Gå til innhold

Valkyria Chronicles - En skjult juvel?


Blate

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål til dere som har fullført spillet. Har dere funnet noen våpen på fienden som faktisk er verdt å bruke, eller er de bare der for samlere?

 

@cappy: Takker

Som regel får jeg tak i bedre våpen om ikke lenge som belønning. Spillet er fantastisk. Blandt de aller beste strategi spillene jeg noengang har spilt. (Jeg har spilt en del, ihvertfall av de japanske...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et spørsmål til dere som har fullført spillet. Har dere funnet noen våpen på fienden som faktisk er verdt å bruke, eller er de bare der for samlere?

 

Kommer litt an på deg og din spillestil tror jeg. Etter ca. en fjerdedel av spillet og frem til halvveis fikk jeg en del våpen fra fienden som jeg likte. Imp'ene har en del våpen som gir høy skade mot folk, noe som kan passe din taktikk. I perioder lot jeg mine troopers bruke disse. Ulempen er at de ofte er litt mer upresise og har kort rekkevidde. I siste halvdel på første gjennomspilling begynte jeg å komme mer inn i systemet så da ble det mye A ranking og royal weapons og jeg trengte ikke imp-våpen like mye. Hvert våpen deles jo også opp i tre grener i andre halvdel slik at du kan utvikle våpen som passer til din spillestil, e.g kan du lage superpresise sniper rifler eller rifler som lager store hull gjennom folk :-)

 

På noen oppdrag kan du også få våpen og forbedringer til tanks'ene dine, f.eks skuddcomputer (husker jeg rett?) som jeg tror funket for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Trodde dette skulle være et koslig og gøy rpg spill, men når eg testa demoen fant eg ut at det ikkje var det.

Noe av det dårligste eg har prøvd på lenge. dette blir ikkje kjøpt til 100kr engang.

Lenke til kommentar
Trodde dette skulle være et koslig og gøy rpg spill, men når eg testa demoen fant eg ut at det ikkje var det.

Noe av det dårligste eg har prøvd på lenge. dette blir ikkje kjøpt til 100kr engang.

 

Du bør absolutt prøve det Skogslik. Jeg tenkte det samme som deg etter jeg prøvde demoen, men det er faktisk ett av de bedre spillene jeg har spilt. Her får du TPS, strategi og rollespillelementer i ett spill. I tillegg er det en veldig bra historie :D

Lenke til kommentar
Må man klare det på 1 runde for å få S liksom?

 

Jepp! Hvis du klarer en skirmish eller et annet oppdrag før din 1. runde er over så får du top rank. Det er forsåvidt A og ikke S, men følelsen over å greie det er verdt planleggingen, prøvingen og evt. feilingen. ;)

 

Enig med de aller fleste her.. VC er rett og slett supert. Har hatt det en stund nå og det er desidert min største og mest positive overraskelse på PS3. Gleder meg masse til nytt DLC (tilleggsmateriale) som mest sannsynligvis kommer i mars. Spennende!

Lenke til kommentar
Må man klare det på 1 runde for å få S liksom?

 

Jepp! Hvis du klarer en skirmish eller et annet oppdrag før din 1. runde er over så får du top rank. Det er forsåvidt A og ikke S, men følelsen over å greie det er verdt planleggingen, prøvingen og evt. feilingen. ;)

 

Enig med de aller fleste her.. VC er rett og slett supert. Har hatt det en stund nå og det er desidert min største og mest positive overraskelse på PS3. Gleder meg masse til nytt DLC (tilleggsmateriale) som mest sannsynligvis kommer i mars. Spennende!

 

Varierer fra brett til brett, fikk A-rank på det mapet der du skal stoppe en tanks fra å komme igjennom byen på tre turer.

Lenke til kommentar
DLC er velkommen, det var jeg ikke klar over. Selv om jeg trodde Sony ikke var så begeistret for DLC, vi fikk jo ingenting til Fallout 3 eller Oblivion f.eks. Men har du noen link til at det kommer i mars?

 

Har desverre ingen link. Det sies på et VC-forum jeg har lest endel på at de har jobbet med DLC for VC en liten stund nå. Såvidt jeg vet så har det allerede vært ute i Japan siden August 2008. De skulle være klare for en "tidlig 2009 release", og at det med stor sannsynlighet ville være klart i løpet av 1. kvartal 2009. Vi kryssa fingrene for Februar, men slik ble det altså ikke..

 

 

Varierer fra brett til brett, fikk A-rank på det mapet der du skal stoppe en tanks fra å komme igjennom byen på tre turer.

 

På det første oppdraget jeg gjorde etter jeg laget posten jeg ble sitert på så fikk jeg A-rank i runde nr. 2. Beklager feil informasjon fra min side! Var litt kjapt ute med å snakke ut ifra egen erfaring. :blink:

Lenke til kommentar
DLC er velkommen, det var jeg ikke klar over. Selv om jeg trodde Sony ikke var så begeistret for DLC, vi fikk jo ingenting til Fallout 3 eller Oblivion f.eks. Men har du noen link til at det kommer i mars?

Microsoft så kjøpe opp rettigheter der ja..

 

VC er et fantastisk spill!

Et spill eg faktisk opplever er vannskelig til tider i motsetning til mange andre moderne spill, spesielt med tanke på RPG spill (Fallout 3!?!?, skuffendes i forhold til de gamle!). Og i tillegg kommer en god historie og en animestil grafikk som kan settes pris på av andre enn animefan. Eneste plagsomme er at det ikke autolagrer progresjonen etter hvert. Har gått på et par smell på grunn av den ja ;P

Lenke til kommentar

Å ja, VC er et av de beste kjøpene jeg har gjort til PS3 en så langt. Taktisk tenking, et unikt turn based system, og en avslappende herlig grafikk som jeg skulle ønske jeg så i flere spill. Verdt alle kronene som jeg la ut, og et av de få spillene som jeg faktisk har giddet å spille hele veien til ende i det siste. (Mye jobb, skole og annet som tar opp av spilletiden min.... jajaja).

 

Som nevnt ovenfor, vanskelighetsgraden er simpelthen herlig. Få ting som er så enormt irriterende som å tape en kamp 18-19 runder inn i kampen. Og få ting som er så tilfredstillende som å se deg ta banen du har slitt med på bare et par runder når du endelig finner en bra måte å takle den på som ligger til din egen spillestil.

 

Og ja, litt deilig med et spill der å leke rambo oftest er en sikker måte å få deg drept på. Flere slike spill ønskes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...