Gå til innhold

Veldig billig på EA-store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EA Store er ikke å anbefale. Du kan kun laste ned spillet fra EA Download de 12 påfølgende månedene etter kjøp av et spill. Om du mot formodning skulle formatere maskinen, eller avinstallere spillet etter at de tolv månedene var gått vil du ikke få lastet ned og innstallert spillet på nytt. Det i seg selv er nok til å holde seg unna EA-Store. I tillegg er produktene og tjenesten infisert av ekle DRM-løsninger som muliggjør den nevnte policyen, og ikke minst tror jeg det er et maksimum antall ganger for hvor mange ganger du kan aktivere/innstallere spillene (flere av dem hvertfall).

 

Så hva du nå enn gjør. Hold deg unna EA-Store. Å handle der er å be om trøbbel. Kjøp produktene dine i hardplast, eller gjennom digitale distribusjonstjenester med bedre betingelser.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
EA Store er ikke å anbefale. Du kan kun laste ned spillet fra EA Download de 12 påfølgende månedene etter kjøp av et spill.

Det er vel bare å brenne installasjonsfilen på en CD-rom eller lagre den på en ekstern HDD?

 

Er bare å brenne det ut på dvd, har gjort det med alle mine kjøp derfra. Vil også nevne at for 30 ekstra så kan du forlenge nedlastningtiden med to år.

Lenke til kommentar

Problemet med alle tjenester som baserer seg på DRM-sikring er at DRM-serverne før eller siden forsvinner. Så alle de spillene du kjøper deg vil med andre ord slutte å fungere den dagen DRM-serverne blir tatt ned. Dette gjelder forsåvidt for alle spill med DRM som krever internett for å autentisere (sjekk opp mot egen DRM-server), enten de kommer som hardkopi eller gjennom digital distribusjon.

Lenke til kommentar
I forhold til Steam der man kan laste ned uendelig så er kravene rimelig dårlige på EA-store. Men de er mye billigere da.

Nettopp. Jeg pleide også å synes at EA sitt opplegg var ganske sprengt men når Valve kommer med noe enda mer mongoloid velger jeg heller the lesser of two evils. Er man disiplinert nok til å ta vare på filene er det egentlig helt greit med EA Store.

Lenke til kommentar

Det er jo enest det med tap av data som bekymrer meg. Hverken DVDer eller harddisker varer evig, spesielt er brente plater mer sårbare enn trykte plater som man får når man kjøper programvare retail.

 

Hender ofte jeg tar fram spill jeg kjøpte på 90-tallet og mimret litt, det blir smått vanskelig men EA sin policy. Men hvis man er påpasselig med å ta backup er den gode kjøp å gjøre.

Lenke til kommentar
Problemet med alle tjenester som baserer seg på DRM-sikring er at DRM-serverne før eller siden forsvinner. Så alle de spillene du kjøper deg vil med andre ord slutte å fungere den dagen DRM-serverne blir tatt ned. Dette gjelder forsåvidt for alle spill med DRM som krever internett for å autentisere (sjekk opp mot egen DRM-server), enten de kommer som hardkopi eller gjennom digital distribusjon.

Vil nok tro det da kommer en patch som fjerner DRM'en ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...