Gå til innhold

Flere pve guilds som sliter med oppmøte før Ulduar?


Anbefalte innlegg

som topic sier, lurer jeg på om det er kun vi som sliter veldig med oppmøte til raids før blizzard releaser Ulduar? De aller fleste hos oss har alt de trenger, og kan stort sett ikke få bedre gear enda. Noe som sliter på folk som feks. Meg som er kåt på last laugh og diverse ifra 25man.

Nå er vi officers sett oss lei av lavt oppmøte og har kjørt bare 10man den siste uka, fordi vi rett og slett ikke har nok folk til å kjøre 25man.

 

Flere guilds som holder på å gå under fordi blizzard gjorde raiding for lett, eller er treg med å komme med nytt content?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja. Jeg ble nettopp sparket fra guilden grunnet at jeg ikke var aktiv. Grunnen var jo at jeg hadde alt av gear og items. Ingen mening å spille når jeg ikke har noe å gjør på. Så jeg synes Blizzard er altfor treg med content utvidelse.

 

Dette blir fort vekk et problem, når man spiller i et guild så er det diverse ting man må rette seg etter. Vi har flere som trenger diverse items uten den høyeste drop raten, men flere av oss har det vi trenger. Det er allikevel mange som raider for å bidra til å geare opp folk og være så forberedt til Ulduar som mulig.

 

Jeg hadde også sparket deg ut hvis du ikke en gang gidder å møte opp til 25-man raids, du får jo uansett DKPs og hjulpet guildet. Man må tenke kollektivt, bruk de 3-4 timene det tar å cleare content på onsdager. Resten av uka har du fri!

Lenke til kommentar
Ja. Jeg ble nettopp sparket fra guilden grunnet at jeg ikke var aktiv. Grunnen var jo at jeg hadde alt av gear og items. Ingen mening å spille når jeg ikke har noe å gjør på. Så jeg synes Blizzard er altfor treg med content utvidelse.

 

Frykter at det pga slike som deg at vi holder på å gå under som Guild for øyeblikket. Derfor har vi prøvd å rekruttere dårlig geara healere og fyker igjennom 10man for å geare de opp, som ett siste nødskriv fra vår side.

Endret av Matseh
Lenke til kommentar
Ja. Jeg ble nettopp sparket fra guilden grunnet at jeg ikke var aktiv. Grunnen var jo at jeg hadde alt av gear og items. Ingen mening å spille når jeg ikke har noe å gjør på. Så jeg synes Blizzard er altfor treg med content utvidelse.

Greit valg av guilden din, egentlig.

 

Hvordan hadde du følt det om det var motsatt? Du vil raide fordi du var uheldig med /roll, dkp eller lignende, men ingen andre vill fordi de har alt de trenger?

 

Selv forlot jeg vår guild av motsatt grunn. Elendig oppmøte, og alt for mange spillere som forventer at de bare skal bli båret gjennom uten å kjøre heroics eller lese tactics.

Lenke til kommentar

Sånn har det alltid vært og vil alltid bli.

For at en guild skal holde seg oppe, må folk være aktive.

Men når blizzard ikke klarer å holde interessenivået oppe når det gjelder Raids, så vil de fleste PvE guilds miste en go del medlemmer og sikkert noen disbande.

 

Husker godt dette for TBC også, når de fleste hadde klart BWL, AQ40 og Naxx.

Alle ble dritt lei, hadde ikke noe interesse for å raide uansett hva... man ble rett å sett stående i en by å bare prate drit eller ikke gjøre noe som helst.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

tja, merker igår at det var litt få folk i raidet kl. 19.00. var mest healere som ikke hadde signet da, men jeg velger og tro at det var lørdagen som gjorde det.

 

personlig er jeg drittlei av naxxramas, og har helst lyst til å slutte og signe opp der mer, men man må jo stille opp for raidgruppa. er jo en mt.

 

jeg vil ha ulduar!

Lenke til kommentar
Er vel egentlig bedre å streve med motivasjon enn signups. Uten signups, null raids :<

 

Både og. Folk som strever med motivasjonen slutter, noe som resulterer til mindre raidere og signups og man må tilbake til rekruttering. 90% av gangene får man hjernedøde folk som ikke vet at det å stå i flammer gjør vondt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Går greit for oss for det meste. Vi begynte med 10-man og har fylt på med nye folk, ikke at vi har hatt noe spesielt frafall enda. Men vi har hoppet over å bruke DKP, det kommer først i Ulduar. Bruker enkel /roll med modifikasjoner for din status i guilden (+0 for trial, +30 for member, +50 for raider/officer), funker greit.

 

Eneste vi ikke har fått ned enda er Sarth + 3 drager i 25-man.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374
At officers har større sjanse for loot må være det verste jeg vet. Er selv officer i ett guild for øyeblikket, men har ikke behov for å ha noe større sjanse enn members til å få loot.

 

Er du casual så får du +30 på rollen, er du litt mer seriøs (som blir definert som sign opp for minst 2 raid i uka og møt opp i tide, da blir du klassifisert som 'raider') så får du +50 på rollen (samme som senior members (de med lang fartstid) og officers). Men det er og en regel om 1 item per raid, med mindre alle andre som ruller har fått et item allerede. Noe av poenget er at man ikke skal få trialmembers som geares opp og så hopper av til et annet guild.

 

Av et normalt 25-man raid så er vel ca 20% senior/officrs, 50% raiders, 20% members og 10% trial.

Lenke til kommentar

Vet noen guilder som har 10mans dkp og 25mans dkp.

 

Det er også et greit system, hvor du får lov å bidde på items fra det raidet du er med på.

Raider du bare 10man er det kjipt om du tar et 25mans item hvis du bare plutselig blir med på det engang.

 

Men dette var mer i TBC da, når 25man var litt vanskeligere enn det er idag :)

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...