Gå til innhold

Den kjære gull-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mining :D Tror jeg la ut stuff for litt over 500g nå, etter ca 2 timer i Sholazar Basin. Det er mye avhengig av hvor mye flaks du har, men det er bra penger for lite tankearbeid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt rundt 2 timer kanskje på skinning 1-330, og tjent litt gull her, og blir mer når jeg når 450 og farmer skinning OG mining i Sholozar :)

Imba way, og den er nevnt før i tråden også :)

Skrevet

Btw, er det best å farme mining i IC eller Sholozar? Har hørt at du får sinnsykt mye i IC.

Har 60% mount (flying), gjør dette at jeg burde holde meg til Sholozar?

450 mining + 450 skinning har jeg =)

Skrevet

Brukte IceCrown jeg, med 280% da...

Var sinnsykt mye Saronite nodes der, og litt Titansteel... fikk fort opp bagsa.

Hva som er best med 60% vet jeg ikke..

Skrevet

Epic flier er ett must for alle gathering professions, det er så balletregt og folk som skal grinde det samme, ligger alltid foran deg, no fun :(

6k g er ikke vanskelig egentlig, krever bare 10-15 timer harsk grinding av quests i ett urørt område, og dailies heile tida.

gjorde vell nesten 75 dailies på 3 dager, +90 vanlige i icecrown, for å få inn mitt (meeen så DE´a jeg og solgte au)

Skrevet (endret)

Problemet mitt er at jeg aldri kommer opp i 5k gold :/

Har 450 skinning og mining (som sagt) men får liksom ikke til helt det store.

Bruker jo Black War Bear når jeg farmer Sholo. Fylte bags'an i går, og ble en pen slump penger (solgte vendor trash også, tar det siden jeg må loote for å skinne).

Enten er jeg bare lat, og hater farming, eller så må jeg tjene litt cash til å lvle en production proffesion helt opp.

Noen forslag (til proffesion også)? JC eller enchanting, bs, fyr på.

EDIT:

Testa ut farming både IC og i Sholo. Har screenshots rett her. Må sies at jeg brukte mer tid i Sholo, pga skinning i tillegg, men tok en "lap" (runde) på min måte i hver av plassene. Har en screenshot før og en etter vendor trashing fra Sholo, siden jeg må loote alt for å skinne.

11lr974.jpg Icecrown

2e1ek4k.jpg

Sholo før vendor

2mpg38y.jpg

Sholo etter vendor.

Endret av Johnandre93
Skrevet
Problemet mitt er at jeg aldri kommer opp i 5k gold :/

Har 450 skinning og mining (som sagt) men får liksom ikke til helt det store.

Bruker jo Black War Bear når jeg farmer Sholo. Fylte bags'an i går, og ble en pen slump penger (solgte vendor trash også, tar det siden jeg må loote for å skinne).

Enten er jeg bare lat, og hater farming, eller så må jeg tjene litt cash til å lvle en production proffesion helt opp.

Noen forslag (til proffesion også)? JC eller enchanting, bs, fyr på.

Både skinning og mining er bra for å farme gull, høres egentlig mer ut som problemet ditt er at du blåser gull på andre ting, snarere enn at du ikke klarer å nå 5k :) Tips er forøvrig å følge litt med på AH, la ut 6 stacks med Saronite Bars i dag til 65g buyout, og de var borte i løpet av 2 timer. Nå er AH full av ordre med BO på rundt 40-45g. Sjekk at det ikke ligger ute mange ordrer, da er det bare dumt å legge ut.

Skrevet

Jepp. Leste i en guide, og der er det litt om NÅR du burde selge.

Fredag helst. Fordi mandag tar alle seg fri etc. Søndag er det stappfult fra de som har farmet hele helgen, og fredag, er når folk starter å bruke masse tid på WoW, så DA burde du legge ut.

Har nok et problem med pengebruk ja ;)

Skrevet

Jeg har begynt å bli ond ;(

Så fort jeg får endel gull kjøper jeg så mye frozen orbs jeg bare finner på AH (er jeg heldig får jeg kjøpt alle). Deretter legger jeg ut litt og litt fra 3 forskjellige chars til 30-40g++ høyere enn standard, easy ^^ Blir fort endel spenn

Skrevet

Må bare si til Zagbladet: TAKK. :)

Hadde ca 80g igjen for litt over en uke siden, og tenkte jeg skulle teste metoden du nevnte, siden det ikke er mange som har BS/Enchanting-kombinasjonen. For å komme i gang stjal jeg broderen sin pala med cap på mining, og renset HF/GH for cobalt bars, fortsatte til Scholar og plukket området rent. Etter tre timer kunne jeg snekre 15 økser og 45 Conquest. Disenchanting gav meg 25 GCE + noe dust, og 45 Dream Shards, som solgte på AH over natten. På mindre enn fire timers aktiv jobbing satt jeg altså med rundt 1500g i startkapital (solgte en del eternium og et par rare ores i tillegg).

Etter å ha fikset startkapital har jeg bare gjort nøyaktig som du skriver, med et par modifikasjoner, og er nå oppe i 8K + en sekk full av stash, da jeg ikke vil floode markedet.

Jeg har for øvrig ikke handlet veldig mye cobalt, da folk ikke farmer dette noe særlig på min server, og AH-prisene ligger på 50-70g per stack. Enkelte dager er jeg mindre lat enn vanlig, så da bruker jeg en times tid på å farme dette selv med broderens account. Kommer lett opp i 150 cobalt ore på denne tiden, og oftest ender jeg opp med en pen dose Eternal Earth også.

Jeg holder meg i tillegg unna 1-av-gangen-salg av Dream Shards. Jeg pleier istedenfor å kjøpe opp absolutt alle jeg ser til under 14g, og legger ut som 20- og 10-stacks. Disse har uten unntak solgt på ett døgn, mest sannsynlig på grunn av folk som bikker 440 i enchanting og skal handle snasne oppskrifter, men som ikke har samlet på shardsa sine. Skal du ha 80-100 shards gidder du ikke plukke én og én, selv om du sparer 1g per 20-stack. De første to dagene la jeg ut 2, 4 og 6 av gangen, da det hovedsaklig er dette du trenger for high end enchants, men disse solgte rett og slett ikke.

Har også til enhver tid et lass med GCE ute, disse får jeg nesten utelukkende fra å kjøpe opp alle 73-80-greens som legges ut til mindre enn 20g. Dropraten på 2 x GCE er såpass høy at jeg går greit i pluss på dette. All dust som blir til overs sparer jeg til jeg har 20-stacks, som selger for 120g på under en time uansett. Dette er fordi jeg er lat, ikke fordi 20 selger bedre enn 1-2 eller 7-stacks.

Nok en gang Zagbladet, du har spart meg for mange kjedelige daileys og grinding av diverse skapninger. :) Eneste dailyen jeg fremdeles gjør er hos disse krigerdamene som kan droppe en Isbjørn-mount som reward.

PS: Guilden min virker rimelig sikre på at jeg har snakket med AOE-John og dratt visaen den siste uka. :)

Skrevet

Med mining og skinning er sholocar basin definitivt best uten tvil, er lite du kan skinne i Icecrown. Veldig greit å ta seg en runde langs fjellene og skinne/mine alt der for å flytte seg til pilarene inni for så å repetere med ytrefilen igjen.

Med 300% (jeg er paladin) flightspeed går det rimelig radig unna for meg i Icecrown og sanker somoftest en god slump saronite og titanium i løpet av et par runder.

Skrevet

Jepp. Er slik jeg kjører farming route'n min i Sholo. Skal holde på skinning i det minste helt til jeg får 280 % mount, da skal jeg skaffe meg en prod proffesion. Er vanvittig kjedelig med kun gathering. Etter hvert eventuelt 2 av de, for å kjøre money making .v Zagbladet :)

Skrevet (endret)

Jepp.

Et lite bilde om hvorfor jeg ikke er helt inne for å selge saronite'n min som bars... Tror det er rundt samme pris for en stack med ore. Er ikke helt fan av å farme saronite pga prisen. Men så er jo hellscream av og til locked pga population..

jl72j8.jpg

Endret av Johnandre93
Skrevet

Med tanke på at du trenger 40 ore for å få 20 bars så er ikke bars noe å gå for. Selger ore for rundt 20g stacket, dvs at jeg taper penger på et slikt stunt.

Hva er best, 20 saronite bars for 28G eller 40 ore for 40G. Vanskelig valg :p

Skrevet (endret)

Bars eller Ore er veldig enkelt og følger følgende formel:

HVIS (Prisen av Ore 2x > Prisen av Bar; Selg ore; ellers selg bar)

Eventuelt suppler med hva det er mest ute av; ore eller bars. Grunnen til at ore tidvis selger bedre er på grunn av JCs som prospecter, men på min server ligger som oftest prisen av bars høyere enn ore (selv med to-gangeren). Ser også at prisene innad i en uke kan variere med så mye som 20g, noe som gjør at det er lurt å se litt på NÅR du skal legge ut.

Endret av morpheos_
Skrevet (endret)

Tjaa, med tanke på at bars går bedre, da ikke alle har mining, er jo bars kanskje sikrere ?

EDIT: Hadde ikke tenkt på JC og prospecting.

Endret av Johnandre93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...