Gå til innhold

Ditt favorittspill på C64?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som husker ett spill som var om Western, med Salooner øverst i bildet og så skulle du trekke våpent ditt og skyte motstanderen før han skøt deg, husker søren ikke hva det spillet het.. Hjelp?

Piratkopiereing på den tiden var ikke eh.. akkurat så vanskelig (kopiere kassett :D) Kassett sa du?, ja, sånn plastgreie med bånd i som snurrer rundt og rundt.

Lenke til kommentar
Noen som husker ett spill som var om Western, med Salooner øverst i bildet og så skulle du trekke våpent ditt og skyte motstanderen før han skøt deg, husker søren ikke hva det spillet het.. Hjelp?

Piratkopiereing på den tiden var ikke eh.. akkurat så vanskelig (kopiere kassett :D) Kassett sa du?, ja, sånn plastgreie med bånd i som snurrer rundt og rundt.

 

Det er nok garantert Law of the West du tenker på. Heilt genialt spill!

 

Vanskelig å velge ett favorittspill, Last Ninja 2, Boulder Dash, Cabal, Football Manager 2, River Raid osv.

Masse gode minner...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oslo Børs var jo en klassiker, i alle fall som jeg kan huske. Men den største klassikeren av alle må jo utvilsomt være Winter Games, bevegelsene på skiskytinga sitter enda i fingrene. Hadde forresten full pakke på C64, men kassettspiller, diskettstasjon, monitor og ikke minst en fantastisk 8-pins matriseskriver. Leverte faktisk stiler på skolen som var skrevet på en tekstbehandler som jeg ikke husker navnet på og printa på overnevnte matriseskriver :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Spilte aldri C64, men liker å fikle til remixer av .sid'er:

Link

 

Så det er deg? Haha, har et par låter som jeg har tanket ned derifra på disken. Mye god jobb der ja!

 

Klassikere på C64? ooh, mange det. Men må vel si Ski or Die, California-, og Wintergames står tilbake som absolutte høydepunkt. Ingenting slår å ødelegge joysticka i langrenn eller skiskyting.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Martin Galway, Rob Hubbard, Jeroen Tel, Chris Huelsbeck, Peter Clarke, Charles Deenen, Ben Daglish, Jason Page, Thomas Danko, Johannes Bjerregaard, Geir Tjelta etc, disse kom jeg på nå i forbifarta. Alle lagde musikk på C64. Jeg lker de alle.

Lenke til kommentar
Så det er deg? Haha, har et par låter som jeg har tanket ned derifra på disken. Mye god jobb der ja!

Hehe, er nok meg ja.

 

Martin Galway, Rob Hubbard, Jeroen Tel, Chris Huelsbeck, Peter Clarke, Charles Deenen, Ben Daglish, Jason Page, Thomas Danko, Johannes Bjerregaard, Geir Tjelta etc, disse kom jeg på nå i forbifarta. Alle lagde musikk på C64. Jeg lker de alle.

Jepp. Nesten samtlige er jo fremdeles aktive enten innen spillbransjen eller lydbransjen.

 

Jogeir Liljedahl er også verdt å nevne, med klassikere som "Galway is God" og "Banana boat". :p (Amiga).

Endret av Mordi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hæ!? Ingen som har nevnt...... FIST II! Det "første" eventyr/kampspillet, før Last ninja. Fantastisk musikk og stemning, uendelig repetativt, gikk meg stadig vill i lignende skjermer, kunne drepe alle med "leg-sweep," og tror jeg fullførte én gang. Ikke mye turbotape der i gården....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...