Gå til innhold

Tidenes spill-musikk! Hvilken opplevelse har det gitt deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
no man should walk the earth without listenin to Gears 2's best song:

http://www.youtube.com/watch?v=t3JgF5p9mC4

Den GoW2 sangen var nice! Er resten av soundtracket like bra? Hva med GoW1-soundtracket?

Annet bra spillmusikk:

Dreamfall - The Hospital Theme

Red Steel - Angel's Heaven

Generals har mye bra! Blant annet:

Command & Conquer Generals - China 04

Command & Conquer Generals - USA 06

Skrevet (endret)

Jeg elsker spillmusikk, Monkey Island-musikken troner øverst. Enkelte låter fra Zelda, MSG, Halo, Lost Odyssey, Megaman, Lotus... mye godteri!

Endret av Handro
Skrevet (endret)

Åhh.. det er mykje flott spelmusikk der ute. Er veldig glad i slik musikk også, til både spel og film, så denne tråden likte eg! :)

Er som mange andre her spesielt glad i musikken frå Zelda, og då spesielt OoT. Føler denne her oppsummerar litt av dette:

Eit spel som i grunnen overraska meg litt på musikksida var Half Life 2, spesielt Ep2. Har aldri hørt på musikken i ettertid, men det er lenge sidan eg har blitt så sugd inn i eit spel som då. Kan jo også ha noko med at Ep2 var laga av awesome, men musikken har nok ein del av æra der vil eg påstå.

Ellers må eg berre nemne Mass Effect, mykje herleg musikk der. Spesielt starten på denne er episk!

Og det er alltid like kjekt å sjå for seg at det er ein sjølv som klatrar ut av flammane:

Og naturleg nok:

Og tusen, tusen takk nouse4aname! Du minte meg på musikken til Gothic 3! Veit ikkje kor lenge eg vandra rundt den fossen der bere for å høyre på musikken :)

Men omg, denne tråden var veldig distraherande for min ellers så effektive studentsøndag, best å komme seg vekk.

Edit: Og Hellmarch er btw konge

Endret av LMH
Skrevet

Final Fantasy, Legend of Zelda, Kingdom Hearts, TESIV: Oblivion, Rayman, Chrono Trigger... Mye fin musikk ja. Nesten halvparten av mitt iTunes bibliotek (5999 sanger) er sanger fra spill.

Skrevet

A pirate I was meant to be fra MI3.

Ellers må jeg si at GTA: Vice City og San Andreas har fantastisk mye å si for atmosfæren i spillene. De har valgt ut noe av det beste fra enhver sjanger, fra artister som laget lydbildet til det virkelige 80- og 90-tall. GTA 4 var en ufattelig nedtur på musikkfronten.

Skrevet (endret)
Skjul
Annet bra spillmusikk:

Du kan da ikke poste sånn, jeg begynner nesten å grine her.

Som Psilocybe sier, Monkey Island har også utrolig bra musikk, ihvertfall morsom og stemningsfull :) Endret av ShampooMacTavish
Skrevet (endret)
A pirate I was meant to be fra MI3.

Skjul

Ellers må jeg si at GTA: Vice City og San Andreas har fantastisk mye å si for atmosfæren i spillene. De har valgt ut noe av det beste fra enhver sjanger, fra artister som laget lydbildet til det virkelige 80- og 90-tall. GTA 4 var en ufattelig nedtur på musikkfronten.

Ah, konge sang! Bringer tilbake gode minner.

Men ville ikke si at GTA var så ille:

Endret av Erik
Skrevet

Joda, introen der er kul, men tenkte mest på radiostasjonene. Siente el boom fra San Juan og et par fra den classic rock-stasjonen var alt jeg syns gikk an å høre på, men det satt ikke atmosfæren like bra som de andre spillene.

Det var noe helt annet å kjøre nedover rosa neon-opplyste gater med f.eks. "Beat it" eller "I just died in your arms", gjennom tjukkeste bondeland med Willie Nelson, eller i storbyen med gangster-rap eller grunge. Det sementerer det faktumet at spillet er satt i 80/90-tallet noe så salig.

Skrevet
Denne artikkelen er jeg litt stolt av.

Wow! Hvor uenig går det an å bli?! (med unntak av Super Mario Galaxy)

Skjul
Annet bra spillmusikk:

Du kan da ikke poste sånn, jeg begynner nesten å grine her.

Yes I can!

Og jeg kan gjøre det igjen:

Dreamfall - Faith

Skrevet
Denne artikkelen er jeg litt stolt av.

Wow! Hvor uenig går det an å bli?! (med unntak av Super Mario Galaxy)

Derfor morsom ;) musikkjournalister (popkultur og klassisk) om våre godbiter, og alt blir søl. hihi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...