Gå til innhold

Den intrikate makro-tråden


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Et lite innspill for oss som liker å variere på ridedyret.

Jeg har lenge brukt en macro for å ta frem en tilfeldig mount fra utvalget.

 

den ser slik ut:

/run if IsMounted() then Dismount() return end local t if IsFlyableArea() then t={2,5} else t={1,4,6} end CallCompanion("MOUNT",t[random(#t)])

...og har fungert aldeles ypperlig alle andre steder enn i dalaran og wintergrasp...

 

Så jeg satte meg ned og tuklet med denne:

/run if(not IsMounted())then if(((GetZoneText()=="Dalaran")and(GetSubZoneText()~="Krasus' Landing"))or(GetZoneText()=="Wintergrasp")or not IsFlyableArea()or IsModifierKeyDown())then CallCompanion("MOUNT",1)else CallCompanion("MOUNT",2)end end
/dismount

... til den så slik ut:

/run if IsMounted() then Dismount() return end local t if(((GetZoneText()=="Dalaran")and(GetSubZoneText()~="Krasus' Landing"))or(GetZoneText()=="Wintergrasp")or not IsFlyableArea()) then t={1,4,6} else t={2,5} end CallCompanion("MOUNT",t[random(#t)])

 

{1,4,6} tilsvarer mine landmounts plasseringer i UI'n, og {2,5} tilsvarer flying mounts. Tallene må naturligvis erstattes med passende nummer for dine egne mounts om du vil bruke macroen.

 

Så nå slipper jeg å ha en egen knapp for mount i Dalaran, og jeg kan fremdeles få litt variasjon i hva jeg rir rundt på :) . eneste problemet er at macroen blir såpass lang at man ikke kan få inn så veldig mange mounts i grunnlaget for tilfeldige valg :S

 

edit: (og om noen kan fortelle meg hvordan jeg får codebox'ene til å wrappe teksten blir det jo nesten leselig også...)

Endret av grusgrus
Lenke til kommentar
Noe ala

 

#showtooltip

/cast [stance:1] charge

/cast [stance:2] intervene

/cast [stance:3] intercept

 

når jeg er prot bytter jeg ut macroen med vanlig charge button :p

 

#showtooltip

/cast [stance:1] Charge; [stance:2,nomodifier] Intervene; [stance:2,modifier:shift] Charge, [stance:3] Intercept

 

Ville egentlig gjort mye godt det samme (forutsatt at du plukker opp prot-talentet som large deg charge i combat og alle stances)

 

Jeg trenger en macro som får høyre museknapp til å gjøre følgende:

 

Friendly target = assist

Hostile target = startautoattack

Self = Divine shield

 

Anyone? :)

 

Vanskelig da hverken assist eller startautoattack er spells (aka. så vidt jeg vet kan du ikke ta en /cast assist med kriterier) :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Trenger litt hjelp med en macro, det den skal gjøre er:

 

Når jeg har bossen som target skal den kaste chainheal på den personen bossen slår på (targets target) Men hvis jeg har en annen spiller (friendly target) som mitt target skal den heale denne personen. Har jeg ingen target skal den heale meg som vanlig.

 

Kan noen hjelpe meg med denne?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg trenger hjelp til å lage en macro av den litt mer avanserte typen. Jeg vet ikke om det engang går,men tenkte jeg hvertfall skulle høre med dere :)

 

Jeg trenger en macro som bytter til 1h og skjold,caster shield bash,og deretter bytter tilbake til 2h.

Jeg prøvde å bruke:

/Equipslot 16 Hailstorm

/Equipslot 17 The Skull of Ruin

/Cast Shield Bash

/Equipslot 16 Inevitable Defeat

 

Det som skjedde var at på grunn av delayen,så prøvde den å bruke bash bash før jeg rakk å få på 1h og skjold,og når jeg trykket igjen byttet den til 2h uten å bruke shield bash. Jeg prøvde også med /stopcasting mellom linje 2 og 3,men uten hell.

Så det jeg tenkte var kansje en macro som sa at om shield bash var på cooldown,så ville den bytte til 2h,men om den var klar ville den bruke shield bash,uten å ta på 2h (som da gjør at når jeg trykker igjen vil jeg bytte tilbake til 2h).

 

Er det noen som har noen forslag eller vet om det i det hele tatt går? En macro som i praksis gjør det samme hadde også gjort susen

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...