Gå til innhold

Kingdom Hearts tråden


Statuen

Anbefalte innlegg

Så, Kingdom Hearts.. muligens min favoritt spillserie!

Julen da Kingdom Hearts 1 kom ut var for meg en magisk tid, jeg likte ikke spillet i begynnelsen men det tok ikke lang tid før jeg var slukt inn i det hele.

Jeg har spillt gjennom 1'ern 6-7 ganger og blir aldri lei. Før Kingdom Hearts visste jeg så vidt hva Final Fantasy var, jeg prøvde det kort tid etter og er i dag en hardbakka ff fan som snart har rundet alle spillene i hovedserien.

Høsten første vidergående så jeg og en kompiss på vg.no spilldelen, der stod det en annmeldelse om Kingdom Hearts II, jeg holt på å knuse pcen i glede. Kort tid etter var jeg like oppslukt som før.

 

Og nå venter jeg på Birth by sleep og 358/2 days, å som jeg gleder meg. Jeg importerte også Kingdom Hearts Re: chain of memories, amerikansk versjon men fikk meg et sjokk da jeg kom på at ps2en ikke var sonefri <_<, det var no dritt.

 

så... er det noen andre her som liker denne serien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte ei heller Kingdom Hearts i begynnelsen. Likte ikke at disneykarakterer var med i spillet (og jeg mener fortsatt den dag i dag at det kunne vært et bedre spill uten :) hehe), men jeg falt pladask i løpet av spillets levetid. Var faktisk litt trist på slutten. ;)

 

KH2 er magisk, også. Tenker nå faktisk på om jeg skal finne fram dvden og spille igjen. Vil egentlig ha den KH2 versjonen fra japan som har Chain of memories til PS2 i full 3D (om jeg husker riktig) slik at man får spilt som Riku. :)

 

PS: Du kan spille det spillet ditt på emulator, PCSX2. Sjekk compatibilitylisten deres og se om spillet står der. ;)

Lenke til kommentar

Har ekstremt mange gode minner fra disse to spillene i serien! Ble helt oppslukt av begge to, og jeg elsket den unike kombinasjonen av Disney og Final Fantasy. Det var mange minner som ble vekket i meg når jeg rusla gjennom områder som "Cave of Wonders", "Pride Rock" og mange mange andre baner :love: Kjenner at jeg må prøve å kjøpe disse spillene tilbake for jeg angrer noe veldig på at jeg solgte spillene i sin tid!

Lenke til kommentar
Likte ei heller Kingdom Hearts i begynnelsen. Likte ikke at disneykarakterer var med i spillet (og jeg mener fortsatt den dag i dag at det kunne vært et bedre spill uten :) hehe), men jeg falt pladask i løpet av spillets levetid. Var faktisk litt trist på slutten. ;)

 

KH2 er magisk, også. Tenker nå faktisk på om jeg skal finne fram dvden og spille igjen. Vil egentlig ha den KH2 versjonen fra japan som har Chain of memories til PS2 i full 3D (om jeg husker riktig) slik at man får spilt som Riku. :)

 

PS: Du kan spille det spillet ditt på emulator, PCSX2. Sjekk compatibilitylisten deres og se om spillet står der. ;)

Hva likte du ikke Disney greiene? Alice in wonderland var jo fantastisk.. Selv om jeg likte FF tinga best syntes jeg Disney elementene var nydelige. SÅ PCSX2 er en emulator som funker ålreit på PCen? Har en halvsweet laptop som er 0.5 år gammel... sjekker det ut nå.

 

Also.. glad jeg ikke er den eneste raging fanboyen av kingdom hearts.. selv om fan communitien er litt vel grusom til tider...

Lenke til kommentar
Likte ei heller Kingdom Hearts i begynnelsen. Likte ikke at disneykarakterer var med i spillet (og jeg mener fortsatt den dag i dag at det kunne vært et bedre spill uten :) hehe), men jeg falt pladask i løpet av spillets levetid. Var faktisk litt trist på slutten. ;)

 

KH2 er magisk, også. Tenker nå faktisk på om jeg skal finne fram dvden og spille igjen. Vil egentlig ha den KH2 versjonen fra japan som har Chain of memories til PS2 i full 3D (om jeg husker riktig) slik at man får spilt som Riku. :)

 

PS: Du kan spille det spillet ditt på emulator, PCSX2. Sjekk compatibilitylisten deres og se om spillet står der. ;)

Hva likte du ikke Disney greiene? Alice in wonderland var jo fantastisk.. Selv om jeg likte FF tinga best syntes jeg Disney elementene var nydelige. SÅ PCSX2 er en emulator som funker ålreit på PCen? Har en halvsweet laptop som er 0.5 år gammel... sjekker det ut nå.

 

Also.. glad jeg ikke er den eneste raging fanboyen av kingdom hearts.. selv om fan communitien er litt vel grusom til tider...

PCSX2 er helt ypperlig. http://www.pcsx2.net/compat.php Sjekk listen der for å se hvilke spill som funker. Forumet hos http://ngemu.com har en Ps2-kategori som du fint kan bruke for hjelp, dog jeg anbefaler deg å søke først fordi de fleste feilene har blitt tatt opp før :)

 

PS: lenken er HELT lovlig. PCSX2 krever at du SELV tar en dump av systemfilen til PS2en din for å spille, og den kjører primært rett fra DVD (dog den kan også spille fra .iso filer og virtuelle dvder).

PS2: Ja du kan finne en systemfil selv. Jeg gir deg derimot ikke en lenke til det her. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...