Gå til innhold

PS4 rykter, diskusjoner og håp.


Razormail

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syntes det ikke burde komme før 2012 - Fordi Playstation 2 = År 2000 - PlayStation 3 = År 2006

 

2006 - 2000 = 6 ÅR i mellom hver konsoll! 2012 - 2006 = 6 ÅR

 

Hmmm.... Er det ikke da den meteoren skal treffe jorda? Får ikke prøvd den så lenge da

 

Nei, det er 27. Februar 2009 det skjer...Men den ødelegger ikke jorda :p

Lenke til kommentar
Håper de toner litt ned på arogansen og i stede leverer en konsoll som har mulighet til å konkurere med konkurentene, PS3 kom for sent med alt for høy pris noe som ødela litt for en ellers teknisk sterk konsoll.

 

Aroganse har svært lite med saken å gjøre, de skal jo tross alt selge et produkt. Som alle andre som driver butikk prøver de å overbevise deg om hvorfor deres produkt er best. Tonene fra Microsoft er i grunn svært like, kun med vendt polaritet ;)

 

Tror hvordan PS3 gjør det vidre påvirker hvilken kurs ps4 tar.

 

Er nok enda for tidlig å si hvordan PS3 rent forretningsmessig gjør det, men tror som du sier at pris er viktig. PS3 har for høyt utstyrsnivå til å kunne knive med 360 på pris, men noe nedgang fra der vi befinner oss nå hjelper nok godt på salget med de kommende stortitlene. Med tiden, hvis de tekniske forskjellene blir tydligere for sluttbrukeren, pga ny teknologi og bedre CEL utnyttelse, vil også det gjøre at ps3n forsetter å selge mer og mer.

 

I såfall tror jeg nok ikke sony sikter på en rask levering av en rimlig konsoll, men snarere vidreutvikler et vellykket ps3 konsept. Hvis derimot ps3n ikke selger stort mere enn det den hat gjort hittil, er nok sony brått litt mer inne på din tankegang, bear...

Lenke til kommentar

Det er sant Elgen, men slike utsagn som de kom med som f.eks at folk ville kjøpe PS3 uansett nårtid den kom er utsang de kunne spart seg for. De lovet veldig mye med PS3, dessverre måtte de kutte store deler av de for å få konsollen ned i pris.

 

Det er nettopp den arrogansen jeg mener de kunne spart seg for under PS3 lanseringen, heller sagt at de trodde at de hadde et sterkt konkuransedyktig produkt. Litt mer stillefarende enn å slå på den store slagtrommen :)

Lenke til kommentar

Dere har et poeng - les dette:

 

ette følger med Xbox 360 Elite

 

 

 

Dette følger med Playstation 3

 

* HDMI

* 120 gigabytes harddisk

* Høretelefoner (med ledning til kontrolleren)

* En trådløs kontroller

* Component-kabel

* Composite-kabel

* HDMI-kabel

* Nettverkskabel

* En mnd. gratis Xbox Live Gold

 

Pris: Ca. 2498 kroner (Spaceworlds webpris)

 

 

 

* HDMI

* 80 gigabytes harddisk

* Blu-ray-spiller

* Composite-kabel

* En trådløs kontroller (med ledning for å lade batteriene)

* Innebygget trådløst nettverkskort

* Nettverkskabel

* Gratis kobling på Playstation Network

 

Pris: Ca. 3798 kroner (Spaceworlds webpris)

 

Hva 360 Elite mangler, men PS3 har

 

 

Hva PS3 mangler, men 360 Elite har

 

* Støtte for nestegenerasjons diskformat (Frittstående BD-spiller med støtte for BD-Live kan kjøpes for ca. 2395,- (Elkjøp))

* Trådløs nettverksadapter (Adapter kan kjøpes i tillegg for ca. 699,- (Elkjøp/Expert/Spaceworld))

* Charge and Play Kit for å lade kontrolleren. (Kan kjøpes i tillegg for ca. 199,- (Elkjøp/Expert/Spaceworld))

* Gullabonnement på Xbox Live. (Kan kjøpes for 599,- pr. år)

 

 

 

* Høretelefoner (Sony Ericsson HBH-PV 712 kan kjøpes for ca. 479,- (Elkjøp))

* HDMI-kabel (Kjøpes i tillegg for ca. 199,- (Spaceworld, Elkjøp))

* Component-kabel (Kjøpes i tillegg for ca. 249,- (Spaceworld))

* Oppgradering til harddisk på 120 gigabyte (2,5 tommers harddisk kan kjøpes for ca. 409,- (Datakjeden.no))

 

Totalpris på Xbox 360 Elite med alt det PS3 har

 

 

Totalpris på PS3 med alt det Xbox 360 Elite har

 

Ca. 6390 kroner

 

Denne prisen er det rom får å gjøre en del med. Dersom du ikke er interessert i verken Blu-ray eller trenger en trådløs nettverksadapter, kan du kutte over 3000 kroner av prisen.

 

 

Ca. 5134 kroner

 

Også her er det mulig å kutte noe i prisen ved å hoppe over eller kjøpe et sett billigere høretelefoner og gå for den rimeligste HDMI-kabelen på markedet. Istedenfor å bytte ut harddisken fra 80 gigabyte til 120 gigabyte ville man kanskje heller gått direkte for PS3-maskinen med 160 gigabyte harddisk. Økningen i pris er omtrent den samme som for å bytte ut harddisken.

 

Les flere saker på Spill.no.

--------------

Lenke til kommentar
-snip-

Hvorfor ikke bare linke til artikkelen? Fant bare arkivsaken i farta, men det får gå :)

 

Intel Larrabee i PS4?

Er ikke Larrabee en GPU? Uansett høres det jo spennende ut :) Bare de har med (full (PS1+2+3)) bakoverkomptabilitet er jeg fornøyd. Sitter på en 60GB, og plutselig sitter jeg å spiller FFVII, MGS eller Crash Bandicoot 3 (vet det er på PSN, gidder ikke betale igjen), så BC er et must :)

 

 

(Er vel ikke ulovlig å linke til tek.no? :p)

Endret av King of Universe
Lenke til kommentar

PS3 er jo en mye kraftigere konsoll, og har en lenger levetid enn det 360'en har.

 

Det artikkelen forteller bear, er rett og slett at du får mer for pengene ved å investere i en PS3.

Om man trenger dette eller ikke, er jo opp til hver enkelt å bestemme. Jeg blir nesten litt oppgitt over hvor tydelig det er at du står langt over på Microsofts side av banen, og kanskje ikke heller eier en PS3 engang?

 

Men spekulasjoner om PS4 nå? Det er nok altfor tidlig dere. Sony har selv sagt at PS3 har en mye lenger levetid enn andre konsoller.

2009 kan nok bli et veldig fint år for PS3 eiere, for hvem hadde vel forventet for et år siden, at PS3 allerede ser frem mot et år, der PS3 har de store ekslusive titlene, og ikke Xbox360.

Endret av Illuminatus
Lenke til kommentar

Men spørs om vi ikke får se litt av hva som bor i PS3 i år.

Jeg har selv foretrukket 360'en min fremfor PS3'en.

 

Men jeg tror dette blir et år, som PS3 vil bli tatt mer i bruk. Iallefall om jeg utelukkende skal se på titlene til PS3 i år.

 

Edit: Nei, og jeg tolket det heller ikke som det :) Jeg er veldig enig med deg i det.

Endret av Illuminatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...