Gå til innhold

Din første mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1610 er jo en klasikker,med solcelle panell bak til å lade bateriet dritsmart! skulle vært det idag ihvertfall på samsung tlf da de må lades nesten hver dag :D

 

Men min første tlf var og er 3330var kul i starten men nå syns den er ræva,jobber 6 ganger i uka nå for å spare pæng til sx1 :D

Lenke til kommentar

1. Siemens S6

 

Håndvåpenet, min første mobil. Spesifiserte det klart og tydelig for min far at jeg ville ha en mobil som ikke var for liten

 

2. Siemens C35(i)

 

Kjøpte den for litt rundt 1000 kr, et par uker senre kastet folk de etter deg for 1 kr

 

3. Nokia 6210

 

Kjøpte og har fremdeles, men den tuller med micen og litt forskjellig. Har tålt mye bank.

 

4. Siemens A50

 

Kjøpte denne en gang når jeg skulle finne Nokiaen igjen, kunne ikke la den ligge rundtom med abbonnement og slikt.

 

6. Sony Ericsson T100

 

Ok mobil egentlig, men jeg byttet den ut et par dager senere når det viste seg at den var helt uholdbar og skrive meldinger med, og dermed kjøpte jeg meg

 

6. Sony Ericsson T600

 

Den jeg bruker nå.

 

Av disse er det bare C35i'en som jeg ikke har lengre.

Lenke til kommentar

En skrekkelig Motorola 5200 med flipp og utrekksantenne.

Den hadde taletid i flere minutter og standby i opptil flere timer :woot:

Dette var i 1994 tror jeg. Da kunne man få GSM dekkning noen steder som i nærheten av flyplassen og sentrum. Ellers var det mørkt... SMS kunne den ikke ta. Det kom en ny firmware til telefonen slik at den kunne ta imot SMS men ikke sende. Kjempegøy å lese SMS på en linjers display - autoscroll i slow motion... Spesiellt når teleselskapene hadde kampanje om fri SMS fra Internet (mother m.m.). Den nye hobby'en ble da selvsagt å bombardere kompiser som forsatt satt med treskeverket av en 5200 eller digiflipp o.l. med lange meningsløse SMS og sende dem 80 ganger. For å få slettet meldingen måtte den skrolle seg ferdig først. Himmel og hav for et aparat.

Gleden var stor når jeg gikk over til Nokia 2110 som kunne til og med sende SMS :)

Siden har det blitt nokia på nokia - nå er det flere på bordet mitt her: 5110, 6150, 7110, 9110, 6310i og 3650. Og det blir bare gøyere og gøyere... :)

Lenke til kommentar

Husker jeg fikk meg en 2110 jeg , i 96.....Var jo en kongetelefon da , med stort display og allting! God å skrive meldinger på også , men det dumme var jo at ingen skrev meldinger den tiden :lol:

 

Etter det har jeg hatt sgh-t100, 3310,6110,6210,7210,8210,8310,6510 ,t28s , t510 ,t39, t68m som jeg fortsatt bruker , sammen med en 6100! Mens jeg venter på penger så jeg kan kjøpe min 610 :)

Lenke til kommentar

Min første var en Simens S3 til 250kr på Elkjøp. I tillegg hadde jeg et batteri med dobbel kapasitet. Det var murstein det. Har den liggende hjemme enda. Så kjøpte jeg en Philips Fizz, den brukte jeg lite. Etter disse var det kun Panasonic som gjald, G500 og G600 eller hva de het alle sammen. Så var det Nokia som rulet 6150, 6210, 6310. Nå har jeg en Ericcson T68.

Lenke til kommentar

Bra at det er flere her som hadde den sleggen av en motorola med lokk og utdragbar anntene. :D Oppgraderte denne med dobbelt batteri. Hele 24 timer Standby... WOWW :shrug:

Den telefonen hadde ikke blitt med på noe fly i dag. (Les: Type slagvåpen)

 

 

 

Gikk så opp til nokia 1610, sendte denne inn. Betalte 500 kr extra fikk oppgradert den til 1610i (altså Injection,dvs sms). Kjøpte også verdens største batteri til den. Ca 500 gram eller noe sånt.

 

 

Fikk så Nokia 6150 - Meget bra telefon.(P.s ikke plasser den under bilen)

Nokia 7110 - R.I.P. Snufs :cry: Savner deg... Beste telefon eg har hatt.

Nokia 5210 - Har denne nå. Sprutsikker, ringer både ut og inn og ikke mye mere, Litt vel barnslig telefon. Er ikke helt kommet over fuktskadene på 7110`en min, så det blir en stund til eg kjøper ny.

Lenke til kommentar

Ett eller annet slagvåpen fra motorola var min første. Husker ikke modell, men det var vel i 1999. Den var plagen over alle plager husker jeg. Hadde telefonliste, men lite vits ettersom den ikke var linka mot sms-tingen sånn at man i praksis måtte gå rundt og huske alle numre i hodet. Men dette var vel et problem alle Motorola telefoner hadde på den tiden. Men at den tålte mye skal sies. Fungerte fullt ut i et par uker etter at den ble kokvaska påslått, men utpå høsten 2000 måtte jeg kasta inn i håndkleet og kjøpe en 3310 som har vart til ganske så nylig, hvorpå jeg har kjøpt en SEt68i. For å si det sånn tror jeg at jeg skal fortsette med å ikke kjøpe Nokia :) - Jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar

Får slenge meg med på lista jeg og da!

 

Begynnte seint med mobil, men tok en Motorola klump av mor mi når jeg skulle i militæret og da var jeg i gang!

 

1. Motorola M3288 (plass til 6 AAA batterier)

2. Siemens s25 (fin telefon)

3. Nokia 6210 (Knust)

3. Nokia 6210 (Datt i do)

4. Nokia 8310 (Dritt)

5. Nokia 7250 (Dritt, sverget aldri mer til nokia)

6. Nokia 6210 (Røyk allerede dagen etter da jeg fikk meg en godt brukt 6210 som jeg faktisk er godt fornøyd med enda.Sverget derfor til aldri å kjøpe en NY modell Nokia isteden)

7. Nokia 8210 (6210 begynnte å bli litt rar.. Praktisk liten telefon må jeg si. Dersom man ikke er avhengig av nyeste teknologi)

8. SE T610 (Kommer på mandag, gleder meg som en unge. Ikke fordi jeg kommer til å bruke all den teknologien, men til å få styrt pc (Winamp/MediaPLayer) i fra stua)

 

Trekker du bort de 4 siste (fra 7250) som jeg har bytta frem og tilbake med siste 2 mnd, så blir det 5 telefoner på 5 år.

Lenke til kommentar

Min første mobil var siemens c35i, kjøpte dn under vm i 98 såvidt jeg husker. jeg har dn fortsatt og bruker'n...men om 3 dager har jeg m55 og da skal c35 i VEGGEN!!! det har jeg gledet meg i hele 5 år til 8) Men c35 er en meget bra kvalitets telefon! :woot: Hvor god dn kvalitetsmessi er etter at dn har møtt veggen vet jeg ikke enda ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...