Gå til innhold

Kan noen ta en titt på Batchnummeret på min xp2500+ ?


Anbefalte innlegg

Heisan, fikk i dag min nye xp2500+.

 

Batchnummeret er 22909

På selve cpu'n står det:

AXDA2500DKV4D 9233838281112 AQXEA 0324UPAW

 

 

Disse tallene sier ikke meg stort, men jeg vet at de kan være avgjørende for hvor mye man kan klokke den.

 

Jeg går og venter på delta vifta enda, så jeg har ikke fått prøvd den enda. Tror dere den kan klokkes til 3200-hastighet?

 

Maskina er som følger:

 

Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort

nForce2,S-ATA-RAID,ATX,DDR,USB2,FW,AGP8X

 

AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

 

2 stk. TwinMOS DDR 512MB PC3200 400Mhz 184pins

non ECC - 32Mx8 / 16 chips,CL2,5 Winbond

 

Chieftec Dragon Big Tower kabinett SØLV

 

Papst vifte, 33m^3/time, 12 db(A)

- m/3-pins molexkontakt

 

Papst vifte, 45m^3/time, 19 db(A)

- m/3-pins molexkontakt

 

SLK900

Thermalright CPU-kjøler u/vifte

- SocketA/Socket 478

 

Delta vifte

136m³/time, 52 dB(A)

 

Arctic Silver 3 Thermal Compound

- Termisk pasta (Goop)

 

 

 

mvh

nykommer'n i sommervarmen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan, fikk i dag min nye xp2500+.

 

Batchnummeret er 22909

På selve cpu'n står det:

AXDA2500DKV4D 9233838281112 AQXEA 0324UPAW

 

:)

formann har ikke vert her enda ser jeg,men det er vell bare et spørsmål om tid....... :yes:

 

 

Hmmmm,det er ikke batch nr et,det er de 4 siste talla i den tallserien som er batch nr,altså 1112,det ser ikke bra ut skal man tro ekspertene,men jeg har nr 0978 el noe,og jeg klokker som bare f....dette nr bør være under 0100,eller aller helst under 0050.men det går nok bra.

 

Ellers har du AQXEA og UPAW EA OG AW går for å være noe av de beste som er ,så her er det bare å klokke.

 

Du bør kjøre opp strømmen på minnet max for å klokke godt.

Med den kjøleren burde du kunne kjøre på 2 volt vcore

Prøve ut div ram timings ,starte med agressive.

Gjerne kjøre på med varme spredere på minnet,

Ta av Kjøleren på north brigden og kline på LITT artic silver(jeg skrudde den på med mini bolter og mutter,husk isolasjon)(de plastikk festa duger bare ikke)

kom tilbake med resultater da... :)

ps.ingen kan si hva du kan klokke til,prøv heller selv først,spør så om tips til forbedringer,det gir mange flere svar :wink:

 

Når du kjenner lukta av svidd plastikk,har du klokka nok :yes:

Lenke til kommentar

Vel du kan med 99% sikkerhet klokke den til xp3200 (med nok volt).

Det kommer bare ann på din kjøling.

 

Drit i disse batch greiene som folk holder på med ,

regelen er at desto nyere cpu du har (bedre produksjons metoder)

etter bedre klokker den . Så kjøper du den fra en butikk som selger

mye cpu'er og bestiller nye ofte så er det stor sansynlighet for at den er bra.

Lenke til kommentar
Hei,- takker for svaret. :yes:

 

 

Går fremdeles og venter på vifta,- gleder meg til å sette sammen maskina og se hva den er god for.

 

Skal komme tilbake med resultater, (og sikkert mange spørsmål) etter at den verste røykutviklinga fra maskina har gitt seg... :smile:

 

Jeg har den deltaen selv,og jeg kjører på 123*11*2,06V :D ,den er helt rå,og lager LYD :yes:

 

Håper det er en god kjøler du har fått tak i,kjenner ikke til den,men det skal nok virke bra.

Lenke til kommentar
Vel du kan med 99% sikkerhet klokke den til xp3200 (med nok volt).

Det kommer bare ann på din kjøling.

 

Drit i disse batch greiene som folk holder på med ,

regelen er at desto nyere cpu du har (bedre produksjons metoder)

etter bedre klokker den . Så kjøper du den fra en butikk som selger

mye cpu'er og bestiller nye ofte så er det stor sansynlighet for at den er bra.

 

Drite i stepping ville være en dum ting å gjøre. Det at nyere uke klokker bedre gjelder bare "så vidt", for batchnummer og prod. batch har MYE mer å si. Jeg har studert en del steppinger og OC resultater, og kan fortelle deg at det er liten eller ingen sammenheng mellom uke, og hvor bra de klokker. Alle XP2500+ er såpass nye at de er gode alle sammen.

Lenke til kommentar

Batchnummeret er litt høyt, men det trenger ikke ha så mye å si når det er en A batch. A batch er ganske sjeldene, så jeg vet ikke helt hvor bra en slik er når den har så høyt batchnummer. Det er ikke alltid batchnummer har så mye å si heller, men som oftest så klokker de som steppingen tilsier.

Akkurat med den så må du nok bare prøve.. jag vet inte :shrug:

Lenke til kommentar

Eg ser at du har samme batch nr. som meg, 0324. Eg klokker lett og stabilt opp til 2.2 med 1.65vcore. Har ikke merket noen problemer. Eneste eg ikke liker er at cpuen ligger på i skrivende stund på 50.5 grader :-?

 

Offtopic. Forman sa at cpuen min va nokk lilla da eg kjøpte den, men det va den ikke. Cpuen min va veldig blank på core, men nå er den som sakt lilla...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjører den på 190x12=2280. Da med 1,775 Vcore. Jeg er begrenset til 190 FSB siden jeg har A7N8X DX rev. 1.06. Klarer 190x12,5=2375 med 1,85 i Vcore, men dessverre ikke stabilt. Loader Windows, men crasher under load, bruker 3dmark kun som stabilitetstester, her er den faktisk nyttig (og det er vel det eneste 3dmark kan brukes til) Har du noen forslag Formann? Tempen er ca. 56 grader i Bios, har TT Vulcano 9. Hvordan få 190x12,5 stabilt??

 

Syntes forresten at du bidrar med mye her på Forumet, Formann :wink:

Lenke til kommentar
Jeg kjører den på 190x12=2280. Da med 1,775 Vcore. Jeg er begrenset til 190 FSB siden jeg har A7N8X DX rev. 1.06. Klarer 190x12,5=2375 med 1,85 i Vcore, men dessverre ikke stabilt. Loader Windows, men crasher under load, bruker 3dmark kun som stabilitetstester, her er den faktisk nyttig (og det er vel det eneste 3dmark kan brukes til) Har du noen forslag Formann? Tempen er ca. 56 grader i Bios, har TT Vulcano 9. Hvordan få 190x12,5 stabilt??

 

Syntes forresten at du bidrar med mye her på Forumet, Formann :wink:

 

Har du funnet ut om det er HK eller CPU som holder deg igjen? feks testa om 190*11 er stabilt? For å komme så nære som mulig så burde du nesten bare senke FSB en og en Mhz med MP på 12.5 helt til den blir stabil. Om det er hovedkortet ditt som stopper deg så kan det være en ide å bruke überbios for å stille vdd litt opp og/eller montere en liten 40x40 på NB ribba.

 

Jadda.. prøver å bidra litt for å være med å skape et bra oc miljø, og gjøre litt for rekrutere nye ildsjeler :)

Lenke til kommentar
Hmm, tror jeg har avslørt at det er PSU som krasjer når jeg klokker over 12x190. +5v er 4,86  :o  Når jeg kjører safe bios 11x100; er +5v 4.94 Men uansett ikke over 5  :shrug: Både +3 og +12 kjører over

 

Det er ikke umulig.. det er mange Asus kort som er vrange akkurat der. Jeg kjenner flere som ikke kan kjøre over 1.75vcore stabilt. De har 340 og 360w PSU så det burde holde, men det gjør det ikke. Lurer litt på om feilen ligger ved PSU eller om det er bios/hk som lager krøll.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...