Gå til innhold

Warhammer: Dawn of War 2 - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned betaen i forige uke og likte dette spillet kjempe bra. Det er god grafikk og et utfordrene spill. er jo ikke så mye å si på sp delen enda. hva syntes dere andre om betaen, og hvis du ikke har prøvd den enda er den å anbefale ;)

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte soulstorm for en tredve kroner for å kunne bli med i betaen mens det fortsatt var closed, og har spilt det en del. Synes det er veldig bra, og liker tingene de har tatt videre fra Company of Heroes, men det er veldig annerledes fra DoW1, og jeg kan nesten skjønne at noen kan ha blitt litt skuffet over de enorme forskjellene, for det er virkelig ikke samme spill som forløperen.

 

Utenom det, så synes jeg spillet fungerer bra både som 3v3 og 1v1, selv om jeg er større fan av sistnevnte for øyeblikket, men jeg skulle ønske matchmaking funket litt bedre enn det gjør nå, og håper det blir ordnet til spillet slippes den 20. februar. For øyeblikket har jeg vel en 15 wins på rad i 1v1, og jeg er virkelig ikke så god, men jeg møter bare ikke ordentlig motstand.

 

3v3 er også gøy, og det virker som om de har gått inn for at det er slik spillet skal spilles, men jeg savner virkelig 2v2-mappene fra DoW1, og håper de kommer til å lage noen slike, ettersom det ikke er annonsert 2v2-kart inntil videre.

Lenke til kommentar

Ser fram til DOW2 .. har spilt en hel del DOW1 + alle expnasjons. Samt en god del COH (likte coh veldig godt med tankte på uniters egen ai). Siden jeg har hørt DOW2 skal ta mye fra coh har jeg svært store forhåpninger til det..

Selv om jeg "har" soulstorm, har jeg desverre ikke muligheten til å joine closed beta... noen som kan poste noe ingame scr ? samt gi noen fordeler/ulemper i forhold til DOW1 og hvilke likhets trekk utover unit AI (ta dekning bak miljø objekter) som er ført videre fra COH ?

Samt system krav ? .. har prøvd å finne systemkrav for det for en stund tilbake. det førte til kort .. fant en rekke skryte tråder om hva folk brukte når de kjørte spillet .. men det blir ikke det samme som offesielle system krav

Lenke til kommentar

Silverlif:

For det første er det ingen basebygging i DoW2, og alle resursene får du av å capture points rundt på kartet. Alle units bygges fra startbygget ditt, og flere blir tilgjengelig ettersom du techer oppover. Strøm er nå et ressurspunkt du tar på kartet, og ikke noe eget du bygger. Det er en del mindre enheter i spillet nå enn det var i originalen, og det er mer fokus på micro av units, og de er mye hardere på counters. Skal du ødelegge vehicles, trenger du omtrent en enhet som er spesialisert på det, funker dårligere å bare kjøpe en missile launcher til dine rommarinegutter nå.

 

Et eksempel på hvordan det er mindre enheter i spillet, er at nå starter en space marine tactical squad med tre menn og kan reinforces til maks fire, der det i dow 1 var maks ni menn pluss sersjant. Til gjengjeld får dette space marines til å virke en del barskere enn de gjorde i DoW1! :V

Lenke til kommentar

Skal ikke forsvare at det er jævlig frustrerende når retreating units bestemmer seg for å løpe RETT gjennom fiendestyrker, men flyktende styrker er jo allerede mye hardere å drepe, så som oftest går det bra med mindre man løper gjennom en skvadron av howling banshees. Men litt mer venlig pathfinding der hadde vært kos, selv om jeg tviler litt på at det er mye å gjøre med saken annet enn å løpe raskeste vei hjem. Knockback tones litt ned i day 0 patch på de fleste våpen. Scout shotguns spesialt blir litt nerfed på knockback, ellers synes jeg det er en fin mekanisme.

Lenke til kommentar
Skal ikke forsvare at det er jævlig frustrerende når retreating units bestemmer seg for å løpe RETT gjennom fiendestyrker, men flyktende styrker er jo allerede mye hardere å drepe, så som oftest går det bra med mindre man løper gjennom en skvadron av howling banshees. Men litt mer venlig pathfinding der hadde vært kos, selv om jeg tviler litt på at det er mye å gjøre med saken annet enn å løpe raskeste vei hjem. Knockback tones litt ned i day 0 patch på de fleste våpen. Scout shotguns spesialt blir litt nerfed på knockback, ellers synes jeg det er en fin mekanisme.

enig. liker at knockback er tilstede, men ikke at det skjer såpass ofte som det gjør nå.

hmm.... noen som er sultne på et par 3v3 i kveldingen?

Lenke til kommentar
Noen andre som har litt problemer med find a game saken?

Er veldig ofte at jeg ikke finner noen å spillte mot selv om jeg leter i flere minutter.

er ofte at det tar en stund å finne games, men det pleier ikke å ta lenger enn ett minutt eller to.

mulig du må gjøre noe med NAT instillingene på routern din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...