Sidious_InnleggNO Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Ble ganske stille her. Får vel bare ønske folket "god natt".
HerrGhost Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Heia. Hvor har du vært på intervju? Skole faktisk Noroff.
Rider of Reason Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Det er godt å vite at det finnes virkelige helter i verden. Må nesten spørre, hvor mange av dere kan helt ærlig si at du hadde ofret deg selv for å redde noen andre (og er ikke nødvendigvis familie eller noen du i det hele tatt kjenner)?
Sidious_InnleggNO Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Heia. Hvor har du vært på intervju? Skole faktisk Noroff. Har du søkt jobb der, eller? Hva som, i så fall?
Gjest Bruker-127711 Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Sniker meg inn her for å si hei. Du har vært savnet. Det er godt å vite at det finnes virkelige helter i verden. Må nesten spørre, hvor mange av dere kan helt ærlig si at du hadde ofret deg selv for å redde noen andre (og er ikke nødvendigvis familie eller noen du i det hele tatt kjenner)? Jeg har drømt om akkurat det flere ganger. Er ikke helt sikker på om jeg hadde gjort det, men sånt er umulig å si før du har opplevd en slik situasjon selv.
Lakus Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Må nesten spørre, hvor mange av dere kan helt ærlig si at du hadde ofret deg selv for å redde noen andre (og er ikke nødvendigvis familie eller noen du i det hele tatt kjenner)? Jeg hadde ganske sikkert ikke gjort det. Om jeg under en eller annen absurd situasjon skulle finne på noe sånt måtte virkelig alt håp ha vært ute for min egen del. Det er ikke fordi jeg kun tenker på meg selv, men til syvende og sist er det mitt liv. Og jeg vil ikke miste det. But I'd die for John Connor Sniker meg inn her for å si hei. Du har vært savnet.
HerrGhost Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Heia. Hvor har du vært på intervju? Skole faktisk Noroff. Har du søkt jobb der, eller? Hva som, i så fall? Neida, som elev
Laland Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Vi snakket om deg mens vi spilte ikveld, Lakus. Så du har vært savnet.
Rider of Reason Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Sant det du sier Jonas. Er slett ikke sikker selv, men håper nesten jeg ville gjort det. Det må være den ultimate "test of heart".
ShampooMacTavish Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Det er godt å vite at det finnes virkelige helter i verden. Må nesten spørre, hvor mange av dere kan helt ærlig si at du hadde ofret deg selv for å redde noen andre (og er ikke nødvendigvis familie eller noen du i det hele tatt kjenner)? Jeg tror jeg ville risikert livet (til en viss grad) for en vilt fremmed person, men jeg ville neppe hoppet foran ham for å ta en kule for han. Ikke godt å si.
Laland Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Det å ofre seg selv for noen andre må være utrolig hardt. Men, man forlater nå denne verden med renhet og godhet i hjertet og det er neppe en uting. Ville heller ofret meg selv for noen andre enn å oppleve at de døde fordi jeg ikke ofret meg. Det hadde vært et scenario så jævlig at jeg ikke orker tenke på det.
Rider of Reason Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 (endret) Ja jeg ville nok også risikert livet for noen andre, men jeg brukte ordet ofre med vilje. Altså at du ville gitt livet ditt for noen andre, for å bruke et fantasyeksempel, hvis noen holdt på å dø, ville du gitt den personen din livskraft? Edit: Det gjør deg til en god person Laland. Endret 16. april 2009 av Rider of Reason
Error Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 (endret) Nei. Jeg vet det virker veldig ego å komme med et så klart svar, men etter jeg har tenkt litt tror jeg aldri jeg ville gjort det. Jeg hadde mest sannsynlig vært ekstremt usikker i starten, men med en gang minnene fra de jeg holder kjært hadde begynt å strømme på ville jeg ikke ofret meg selv.' Edit: Uansett, det ville vært helt forferdelig å stå over et sånt valg, og uansett hva man velger vil det følge deg resten av livet. Endret 16. april 2009 av Error
Laland Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Og derfor, Error, kan du velge å dø med den reneste glede over at du har gitt noen andre en ny sjanse i livet men ikke oppleve det lenge, eller dø, vel vitende om att takket være deg - og bare deg, har en annen (eller flere) person(er) mistet livet.
Rider of Reason Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Det er helt sant, det er et vanskelig valg. Men jeg vil ikke si at det er direkte egoistisk å si nei Error. Som du sier så tenker jo du på at de du holder kjær vil savne deg, og det er jo ikke egoistisk. Det er tross alt kanskje bare 1 av 100000000 som ville ofret seg selv.
Gjest Bruker-127711 Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Tror ikke jeg hadde gjort det for en vilt fremmed person. Men en person som sto veldig nær meg, (søster, kjæreste osv) da hadde det blitt andre boller.
Error Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 (endret) @Laland: Joda, jeg ser helt klart poenget ditt, men - Det er enkelt å sitte hjemme på rommet sitt i det trygge huset sitt med folk rundt deg som er glad i deg osv osv. og leke helt, men når situasjonen faktisk blir virkelighet (hvis vi går ut ifra at den blir det) tror jeg ikke valget er like lett:) Endret 16. april 2009 av Error
Laland Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Vet dere hva? Dette er et valg vi burde håpe på at ingen personer skulle måtte ta, noen gang. Det er så utrolig forferdelig uansett hvordan det ender. Litt som å spørre en mor, "hvilket barn liker du minst? Det dreper vi."
Gjest Bruker-127711 Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Men går til sengs. Dere får kose dere videre med døden, mens jeg skal gjenoplives i drømmeland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå