Gå til innhold

Hvordan hadde ditt drømmespill vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg tar det enkelt.... WW2 der man faktsik er Tysker og ikke Amerikaner, Engelskmann eller Russer... Simpelt at man først blir trent som gutt, møter Hitler og kriger for det Tredje Rike. Man taper seførgelig... Men man selv må prøve og overleve. At man til slutt havner i Hitlers bunker og må snike seg ut av byen når han har skutt seg. Tror faktisk det kunne blitt veldig spennende... :)

Dette har jeg selv tenkt på! Må ha vært utrolig interessant å se ting fra en tyskers side - spesielt om han selv ikke hadde vært helt overbevist om hvorvidt han var Nazist eller ikke. Er det i det hele tatt noen spill man spiller som tysker under første eller andre verdenskrig?

Battlefield 1942 :p Men jeg skjønner hva du mener. Tror folk er redde for å lage et slik spill fordi man frykter at det kommer til å floppe. Tror du gamerne fra USA ville kjøpt et spill hvor man drepte amerikanere? Det tviler jeg på.

De selger haugevis av spill som dette i Tyskland, tror tyskerene driter i om de dreper seg selv ;D Det vel mest at amerikanerene liker å vise at de har så bra millitær styrke. De kan jo ikke noe annet enn å skryte av det, og man legger godt merke til at de utnyter det med at de er best har best millitært makt og økonomiskt. Hadde man klart og grave seg ned i all driten de har gjort gjenom tidene hadde de nok lagt seg litt mer flate. Det gjorde jo tyskerene også når man fant ut at de drev og gasset jødisk siviliserte mennesker og kastet de ut av bomberommene da russerene bombet hovedstaden sønder og sammen.

For min del tror jeg det ikke har noe å si om hvem som skyter hvem, det er historien de får frem og åssen tyskerene hadde det som får det spennende. Det må jo bli ekstremt utfordrende og få amerika og russerene imot seg i ett spill, det er jo det som selger mener nå jeg. Ikke om man må skyte sine egene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger to spill. Et turn based solospill som jeg kan hygge meg med uten mas og kjas, og et MMO med tempo og masse action.

Solo: Civilization V: Total War, Civilizations med mulighet for å zoome inn i kamp som i Total War serien.

MMO: Elite, Enemy Territory: Space Sim MMO hvor du kan lande og gå ut av romskipet og kjempe som om du spiller et FPS som f.eks Enemy Territory.

Livet mitt ville selvsagt vært over om disse spillene eksisterte i dag :p

Skrevet

Drømme spillet mitt: :rolleyes:

Spillet hadde foregått mitt i middelalderen.

Det hadde vært et strategi/taktiks spill, med muligheten til og zoome inn på en enkelt kommandør/ leder, der du styrer vedkommende i kamp (slåss) eller styrer lederen i byene. (skikke litt rundt, oppleve gamle middelalderen skaffe allierte rekruttering av tropper, moral prekner osv)

Spillet fokuserer på lederskap der det er viktig med moral ol.

Spillet skal være så realistisk og historisk rett som mulig så langt det strekker seg, det gjelder med byer/ festninger/ units.

Spillet gikk ut på og få verdensherredømme, eller noe lignende.

Noe àla Total war serien, Ringenes herre (kampen om ringen, der du kan velge automatisk eller sanntid) og oblivion.

(kunne vært Total war, med muligheten til og zomme inn på kommandøren i felten og styre som han, ri rundt og sloss)

Skrevet

Men da må spillet være med mennesker... ikke troll og alt det der hvis det skal bli realistiskt... Alt av middeladerspill kommer altid med troll og merkelige satan skapninger... Utnom Total war.... menmen... ;D

Skrevet
Men da må spillet være med mennesker... ikke troll og alt det der hvis det skal bli realistiskt... Alt av middeladerspill kommer altid med troll og merkelige satan skapninger... Utnom Total war.... menmen... ;D

Ja, er enig med deg der, alt skal være så realistisk som mulig. Ikke noe fantasi skapninger her i gården nei..

Skrevet

Drømmespillet mitt er en tredje persons 70 talls hippie simulator i sandbox stil.

Spillet skal være det aller beste på markedet når det gjelder simulering, med grafikk som på en av dagens blueray filmer.

Spillet går ut på å røyke seg stein, få i seg usansynlige mengder syre, og oppleve fantastiske konserter med 70 tallets store helter. Men historien formes etterhvert som man spiller, alle valgene man tar har en konsekvens, og utfallet blir deretter. Om du vil slenge deg med hippiene i hippiebussen og farte gjennom usa, eller dyrke og selle hasj, spiller ingen rolle, valget er ditt. Poenget er å gjennskape 70 tallets hippiemagi :lol:

Spillet skal ikke sees på en skjerm, det skal "drømmes", sendes rett til hjernen, og vil sansynligvis skade deg for resten av livet :p

Skrevet
Jeg hadde en idé for en stund siden (måtte vel blitt EA som hadde ringt, for jeg tror de har licence og sånn..):

Tittel: Hogwarts

Beskrivelse: Har ingen ting med Harry Potter-historien å gjøre, men du starter som elev på hogwarts, og lærer deg trylleformler, har timer, dueller, rumpeldunk, osv... Tenker enten på et RPG-type spill, eller noe ala sims? Og kjenner vi EA rett, så kommer det nok tilleggspakker der du kan få deg jobb som lærer på skolen, i magidepartementet og andre steder :p

Hadde fært kult, også etter skolen, kunne man gått rundt i England og tatt kverken på onde trollmen, desperanter og alle mulige magiske skapninger.

Skrevet
Drømme spillet mitt: :rolleyes:

Spillet hadde foregått mitt i middelalderen.

Det hadde vært et strategi/taktiks spill, med muligheten til og zoome inn på en enkelt kommandør/ leder, der du styrer vedkommende i kamp (slåss) eller styrer lederen i byene. (skikke litt rundt, oppleve gamle middelalderen skaffe allierte rekruttering av tropper, moral prekner osv)

Spillet fokuserer på lederskap der det er viktig med moral ol.

Spillet skal være så realistisk og historisk rett som mulig så langt det strekker seg, det gjelder med byer/ festninger/ units.

Spillet gikk ut på og få verdensherredømme, eller noe lignende.

Noe àla Total war serien, Ringenes herre (kampen om ringen, der du kan velge automatisk eller sanntid) og oblivion.

(kunne vært Total war, med muligheten til og zomme inn på kommandøren i felten og styre som han, ri rundt og sloss)

Hmm noe litt (med litt mener jeg VELDIG) mye bedre en Feudalism? Feudalism er man en "kommandør", vel burde hatt bedre kontroller, grafikk og litt mer intelligens til folka.

Skrevet (endret)
Jeg ser for meg et rom, jeg hengende i noe lignende en fallskjermsele, jeg har på meg en vr-hjelm. Nei, vent, enda bedre - bildet sendes direkte til netthinnen. Et 3-dimensjonalt rullebånd er plassert ved gulvet under meg, og regaerer med å midlertidig senke seg vekk fra føttene når jeg hopper, bevege seg i motsatt retning av beinbevegelsene mine, og i det hele tatt imitere enhver bevegelse jeg gjør i virkeligheten i spillet, slik at jeg får mest mulig frihet til å styre slik jeg vil.

Haha, det der har jeg tenkt mye på. Så utrolig mange problemer som hadde kommet opp om man skulle lage noe sånn, men konseptet er kjempemorsomt å se for seg, og det skulle da vel være realistisk med ihvertfall en slags "forenklet" virkelighetsopplevelse. Håå!

(F.eks løper jeg mye, mye fortere i spillet enn hva føttene mine gjør i virkeligheten, he he.) Og når man tar sats og hopper, vil selen på en måte "løfte" deg opp etter hvor mye agility du har sånn at man i spille hopper møkkahøyt.

Og oh, de kan gi ut slossespill til den også! Dæven hvor tøft det hadde vært. Så kan man velge mellom characters med forskjellige "fysiske ferdigheter" som vises i hvordan spillet forsterker bevegelsene dine. Ååå hå!

Ser for meg et rom med flere personer som spiller mot hverandre, haha.

Det burde være mulig, bare modifisere en motion capture suit, slik som brukes til animasjon i film, og kombinere med tanke/øye-styringsmaskinen Japanerne jobber med. :lol:

Endret av Rider of Reason

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...