Gå til innhold

Navyfield MMO åpner ny server i EU. Bli med!


Anbefalte innlegg

Sjeldent jeg pleide å lage nye tråder på diskusjon.no, men tenkte det var på tide å begynne å fylle opp dette forumet:)

 

Navyfield EU har hatt stor pågang med nye spillere. I den forbindelse kommer de til å åpne en ny server ved månedslutt hvor alle vil starte som lvl 1 igjen :). Så om du har lyst til å starte et nytt MMO spill og samtidig liker å delta i "racet" så kanskje dette er tingen for deg.

 

Fra SWAT_dude på diskusjon.no

Det er skjeldent jeg kommer over ett gratis spill som har gitt meg så mye morro som NavyField. Navyfield er ett multiplayer spill som foregår i rom mellom 10-128 spillere der hver spiller har sitt eget skip som han selv har kjøpt, oppgradert og valgt selv. Disse slagene går ut på å senke fiendens skip innenfor en tidfrist på normalt 15-20 min. Ettersom hvor bra dette går vil du bli belønnet med Xp, Points og Credits som du kan bruke til å oppgradere og utruste skipet ditt etter eget ønske.

Spillet er ikke spessielt imponerende teknisk sett og grafikken er ikke den store men dette bidrar litt til stemningen i spillete.

 

Egentlig greit summert opp i posten over. Navyfield gir deg altså mulighet til å bli kaptain på alt fra ubåter til hangarship. Kan nesten sammenlignes som å spille en enkelt enhet i et lagbasert RTS spill aka Red Alert.

 

Spillet gir deg samtidig en bra følelse av progresjon. Du oppgraderer ikke bare skipene, men også mannskapet ombord. Et godt mannskap sørger f.eks. at skipet ditt blir hurtigere, reparerer bedre eller skyter bedre. Det finnes også flere måter å bestykke skipet ditt på. Spillet er som nevnt gratis, men det er sterkt anbefalt å kjøpe et abonnoment for å motta 80% mer XP. Men man bør selvfølgelig først se ann om man liker det.

 

Har lagt inn noen videoer av M1, da de ikke er kjedelige fragmoovies, men også forklarer litt om taktikk.

Hangarship

Battleship

 

Så lag deg en konto og last ned spillet fra: http://www.navyfield.eu/eng/main.asp

Selv om du ønsker å starte på den nye serveren kan det være greit å prøve seg frem på en av de etablerte serverne først.

 

EDIT: Youtube link funket ikke :-(

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ikke helt ut som det beste jeg har sett innom sjangeren av MMO, men det er noe helt nytt.

Har aldri hørt om det, eller sett ett lignende spill. Kunne vært moro å prøvd.

 

Men er det gammelt? Hvordan er aktiviteten på de forskjellige "Serverne"? Koster det noe å spille?

 

Nesumar

 

Det kom vel ut i 2002 i korea og 2006 for USA/Europa. Tja vanskelig å bedømme antall spillere. EU har 2 servere (blir 3). Den ene er full og stengt for nye spillere. Den andre ble åpnet for 6mnd siden og har stort sett rundt 20games oppe å går samtidig i primetime. Alle med et gjennomsnitt på 30-60spillere i hver.

 

Forøvrig har USA 3 servere, mens Korea sannsynligvis sitter på fler (hvor mange vet jeg ikke).

 

Det koster ingenting å spille, men det er mulig å kjøpe til seg fordeler. F.eks. 80% mer XP ved rundeslutt etc.

 

Mitt tips, last ned klienten (er vel på ca 400-500mb) og kom deg inn i et "Great Battle" game. Der er det lett å få intrykk av hvordan gameplayet fungerer. Bare titt på de andre (større) skipene og legg merke til hva de gjør. Hadde ikke akkurat mye tiltro til dette spillet før jeg selv lagde meg en konto og prøvde det ut.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar

Nja tar ikke akkurat så veldig lang tid. De har boosta XP ganske mye. Husker for et par år siden så fikk jeg rundt 4000-5000k xp får et game som lvl 60. Nå har jeg vel et gjennomsnitt på 10k på samme lvl.

 

Men avhenger litt av hvilken shipstype man velger. Hangarship får vel minst XP, etterfulgt av battleships med ubåter på topp akkurat nå.

 

Tror ikke det tok meg mer enn en uke å komme til lvl 50 sist jeg starta en ny kaptain. (Riktignok med prem sub)

Etter lvl 60++ så begynner ting å gå treigere ja. Må vel beregne rundt et halvt år hvis man skal nå max lvl (120)

 

Men du har rett at det kan føles treigt uten abonnement. Hvis man liker spiller så anbefaler jeg å kjøpe iallefall en måned slik at man kommer fort opp til lvl 65-70 og får et greit skip. Etter dette så er det sjeldent jeg gidder å betale mer.

 

I motsetningen til *de andre* MMO'ene så starter ikke spillet ved max lvl. Etter at ubåtene ble implementert så har også mindre skip fått viktige roller med deres anti-ubåt våpen.

 

Kommer sannsynligvis selv til å starte en US crew på den nye serveren.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er du 6 lvler unna DDX (beste, eller nest beste DD i spllet). :)

Og deretter så får du fort Atlanta som er regnet som den beste CL1, dog kan være litt vanskelig for nybegynnere. Mye godsaker i vente.

 

Når du kommer til DDX (eller iallefall når du er på Atlanta) så kan det være greit å begynne å lære manuelt sikte. Kommer til å slite i starten, men du vil takke deg selv når du kommer til CA og utover.

 

Viktig dog, ikke bytt/oppgrader kanonene dine så mye. Dette gjør det bare vanskeligere å lære.

Lenke til kommentar

Har fått DDX nå. Litt usikker på om jeg synes den er bedre enn Timmerman, men ville ikke gå helt til lvl 30 med kun fem seilerplasser. Merket godt forskjell når jeg nådde lvl 24, i alle fall. Hoppet fra Fletcher til Timmerman. Plutselig gjorde jeg faktisk en god del skade! :p (Sliter dog stort i nærkamp med Z99-er.)

 

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med Atlanta, noen anbefale AA-bestykning, andre high-angle ... Noen råd?

 

Manuell har jeg brukt en stund allerede. Begynte med det allerede på den amerikanske serveren og begynner faktisk å bli noenlunde brukbar nå. De første dagene traff jeg ingenting!

 

Prøvde meg forresten med litt ASW, sykeminer og en liten, rask fregatt (på en av de amerikanske serverne, siden det ikke noen ubåter på den nye, europeiske). Fryktelig effektivt, gjør fort mer enn 10 000 i skade med et mannskap som kanskje ikke er mer mer enn lvl 7. Problemet er vel at jeg dør ganske fort etter å tatt ut ubåten, da et eller annet slagskip får øye på meg. :rolleyes:

 

Har forresten sett deg et par ganger. Skal prøve å huske å hilse på neste gang.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Har fått DDX nå. Litt usikker på om jeg synes den er bedre enn Timmerman, men ville ikke gå helt til lvl 30 med kun fem seilerplasser. Merket godt forskjell når jeg nådde lvl 24, i alle fall. Hoppet fra Fletcher til Timmerman. Plutselig gjorde jeg faktisk en god del skade! :p (Sliter dog stort i nærkamp med Z99-er.)

 

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med Atlanta, noen anbefale AA-bestykning, andre high-angle ... Noen råd?

 

Manuell har jeg brukt en stund allerede. Begynte med det allerede på den amerikanske serveren og begynner faktisk å bli noenlunde brukbar nå. De første dagene traff jeg ingenting!

 

Prøvde meg forresten med litt ASW, sykeminer og en liten, rask fregatt (på en av de amerikanske serverne, siden det ikke noen ubåter på den nye, europeiske). Fryktelig effektivt, gjør fort mer enn 10 000 i skade med et mannskap som kanskje ikke er mer mer enn lvl 7. Problemet er vel at jeg dør ganske fort etter å tatt ut ubåten, da et eller annet slagskip får øye på meg. :rolleyes:

 

Har forresten sett deg et par ganger. Skal prøve å huske å hilse på neste gang.

 

 

Atlanta er bra med AA ja, men ettersom du begynte på en ny server så er det foreløpig ikke mange fly å skyte ned. (du får ikke lov til å ta mine :p)

High Angle er også bra, men krever bra gunnere (gjerne 50+). Veldig mange har en Atlanta liggende og bruker den sammen med lvl 100 gunnere etc. Mest som et funship riktignok :)

 

Når jeg begynte på nytt så brukte jeg kun High Angle som et alternativ. Start kampene med kanonene på 55grader (maks rekkevidde) og deretter gå ned til 25-27 etc når de kommer for nærme. Er du heldig så får du et par treff som gjør 200dmg. Er det en gruppe som står sammen så kan det funke bra å regne skudd ned som ender opp med å treffe flere. Når gunnerne dine treffer rundt lvl 35-36 så har du vel kun ca ett sekund reload :p. Det er dog med den første 5" L kanonen du før.

 

ta gjerne å eksperimenter, er en av de morsommeste kanonene du kan få i spillet. Kan brukes til nesten alt :)

 

Det du kommer til å hate med Atlanta er måten bak-kanonene ikke kan rettes så mye fremover. Tar litt tid til å bli vandt med det. Husk nå at CLs og oppover ikke er like raske og manøvrerbare som DDs. Det er derfor mye vanskeligere å komme igjennom torp-vegger o.l. Så igjen. Hold så stor avstand som mulig. Flykt, og bruk bak-kanonene når noen velger å rushe deg. De gir fort opp når de ser at de ikke klarer å ta igjen forspranget, mens bak-kanonene dine sakte eter seg igjennom DPen deres. Ikke bli overrasket at de begynner å kalle deg "feig" o.l, spesielt når du blir god til det.

Kan også være en ide å holde deg i nærheten av enten en CA, eller de andre CLene på laget ditt. Forsøk å kombiner slagkraften på et enkelt mål.

 

Unntaket er kanskje hvis du skaffer deg Brooklyn, som faktisk kan spilles som en DD. Også kalt "Destroyer of DDs" og kan tilogmed brukes som en slags torp hore. Faktisk det eneste US skipet over DD som jeg kunne vurdert å sette torps på :). Et helt sinnsvakt skip i Blitz og svært raskt. Krever ikke spesielt bra mannskap og kan slakte 4 DDs i minuttet :p

Omtrent det eneste skipet jeg var redd for i min CA New Orleans da det var nærmest umulig å holde avstand fra den. (Og NO er regnet som den raskeste CA i spillet)

 

ASW er kult, men også kjedelig da det beste du kan gjøre er å holde deg bak med dine egne BBs og vente på at de skal komme til deg. Begynner du føre skipet ut i "No mans land" så dør du fort. Problemet med å henge bak å vente er at ubåtene ofte blir tatt ut av enten andre ubåter/CVs/Torps. Eller så er den eneste gjenværende ubåten på andre siden av

kartet og roflvoldtar BBene dine. Men utrulig kult når alt klaffer og du får en "nice work" av lvl 100 båtene som faktisk kan fortsette jobben sin. Gjorde dette en stund selv, og merket at etterhvert så ble tjenesten såpass ettertraktet at hosts begynte å flytte meg til sitt eget lag før kampen og BBs begynte å prioritere å beskytte min stusselige lvl 20 DD fra rushere.

 

Hvis du vil ha action så er det ikke den beste jobben, men ønsker du å vinne (og dermed få mer XP) så passer det utmerket. Det skal sies at jeg ofte Alt tabba vekk og leste dagbladet etc når jeg så at ubåtene var borte :p

Lenke til kommentar

Fremdeles usikker på hva jeg synes om DDX. Virker som om jeg dør oftere enn i Timmerman, men kanskje jeg bare spiller litt mer risikofylt nå?

 

Får ta det som det kommer og finne ut av det når jeg får Atlanta. To leveler til for øyeblikket, det greier jeg sikkert i løpet av natten (ferie :D). Etter det blir det nok Brooklyn, har hørt at Nothampton og den grenen av skipstreet (hurra for merkelige oversettelser!) passer bedre om man har gunnere som er en del høyere level enn det som er minimum for å føre skipet (hva synes du om den påstanden?).

 

ASW blir nok ikke noe jeg gidd å gjøre jevnlig. For moro skyld en gang i blant, tror jeg. Foretrekker litt action (mon tro om jeg vil synes det er kjedelig å gå vekk fra destroyere og hektisk nærkamp?).

Lenke til kommentar

Da har jeg en Atlanta. Tok litt lenger tid enn jeg trodde. :p Vil du anbefale meg å sette 5"/54 eller 5"38 på den? Sistnevnte er visst bedre til AA og gir bedre plass til ammunisjon, mens den andre har bedre rekkevidde og gjør mer skade, men ikke gir plass til mer enn tre ammunisjonspakker (leste også at en del ikke plasserer kanoner på de to sideplassene, hva synes du om den idéen?).

 

Veldig mange tyskere på denne serveren. Irriterende når de nærmest tar for gitt at alle snakker tysk.

 

Edit: Satte på maks antall kanoner av typen 5"/54 og nå putrer jeg rundt i 33 knop. Spilt et par runder og blir slått ned i støvlene av enhver destroyer. Forhåpentligvis er det bare fordi jeg ikke er vant med skipet.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Da har jeg en Atlanta. Tok litt lenger tid enn jeg trodde. :p Vil du anbefale meg å sette 5"/54 eller 5"38 på den? Sistnevnte er visst bedre til AA og gir bedre plass til ammunisjon, mens den andre har bedre rekkevidde og gjør mer skade, men ikke gir plass til mer enn tre ammunisjonspakker (leste også at en del ikke plasserer kanoner på de to sideplassene, hva synes du om den idéen?).

 

Veldig mange tyskere på denne serveren. Irriterende når de nærmest tar for gitt at alle snakker tysk.

 

Edit: Satte på maks antall kanoner av typen 5"/54 og nå putrer jeg rundt i 33 knop. Spilt et par runder og blir slått ned i støvlene av enhver destroyer. Forhåpentligvis er det bare fordi jeg ikke er vant med skipet.

 

Jeg brukte 5"38 L. Kanskje ikke like lang rekkevidde som /54, men ikke mye forskjell. Alle skudd av samme kaliber har like skade (som jeg har forstått), men p.g.a. litt laverere uthastighet så gjør /38 litt mindre skade.

 

Dog, hvis du high angler så er det null forskjell i skade. (Da fallhastigheten blir lik?) Det er faktisk en ganske detaljert skademodell i Navyfield, men er også mye "hemmelig" stats som ikke er tydelig i spillet så det er bra å prøve selv.

 

Men det beste med 5"38 er at de har en lavere level. Det betyr at du vil raskere begynne å "blokke" og ha generelt bedre treffsikkerhet.

 

Jepp, mye tyskere desverre. Tilogmed mange som tror det er et tysk spill. Men det pleier å hjelpe når europeiske klaner/flåter begynner å forme seg. Da får du iallefall en "fleet" chat som du kan preike i.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Merkelig nok føler jeg bare at det går dårligere og dårligere etter hvert som jeg blir høyere level. Greier liksom ikke noe som helst i Brooklyn-en.

 

Edit: Lurer på å starte en ny BO. Vil gjerne ha gunnere som er høyere level enn BO-en, og det jeg har av support henger ganske langt etter både BO og gunners.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...