Gå til innhold

Hvordan healer skal jeg lvl'e opp?


Anbefalte innlegg

Altså,Ercles. Du prater om effektiv healing done på healing meter,og ikke noe mer. Eneste grunnen til at du mener druiden healer mest effektivt er fordi HoT's ikke healer når man allerede er på 100%.

Syns folk generelt skal drite i healing meters,fordi du er nødvendigvis ikke effektiv fordi healing meteret sier det. Om du må brenne alt du har av mana i starten for å forhindre at tanken dør fordi de andre slacker, da er du effektiv.

Du vil selvfølgelig miste MASSE healing fordi du er tom for mana,som kan føre til wipe,men du har i det minste gjort det du kunne. Har spilt med flere healers som ikke healer før tanken er skikkelig low,så de er sikre på at healen treffer uten at den overhealer,og dette er det tåpeligste jeg ser. Syns dere skal drite i healing meteret og fokusere mer på hva som faktisk er oppgaven deres: forhindre at folk dør.

 

Personlig syns jeg alle healer classene gjør en like bra jobb i PvE,det kommer mer ann på spilleren og fighten for å være ærlig.

Men kan si at om du leter etter det som er morsomst å spille ville jeg nok sagt Priest eller druid. Shaman og paladin har gitt meg intrykk av å være chainheal-spam eller holy light eller flash spam.

Har egentlig kun spilt priest og druid i raid, så kan ikke uttale meg så mye om shaman og paladin.

 

I PvP ville jeg sagt:

 

1. Priest

2. Druid

3. Paladin

4. Shaman

 

Dette er basert på veldig lite erfaring på 80 dog,det skal sies.

Gikk litt fort i svingene her,skal prøve å få skrevet litt mer detaljert senere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I PvP ville jeg sagt:

1. Priest

2. Druid

3. Paladin

4. Shaman

 

Jeg ville sagt

 

1. Paladin

2. Shaman

3'ish. Druid og Priest

 

Akkurat nå er Holydin litt bedere en resto sham i PvP hvis man ser på 2v2 bracketen på SK-gaming. Resto shaman er like bak da, men ser ikke så mange Druid eller Priests (Healing specced ofc).

 

Men personlig er jeg resto shaman uten noe PvP 'skills' ("PvP is balanced atm" :rolleyes: ) så jeg har ikke stort annet og si en "link to SK-gaming over here!"

Lenke til kommentar

Av alle healerne foretrekker jeg å ha en prest i gruppa. Palas er gode i singel target, eller dual med glyph.. Shamaner jeg har møtt har alltid fått et manaproblem i lengre kamper. Druidhealer har jeg aldri hatt i egen gruppe (selv etter 4 år >.<). Det er alltid noen som maser om "luluz i has moar healing done", men det er ikke det samme som effektiv healing. Var i VoA25 for et par dager siden med to paladins og to prester som healere. Den ene pallaen hadde sykt mye healing done, men også sykt mye overhealing.

 

Min main er en prest i disc/holy spec, noe jeg bestemte meg for på lvl 1. Lurte på hvordan jeg skulle få levlet fort nok for å ta igjen guildkamerater, som lå 20-40 levels foran... Først så det rimelig umulig ut, men det viste seg å bli lettere enn en skulle tro.

 

1. Finn en gruppe å spille med jevnlig.

2. Løp dungeons

3. Løp dungeons

4. Løp dungeons

 

:D

 

Vi var et team på 4 faste og 2-3 som bytta på den siste plassen. Vi hadde noen timer med egenlevling, for senere på kvelden å rasere alt fra Wailing Caverns til Auchindon.

 

Cluet er vel egentlig å spille sammen med noen... Nyt levlingtida med en gruppe, så blir den sykt mye morsommere enn å powerlevle alene, selv om man er i et gild.

Endret av EagleJin
Lenke til kommentar

Finnes noen som har sykt skills i de forskjellige healerklassene, som gjør at de passer perfekt.

Paladins har sine fordeler, druids sine og priests sine... men vil anbefale deg å velge den du føler at du liker å spille med.

 

Har hatt både druid og pally healer, og begge var like morsomme. Pally kunne jeg spamheale som bare pokker uten å miste mana, mens som druid sprang jeg rundt å HoT og små heals :)

 

Nei, finn den klassen du liker mest, ta den og kos deg :) WoW er et spill, så det skal alltid komme først!

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Altså,Ercles. Du prater om effektiv healing done på healing meter,og ikke noe mer. Eneste grunnen til at du mener druiden healer mest effektivt er fordi HoT's ikke healer når man allerede er på 100%.

 

Jeg regnet med at folk forstod at jeg gikk ut fra at jeg tenkte på hvilken class som er mest effektiv når man kan å spille den. :) Men, som du sier så er ikke å burne all mana på starten av en fight, eller å vente til tank har veldig lite health effektivt. Men da snakker vi om spilleren, ikke class.

 

Og jeg mener fortsatt at druids/shammies er de beste healerene i spillet for øyeblikket ettersom veldig veldig mange fights krever at man står nære hverandre og at det har blitt enda vanligere enn før at mange i raidet tar skade samtidig, og det er nettopp det druids og shammies gjøre så bra. De har gode aoe heals som utnyttes best hvis man står nærme hverandre og de kan heale flere samtidig.

 

Det kunne kanskje høres ut som om jeg bare baserte meg på healing meters, og jeg ordla meg nok litt feil. I alle 25-man raids ville jeg alltid hatt med meg 1-2 priests og 1-2 holy paladins pga deres unike spells, og at de ofte er bedre på single target healing enn druids og shamans. Men, jeg mener fortsatt at druids og shamans er de beste healerene, både basert på healing meters og egne erfaringer i raids. :)

 

Edit: Liten oppklaring. Jeg mener ikke at druids er en av de beste fordi HoTs ikke telles som overhealing, fordi hvis de hadde gjort det ville druids hatt usaklig høy overhealing prosent.

Endret av Ercles
Lenke til kommentar

Paladin healer er morsomt men jeg har bare prøvd paladin som healer så sammenligningsgrunnlaget mitt er temmelig dårlig. Så jeg sier heller min erfaring.

 

Healet Naxx 10 mann i går med 1700 SP med buff. Gikk temmelig greit og var veldig morsomt, spammet for det meste FoL med sacred shield oppe på MT/OT (50% crit chanse økning, woho) hele tiden og eneste gangen jeg var nede på "lite" mana var når jeg måtte spam heale MT på eddekoppbossen i Naxx (M eteller anna, jeg og navn) med Holy Light og cleanse hele tiden. Men var aldri lavere enn 4k mana og da var det arcane torent og Divine plea, selv med 50% mindre healing done gjorde det ingen ting fordi tanken var da såpass høy i HP at det ikke gjorde noe og jeg kunne spamme FoL til Divine plea hadde gitt seg.

 

Alt i alt synes jeg paladinen min er en kjempegod singel target healer men sliter litt i AoE healing situasjoner hvor kun holy shock (med lang CD) er det beste. Selv med Glyph of holy light er AoE healing ikke en paladins styrke, om det da ikke finnes en genial spell jeg ikke har funnet :)

Lenke til kommentar
Paladin healer er morsomt men jeg har bare prøvd paladin som healer så sammenligningsgrunnlaget mitt er temmelig dårlig. Så jeg sier heller min erfaring.

 

Healet Naxx 10 mann i går med 1700 SP med buff. Gikk temmelig greit og var veldig morsomt, spammet for det meste FoL med sacred shield oppe på MT/OT (50% crit chanse økning, woho) hele tiden og eneste gangen jeg var nede på "lite" mana var når jeg måtte spam heale MT på eddekoppbossen i Naxx (M eteller anna, jeg og navn) med Holy Light og cleanse hele tiden. Men var aldri lavere enn 4k mana og da var det arcane torent og Divine plea, selv med 50% mindre healing done gjorde det ingen ting fordi tanken var da såpass høy i HP at det ikke gjorde noe og jeg kunne spamme FoL til Divine plea hadde gitt seg.

 

Alt i alt synes jeg paladinen min er en kjempegod singel target healer men sliter litt i AoE healing situasjoner hvor kun holy shock (med lang CD) er det beste. Selv med Glyph of holy light er AoE healing ikke en paladins styrke, om det da ikke finnes en genial spell jeg ikke har funnet :)

 

Paladins har aldri vært noen AoE healer.

De er gode på AoE tanking, men healing har de rett og slett ikke nok skills for.

Er det AoE, burde man definitivt gå får Shaman med Chain Healing, eller en annen klasse.

Paladins er pure spammers, og det er det som gjør dem gode i forskjellige situasjoner, spesielt der manaen er en viktig faktor.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...