Gå til innhold

Anbefale arcade spill


Gal_ape

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg har Live Arcade vært en gullgrave av de sjeldne. Første gang jeg stakk tåa uti var på Braid, treig og tvilsom som jeg er. Og tross all sin enkelhet og naivistiske fortellermåte er det et av de spillene som har gitt meg mest de siste årene. Og det er jo, om ikke slagside, så hvertfall et lite tankekors for gutta i EPIC og EA at grafikk og gameplay mechanics ikke alltid er det viktigste. Et budskap, og en nyskapende fortellermåte har vel så mye å si som knusebare vinduer og fotorealistisk grafikk.

 

Min neste prøvekanin som fikk ansvaret å følge opp Braid, var "Castle Crashers" fra skaperene av Newgrounds. jeg har vel pjatta rundt inne på Newgrounds i en 4-5 år nå, så jeg trodde jeg visste hva jeg skulle få. Det gjorde jeg ikke. Humoren, arcadefølelsen og den fantastiske kreativiteten som blir utvist både ved det grafiske, ved det fortellermessige og hva angår fiender er noe av det bedre jeg har sett på lang, lang tid. Jeg trodde dagene hvor jeg lo av dyr som legger fra seg etterlatenskaper var over, men den gang ei. Bossene er også helt priceless, og jeg stiller meg fortsatt uforstående til hvordan de klarte å fiske opp alle de karakterene.

 

Og det er faktisk de to spillene jeg har spilt fra Live Arcade, så ut fra min empiriske forståelse er det kun knallspill å hente. Skal jeg derimot bruke min fornuft og evne til logisk tenkning, ser jeg jo at det er mye crap der også, men det unnskyldes ved at et spill som Braid ikke kommer mer enn en gang i decenniumet. Så det blir mine anbefalinger.

 

I tillegg har jeg hørt mange lovord om Banjo-Kazooie og BC: Rearmed. Så her er det marked for å teste og prøve!

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg må prøve et par demoer til senere i dag :D

Det som er med spill som Worms og Portal er at de begynte som pc-spill, og jeg har spilt meg lei på dem, i guess.

Skal testes: Banjo-kazooie.

Dash of destruction spilte jeg gjennom dino-biten i løpet av et kvarter, ikke det at jeg tror de skulle holde så mye lenger heller da :p

Lenke til kommentar

Braid er jo uten tvil det kanskje beste arcade spillet, med tanke på alle prisene det vant både hos gamereactor og andre nettsider skulle det bare mangle.

Castle Crashers er også et bra alternativ, dette er mest gøy med en vennegjeng på 4 stykker da, litt kjedelig alene.

Street Fighter II HD remix turbo er også bra visst du gleder deg til SF4 eller generelt er SF fan. Ingenting som en god hadouken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...