker det ikke så mye i FIFA09. Det er nesten slik at jeg ønsker at jeg gikk tilbake til det gamle CRT-tvet.

 

Beklager for fryktelig dårlig norsk, da jeg ikke orker å se igjennom / omformulere meg.

 

Mvh Miguel Rodrigues

 

 

*edit: Hm... GeoW2 ser også ganske vakkert ut egentlig, er vel bare Halo 3, Mass Effect og GTA IV som ser helt fæle ut.

Endret av rodrigues
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser "hovedbildet" til Xbox'en ut? Om alt ser vanlig ut der er det nok ikke noe galt med verken TV'en eller Xbox'en. Høres også rart ut at det skal se ille ut i noen spill og vanlig i andre.

 

Virker nesten som om det er jaggies i spillene du ser.

avivo_purevideo_jaggies1.jpg

 

Om det ser ut sånn, så er det nok bare spillet som er sånn. I GTA IV er det endel jaggies..

Lenke til kommentar
Hvordan ser "hovedbildet" til Xbox'en ut? Om alt ser vanlig ut der er det nok ikke noe galt med verken TV'en eller Xbox'en. Høres også rart ut at det skal se ille ut i noen spill og vanlig i andre.

 

Virker nesten som om det er jaggies i spillene du ser.

avivo_purevideo_jaggies1.jpg

 

Om det ser ut sånn, så er det nok bare spillet som er sånn. I GTA IV er det endel jaggies..

 

 

Ja, det er nok sånne. Syntes selv det var rart at det bare var noen spill som såg fine ut, mens andre var forferdelige. Likevel, GTA IV ser helt fælt ut. Men tusen takk for hjelp:)

Lenke til kommentar

Automatisk svar for å føle seg nyttig:

 

Bildet i Grand Theft Auto IV er kornete pga diverse filtre som skal skjule de udetaljerte avstandstekturene. Om du spiller The Lost and Damned er det også ett ekstra filmaktig filter som gjør bildet mer kornete. I Halo 3 er det sånn fordi spillet kjører i en oppløsning på 640p pga alle HDR-luseffektene og andre ting som skjer "backstage". I Mass Effect har jeg ikke merket noe særlig til hakkete kanter (jaggies), men det er kanskje fordi jeg ikke er oppmeksom på sånt når jeg først er oppslukt av et spill.

 

Jaggies (hakkete kanter) oppstår av at det enten er en lavere oppløsning spillet blir rendret i, eller at det er mangel på Ant ALiasing, en prosess som drastisk minsker synlige jaggies. Så om du spiller på PC og finner et valg om å skru på AA (Anti-Aliasing) så hjelper det en hel god del.

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...