Gå til innhold

Den intrikate makro-tråden


Anbefalte innlegg

La merke til at denne tråden manglet, og tenkte at den måtte opprettes på dette forumet også :)

 

 

Det er sannsynligvis mange som har mange makro-tips liggende. Jeg foreslår at vi samler de beste, både generelle og klasse-spesifikk her. Om det ikke blir plass nok til de makroer folk måtte ha i de reserverte postene, så får jeg heller ta opp nye reservasjoner, og legge til henvisninger i denne posten.

 

Om noen kan sende meg i riktig retning for å få lagt dette innunder klikkbare spoilertags, og ikke en spoilertag som bare svarter ut teksten, så hadde det vært fint. Om funksjonen ikke ligger i forumet enda, så får vi bare vente til dette er på plass.

 

Tips, triks og informasjon vdr. makroer

 

Istedenfor å skrive inn lange navn på enten spells, mounter, skills/abilities, consumables e.l. kan man når man skriver makroen holde Shift inne og trykke på det du trenger.

 

 

 

Om du vil bidra med makroer ønsker jeg at du legger de til på denne måten:

 

 

Tittel:

Makrokode

Funksjon:

Merknad:

Tips:

 

Generelle makroer

 

Tittel: Mount Up

/run if(not IsMounted())then if(((GetZoneText()=="Dalaran")and(GetSubZoneText()~="Krasus' Landing"))or(GetZoneText()=="Wintergrasp")or not IsFlyableArea()or IsModifierKeyDown())then CallCompanion("MOUNT",1)else CallCompanion("MOUNT",2)end end
/dismount

Funksjon: Bruk raskeste tilgjengelige mount.

Merknad:Der det står ("MOUNT",1) skal du bytte ut 1 med ditt nummer på landmount og ("MOUNT",2) gjør dere 2 tallet om til tallet for flying mount. Mount1 er første mounten som vises under Pet->Mounts-vinduet øverst til venstre, og den teller mot høyre.

 

 

/equip [equipped:Two-Hand] Red Sword of Courage
/equip [equipped:Two-Hand] The Skull of Ruin
/equip [equipped:Shields] Death's Bite

Funksjon: Kjapt bytte mellom 1h-våpen+skjold og 2h-våpen

Merknad: Bytt ut de to første med ditt 1h og skjold, og den siste med ditt 2h-våpen.

 

 

Tittel:Flere abilities på samme knapp

#showtooltip
/cast [nomodifier] Earth Shock
/cast [modifier:Shift] Wind Shock
/cast [modifier:Ctrl] Flame Shock
/cast [modifier:Alt] Frost Shock

Funksjon: Bruk færre knapper på tastaturet

Merknad: Legg denne til "1", så kan man kaste alle Shock-spells via knappen "1". Må være en "ren" hotkey for å virke (ikke Shift+F, men gjerne F). Må kanskje bruke Bartender4 for at Alt skal virke.

Tips: Bruker personlig "Q" og en slik makro på klasser med silence/interrupts for å ha det på ett sted.

 

 

 

Shaman-makroer

 

 

Tittel:1-button Totemspam

#showtooltip
/castsequence reset=6 Totem of Wrath, Wrath of Air Totem, Mana Spring Totem, Strength of Earth Totem

 

Funksjon: One-button Totemspammer!

Merknad: Det som er viktig å huske her er å skrive fullt navn på hver totem, og ikke bare "navnet" på totemen. Skriver man "Wrath of Air" uten Totem skjer det ikke så mye når man trykker på den.

 

 

Paladin-makroer

 

Tittel: Get the fuck out

#showtooltip Hearthstone
/castsequence reset=3600 Divine Shield, Hearthstone

Funksjon: Bubble-HS

 

#showtooltip
/cancelaura Divine Shield
/cast Divine Shield

Funksjon: Super-cleanse for paladin

Merknad: Første klikk gir deg bubble, andre klikk tar den av igjen. Gjør det fort etterhverandre hvis du er tank, så mister du alle debuffs (f.eks Drain Life fra andre boss i The Old Kingdom), uten å miste aggro.

 

Rogue-makroer

 

Tittel:Interrupt-knapp

#showtooltip
/cast [nomodifier] Kick
/cast [modifier:Shift] Gouge
/cast [modifier:Ctrl] Blind
/cast [modifier:Alt] Kidney Shot

Funksjon: Alle interrupts tilgjengelig fra en knapp.

Tips: Bind til en lett tilgjengelig knapp (bruker Q selv).

Endret av Sneglen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

/run if(not IsMounted())then if(((GetZoneText()=="Dalaran")and(GetSubZoneText()~="Krasus' Landing"))or(GetZoneText()=="Wintergrasp")or not IsFlyableArea()or IsModifierKeyDown())then CallCompanion("MOUNT",1)else CallCompanion("MOUNT",2)end end
/dismount

 

 

Mount macroen jeg bruker nå :p

 

Der det står 1 og 2 er hvilken nummer mountet er i vinduet der du kan se mountene dine. Hos meg da var land mount 1 og flying mount 2. Men så klart er det ikke sikkert at alle har det sånn med mounta at de er på de samme plassene så dere får bytte det etter hva som passer med mounts deres ;)

 

så husk: der det står ("MOUNT",1) skal du bytte ut 1 med ditt nummer på landmount og ("MOUNT",2) gjør dere 2 tallet om til tallet for flying mounte deres :p

Lenke til kommentar
/run if(not IsMounted())then if(((GetZoneText()=="Dalaran")and(GetSubZoneText()~="Krasus' Landing"))or(GetZoneText()=="Wintergrasp")or not IsFlyableArea()or IsModifierKeyDown())then CallCompanion("MOUNT",1)else CallCompanion("MOUNT",2)end end
/dismount

 

 

Mount macroen jeg bruker nå :p

 

Der det står 1 og 2 er hvilken nummer mountet er i vinduet der du kan se mountene dine. Hos meg da var land mount 1 og flying mount 2. Men så klart er det ikke sikkert at alle har det sånn med mounta at de er på de samme plassene så dere får bytte det etter hva som passer med mounts deres ;)

 

så husk: der det står ("MOUNT",1) skal du bytte ut 1 med ditt nummer på landmount og ("MOUNT",2) gjør dere 2 tallet om til tallet for flying mounte deres :p

 

 

Vil man ikke kunne Shift+Clicke inn riktig mount, slik som med spells? Og, tallene refererer til Pet->Mounts-vinduet, hvor 1 er mount øverst til venstre, og teller mot høyre?

Lenke til kommentar
Vil man ikke kunne Shift+Clicke inn riktig mount, slik som med spells? Og, tallene refererer til Pet->Mounts-vinduet, hvor 1 er mount øverst til venstre, og teller mot høyre?

 

Vel macroen bruker 253 av 255 tegn da :p prøv å press om et helt mount navn der og mount 1 er øvert til venster og teller mot høyre ja

Lenke til kommentar

#showtooltip
/cancelaura Divine Shield
/cast Divine Shield

Funksjon: Super cleanse for paladin

Merknad:Første klikk gir deg bubble, andre klikk tar den av igjen. Gjør det fort etterhverandre hvis du er tank, så mister du alle debuffs (feks drain life fra andre boss i Old Kingdom), uten å miste aggro.

 

 

 

/equip [equipped:Two-Hand] Red Sword of Courage
/equip [equipped:Two-Hand] The Skull of Ruin
/equip [equipped:Shields] Death's Bite

Funksjon: Kjapt bytte mellom 1h-våpen+skjold og 2h-våpen

Merknad:Bytt ut de to første med ditt 1h og skjold, og den siste med ditt 2h-våpen. Har reddet meg mange ganger i pvp og raid :)

Endret av Marcus
Lenke til kommentar

Men da må man i tillegg skrive inn ønsket tekst hver gang.

 

En makro som resulterer i noe slikt ville vært ønskelig:

 

"Hello there! Your gear appears to need new enchants - No worries, I'll fix it for you. You can browse my fine selection of enchants by clicking this nifty link: [Enchanting]."

 

evt den mer sannsynlige;

 

"[Enchanting] your gear. 10g fee. Orgrimmar".

 

Din løsning krever skriving hver gang pluss klikking. En makroløsning krever ett klikk når man vil trade :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønte hva du mente, og det jeg sa funker :)

Åpne macro-vinduet.

Åpne enchanting-vinduet.

Lag en ny macro, og plasser markøren i den.

Skriv:

/2 Look at all these awesome enchants, only 10g fee:

Og så klikker du på det bildet av 3 ringer linket fast i hverandre i toppen av enchanting vinduet ditt.

 

 

Da har du en makro du kan holde inne for å få oppmerksomheten du fortjener! Inkludert klikkbar link så lenge channelen du spammer i kan ha linker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...