Habitats Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 @ Nailer: Takker for input ! Skal ta en nærmere titt. @ Marza: Kan en virkelig hoppe mellom på den måten? Står dette dokumentert noe sted, kan ikke se jeg har hørt om det gjennom katalogen/nettsiden. Det står jo at hvert studium er 3 år? Om dette lar seg gjøre hadde det vært ypperlig.
Nailer_InnleggNO Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 @ Nailer: Takker for input ! Skal ta en nærmere titt. @ Marza: Kan en virkelig hoppe mellom på den måten? Står dette dokumentert noe sted, kan ikke se jeg har hørt om det gjennom katalogen/nettsiden. Det står jo at hvert studium er 3 år? Om dette lar seg gjøre hadde det vært ypperlig. Første året er felles, og du kan skifte linje hvis du bare sier ifra i tide. Er ikke helt sikker på hva fristen er, men tror man kan velge ganske lenge. Husker det var folk som ombestemte seg første året og valgte noe annet.
Gjest Slettet+8974asdfnb Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg mener å huske at du faktisk kunne vente helt til litt etter eksamen på våren med å bytte, men skal ikke si noe sikkert... Men de sa man hadde ganske lang frist på å gjøre det, så det er nok etter juleferien i hvert fall. EDIT: Hvis du lurte så var jeg på infomøte der tidligere da jeg fikk høre det.. Endret 22. februar 2009 av Slettet+8974asdfnb
Lifa Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg mener å huske at du faktisk kunne vente helt til litt etter eksamen på våren med å bytte, men skal ikke si noe sikkert... Men de sa man hadde ganske lang frist på å gjøre det, så det er nok etter juleferien i hvert fall. EDIT: Hvis du lurte så var jeg på infomøte der tidligere da jeg fikk høre det.. Stemmer det, når jeg søkte meg inn på NITH valgte jeg spilldesign, men ombestemte meg og byttet til webkommunikasjon. Som andre har sagt har alle linjene felles fag første året, så spiller ingen rolle hva dere velger når dere søker. Mener fristen for å bytte linje var på våren en gang. Uansett har du/dere god tid på å bestemme dere. Endret 22. februar 2009 av Nenith
Madsy Skrevet 8. april 2009 Skrevet 8. april 2009 (endret) Hei! Jeg har funnet ut at jeg skal begynne på NITH høsten 2010, og derfor fant jeg ut at jeg ville prøve meg litt i C++ for å "forberede" meg litt. Så nå har jeg funnet en del leksjoner på nett over hvordan man lager enkle programmer, men det står ingenting på noen av sidene hva slags programmer man kan bruke. Så er det noen som vet om et brukbart gratis program for C++-programmering? (Vet ikke om jeg plasserte det her i helt riktig underforum, men det er jo tenkt for spillutvikling, på lang sikt) Verktøy Verktøyene man trenger for å skape programmer med C++ består av: En C++ kompilator En Assembler En Linker Disse i tilegg til en del andre binærverktøy kalles til sammen for en toolchain. Kompilatoren konverterer C++ kode til assemblykode. Begge formatene er tekst. Assembleren konverterer assemblykode (tekst) til maskinkode (maskininstruksjoner i form av binærdata). Filen en assembler spytter ut kalles en objektfil, eller "translation unit". Det tilsvarer oftest en fil med C++ kildekode. Linkeren fletter sammen flere objektfiler/translation units til en ferdig binærfil. Den ferdige filen kan være: Et selvstendig program (Microsoft's PE / .exe på Windows, ELF på Linux/*BSD) Et statisk bibliotek (Filetternavn .lib for Windows, Filetternavn .a på Linux/*BSD) Et dynamisk bibliotek (Filetternavn .dll for Windows, og .so på Linux/*BSD) For programvareutvikling på Windows er Visual Studio Express greit å starte med, eller så lenge kravene dine ikke avviker mye fra det Visual Studio gjør mulig. Visual Studio er et IDE (Integrated development environment) som har debugger, teksteditor, resursseditor og toolchain i et. Problemet er at toolchainen er mangelfull for mer eksotiske oppgaver, og hele grensesnittet skjuler en god del tekniske utfordringer og konsepter en nybegynner absolutt burde lære og vite om. Jeg anbefaler alle som vil lære C++ å starte med Visual Studio Express, men å være klar over dette. Når man føler seg bekvem med nye utfordringer, sjekk ut MinGW og MSYS på http://www.mingw.org/ Endret 8. april 2009 av Madsy
User5876321 Skrevet 18. april 2009 Skrevet 18. april 2009 hehe skal på nith høsten 2010 jeg også.. ses sikkert da =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå