head_hunter Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 (endret) Noen som har noen tips om Travian? Hva er Travian Travian er et nettspill der man starter som en liten landsbyhøvding i en verden med tusener av andre spillere. Du kan velge mellom tre stammer i Travian, romere, gallere og germanere. Hver stamme har sine egne fordeler og ulemper og troppene deres er forskjellige. Så det er viktig å velge stammen som passer for deg og din spillestil. Romere. Romerne er den stammen i Travian som er enklest å spille for nybegynnere. På grunn av det høye nivået av sosial og teknologisk utvikling er romerne mestere i byggekunst og koordinering av denne. De romerske troppene er en del av Travians militære elite. De er svært balanserte og nyttige i både angrep og forsvar. Denne kombinasjonen krever at troppene blir trent lenge og er kostbar. Infanteriet deres er fryktet, men forsvaret mot fiendtlig kavaleri er ikke like bra som hos de andre stammene. For nybegynnere og spillere som ikke er sikre på hva de vil spille som er romerne det ideelle valg. Den romerske hær Spesialitetene * Kan bygge/oppgradere både en bygning og et ressursområde sammtidig. * Svak mur som gir høy forsvarsbonus * Handelsmenn kan bære 500 ressurser (fart: 16 felt/timen) * Veldig kraftige fottropper, middels kavaleri. * Oppgradering og bygging er dyrt og tar lengre tid. Gallerne Gallerne er den mest fredfulle stammen i Travian. Troppene deres er trent for forsvar, men de kan fortsatt kjempe med de andre stammene i angrep. Gallerne er fødte ryttere. Hestene deres er kjent for farten som gjør at rytterne kan treffe der de gjør mest skade, og trekke seg raskt ut igjen for å forvirre fiendene. Det er lett å forsvare stammen, men en agressiv taktikk er også mulig. Det gir muligheten til å velge mellom mange forskjellige strategier (forsvar eller angrep, alene eller på lag med andre, handelsmann eller plyndrer, infanteri eller kavaleri, nybygger eller erobrer), men du trenger litt erfaring og talent. Uansett en god stamme for nybegynnere også! Spesialitetene * Fart bonus: Raskeste troppene i spillet. * Middels forsvars-bonus på grunn av Palisade. * Handelsmenn kan bære 750 ressurser (fart: 24 felt/timen) * Hemmelig jordkjeller er dobbelt så store. * Dyre beleiringsvåpen. * Billige nybyggere. Germanere Germanere er det mest aggressive folkeslaget. Deres tropper er fryktet for voldsom agressivitet når de angriper. De beveger seg som en plyndringsbande, de frykter ikke engang døden. Men de mangler samme militære disiplin som gallere og romere har, noe som gir de en svakhet i fart og forsvar. For agressive og erfarne spillere er germanere et utmerket valg! Spesialitetene * Plyndringsbonus: Fiendtlige jordkjellere klarer bare å gjemme 2/3 av ressursene. * Jordveggen er nesten uknuselig men gir liten forsvarsbonus sett i forhold til andre stammer * Handelsmenn kan bære 1000 ressurser (fart: 12 felt/timen) * Raske og billige tropper som er gode plyndrere * Svakt Forsvar Alt du trenger for å registrere deg er en email adresse og et buker navn og passord. Registrer deg her Endret 14. februar 2009 av Head_Hunter
Keylar Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Har prøvd Travian men ble fort lei, trykker jeg på den linken "recruiter" du meg da?.
head_hunter Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Skrevet 14. februar 2009 Har prøvd Travian men ble fort lei, trykker jeg på den linken "recruiter" du meg da?. Nei
123321123321 Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Spilte Travian en del før, men gikk lei. Hadde bygget meg opp en ganske stor hær og hadde rundt 8 byer. Herja nabolaget mitt helt til det kom en stor sweep og tok alle troppene mine, og tok over halvparten av byene mine.
Ubesluttsom Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Spilte Travian en del før, men gikk lei. Hadde bygget meg opp en ganske stor hær og hadde rundt 8 byer. Herja nabolaget mitt helt til det kom en stor sweep og tok alle troppene mine, og tok over halvparten av byene mine. jeg har spilt en del travian, det kan anbefales, men du må nesten bruke gull for at det skal være noe moro, å gull koster penger. Uten gull så tar det laaang tid.. For eksempel, en nivå 18 byggning tar 130 timer å fullføre, med gull tar det 1 sekund:p Jeg hadde en 12felts kornby med 18 på alle feltene, den dro vel inn 300 000korn pr time, med noen fine oaser. da begynner vi snakke mulighet for store hærer. om du kjører kornby taktikk så må du ha støttebyer til den, som kan gjøre så du kan bygge styrker der, eller ha støttebyer som lager styrker som plasseres i kornbyene;) Har hatt noen ganske store styrker, men de blir fort tatt gitt. Det viktigste er å skaffe seg en bra allianse, Å passe på du er størst i området der du starter. Det gjøres med makt.. Alle kommer til å kalle deg drittsekk etc.. Men det sikrer fremtiden din;) Om ikke en av naboene får en bekjent som er større en deg til å ta deg da:P slikt skjer! NB. Avhengighetsdannende spill..
123321123321 Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Avhengighetsdannenede ... kanskje. Veldig tidkrevende ... ja. Må ofte sjekke innom om det er noen som har sendt angrep mot deg for å rekke å få inn defensive tropper før angrepet kommer.
cowboy bob Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 *snip* Så om jeg forsto deg riktig er dette pay2win?
Ubesluttsom Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 *snip* Så om jeg forsto deg riktig er dette pay2win? Neida, men tar litt lengre tid uten å betale;) samt du får 10% sterker styrker eller no, har ikke spillt det på ett år, så husker ikke tallene:) men du kan øke fortjensten din med 25%. Du vinner uansett om du har totalt overlegne styrker, å trene styrker er noe alle kan, de går like raskt uansett hvor mye du betaler.. så på den måten er det gjevnt. du kan heller ikke kutte ned på reisetiden det tar, så bortsett fra fortjenste å oppbyggning, så er det ca likt om du betaler eller ikke
123321123321 Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Pay2win er det ikke, men å betale gir deg gode fordeler. De aller beste bruker penger på spillet, men de hadde vært noen av de beste selv om de ikke hadde brukt penger på det også. Hvor mye tid du legger i det, og hvor smart du er har veldig mye å si.
cowboy bob Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Men hvis man får raskere oppbyggning får man vel og raskere sterkere tropper og den slags?
123321123321 Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Nei, troppene trenes ikke raskere ved bruk av gull.
cowboy bob Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Var ikke det jeg sa heller. For å gjøre det helt klart: Man får andre sorter tropper og sånn ved å bygge diverse bygninger og den slags. Pga "gull" får man raskere disse bygningene som åpner opp for bedre tropper/annerledes tropper som f.eks rambukker og katapulter som man da får raskere enn motstanderene som gjør at man har blitt nabolagets største bølle..pga at man betalte seg til raskere bygging og ressurser?
123321123321 Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Aha, misforstod deg litt der. Beklager. Jepp sånn er det. Skal sies at det er veldig lenge siden jeg spilte det, men det er sånn jeg husker det.
Scharnhorst Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Drittelendig browser-spill. Kjøp deg heller et par pils enn å kaste vekk pengene på gull til dette spillet, gir deg mye mer igjen for pengene.
Gillis Oakleaf Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Nå har det akkurat startet en ny server. Om noen vil være med, er det bare å trykke her: http://www.travian.no/?uc=no5_101
Pokey Skrevet 24. april 2009 Skrevet 24. april 2009 Travian er ikke noe bra. Spilte det en del før, men nå går det bare i TribalWars. Travian er pay2win. Du kan betale RL-penger for store fordeler, som f.eks mer ressurser. Det er jo helt sykt. Alle spill har en form for betalingsfordeler, men på f.eks TribalWars, går det mer i fordeler som gruppering av byer, markering på kart og mye bedre oversikt. Samt bygningskø. Og man kan lage landsbyer? wtf? Det som er morsomt er jo å TA dem fra andre Spiller du TribalWars? Kontakt meg M-M-M-MULTIPOKE på verden 3.
Vistula Uhlan Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Travian er eit artig spel, speler ikkje mykje for augeblikket(venter på at server 1, Noreg, skal restarte), men det er gøy. Eg kjøper ikkje gull, skal eg ha gull så verver eg heller andre. Det er gøyare enn andre spel som Tribal Wars og Ikariam(syns eg), Trital Wars blei litt for lett. Det er nok eit spel som tar mykje tid, men ganske artig er det no uansett.
aebriol Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Kan gi det viktigste tipset: - Spill som germaner.
Vistula Uhlan Skrevet 25. april 2009 Skrevet 25. april 2009 Nei, germanner bør du berre spele som viss du gidd sitte oppe om natta og sende ut troppane dine, og viss du er veldig aktiv. Generelt sett så er romerane dei beste viss du spelar offensivt, og ikkje er så aktiv, mens gallarane er best viss du er middels aktiv og vil ha mogelegheita til å spele både off og deff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå