Gå til innhold

Bildetråd! Vis oss din UI

Anbefalte innlegg

Skrevet
Unit framesene jeg har bruk er seff Xperl, det funker fin fint... Men hvis man blir disconnecta i et raid, når du da logger på igjen vil party framene være synlige over raid framene og du kan ikke endre på noe når man er i combat, som jeg er for dum til å fikse på.

PS: Man bør lage en bar med få, men STORE knapper for pots/healthstone/pala shield hvis man skal raide eller drive med Arena.

Er ikke det bare å kjøre /rl? Eller finne en funksjon som tar hide på party frames in raid?

Vedr. én bar med få, men store knapper for pots, så er jeg uenig. Keybindings FTW? Jeg er alt for opptatt med omgivelsene rundt meg til å trykke på skjermen. :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egenlaget. Med sterk inspirasjon fra Photek og Halycon.

Forbedringer mottas gjerne (Men jeg gidder ikke avanserte saker)

Edit: Ser det har sneket seg en liten dings inn på MiniMap. Den skal bort :)

Endret av StorPeder
Skrevet

Noen som har en addon (som funker) som gjør at man kan reposisjonere tooltips? Lastet ned tinytooltip her om dagen men den funket 100% ikke ettersom tooltippen fremdeles kom i det vante lille hjørnet sitt. Vil at den skal ha informasjon om tingen man holder over. Dessverre er det mange slike "tooltips" som har en gjennomsnitlig liten stil av informasjon som følger med.

Skrevet
Screenshot:

345815.jpeg

Addons brukt:

345816.jpeg

Likte den der veldig godt.

Rent fint Ui, med helt greie add ons.

Men lurer på en ting, hva er meningen med alle de raid member greiene på sia?

Er det ikke bedre med større vinduer hvor du faktisk ser hva de har av HP/mana osv?

Eller... du er vel DK, så det teller vel ikke så mye? :)

Nesumar

Skrevet

Hehe, jeg ser navn og HP på barsa, som DK holder det. Er dog 2-3 trykk så har man også mana med der. Har gjort det litt sånn fordi jeg følte det me mest praktisk. Har faktisk en i guilden som healer som testa den, han digga oppsettet. Eneste han gjorde var å sette hp på høyresiden bortfor barsa for å få en litt bedre oversikt. :)

Skrevet

Take 1 av mitt UI.

Min filosofi er minimalistisk som mulig. Jeg har satt Omen og Recount øverst på skjermen. I omen har jeg bare den øverste og andreplassen på threatlisten ettersom jeg er interesert i kun de 2, trenger ikke å se hvem som ligger lenger nede på listen. Det er irrellevant informasjon. Recount er greit for å vise relevant informasjon men er ikke noe som trenger noe stor plass, derfor en liten flik øverst på skjerm.

Ble litt plass mellom actionbar og chatframe så jeg satte minimappet inn der, enda en litt irellevant informasjonsboks som ikke trenger å ta opp nevneverdig plass. Greit å ha men ikke 100% nødvendig. Derav, god nok plassering synes jeg.

Unitframes, bruker da Xperl fordi jeg synes de er lett å sette opp og funker godt nok for mitt UI. Har forsøkt Pitbul men etter 4 timer med fjas mas og dritt for å sette opp møkra ga jeg opp, Xperl er lett å sette opp, funker. Vises ikke på skjermen men partyframe kommer rett under player frame og targetframe kommer rett ved siden av player frame. Så targetframe blir skviset inn akkurat mellom Recount og player frame. Raid 1 og 2 kommer i synkende rekkefølge under party framen.

Buffalo, genial buffaddon, får fin plass å boltre seg på å høyre hjørne. Dette fordi det kan bli en del buffs i løpet av et raid, derav fint at den får litt plass for seg selv. Samme med eventuelle debuffs.

Pallypower deretter, igjen fin plassering ettersom den gir meg relevant informasjon der og da, hvem trenger buffs og hva trenger de. Den vokser nedover med klassene så den kommer ikke langt ned på listen.

Addons jeg bruker:

Unitframes: Xperl

Damage meter: Recount

Threat meter: Omen 3

Buff/Debuffs: Buffalo

Action bars: Bartender 4

Minimap: pMiniMap

Inventory: ArkInventory

Class; paladin: Pallypower

Usette addons som er i bruk: Talented (rask respec mellom satte teamplates), TankPoints (for the tanking needs, RatingBuster kunne gjort samme jobben har bare ikke kommet meg dit enda), Prat 3.0 (chatframes), DeadlyBossMod (det mest geniale moddet i mine øyne, viser deg alt du trenger å vite om det forskjellig bossene, når angrepen starter, hvor lenge det er til neste gang, hvem får hva. Ganske enkelt, genialt), SCT (Scrolling combat text, vil komme med et bilde når jeg er i kamp, vanskelig å forklare hvordan jeg har satt opp dette), Auctioneer (AH addon, grei for å finne snittpriser).

Barene til deadlybossmode sitter forøvrig i nederste høyre hjørne og vokser oppover. Der nede kan jeg raskt se hva som skjer og når ting blir å skje. Sammens med SCT kommer relevant informasjon mitt på skjermen av ting som skjer. Har vært en livsredder i Naxx på mange måter. Perfekt for en vimsete healer som glemmer av at han må springe som fan når den forbanna necroen teleporter for deretter å følge "lederen" i dansen på gulvet.

To do:

Rearrangere knappene, er en del rot i knappene mine for øyeblikket, skal sette dem opp ordentlig samt sette opp spesifike barer for tank og healing specc slik at det blir minst mulig å skifte mellom. Skal og få en bedre addon for oversikt av items som jeg har på meg. Skal og anskaffe en tooltip addon som fester slike ting til pekeren fremfor å drasses rundt på skjermen.

En fin liten avhandling :)

Skrevet

Her er da mitt UI vet det er sånn halvveis messy og ikke akkurat minimalistisk men funker til mitt bruk og det er hele meninga

Bruker Perl classic Unit frames med X-perl som raid frames(hvorfor 2 forskjellige? perl classic hadde raidframes i starten men skriveren av den gidda ikke fortsette)(har ogsån som overnevnte prøvd pitbull men ga opp etter flere timer med knoting og ikke fikk det som jeg ville ha det)

bruker DBM som er genialt

Bagnon(enbag addon)

minimap er sqeenix og raden minimapbuttons er på er Minimapbuttonframe

brukt EEpanels for å lage "boxen some chat/combatlog og mesteparten av actionbars er i også brukt CT_viewport som kan endre hvor mye av skjermen hvor selve spillet viser seg på en måte

Titanpanels med en drøssvis av tileggspakker

og siden jeg kan fort skifte mellom DPS(mainspec) tank og healer har jeg de mest brukte knappene framme til en hver tid noe som fører til at jeg bruker en god del mer knapper en normalt

MSBT(Mik's Scrolling Battle Text) genial den også

men har ca 100 addons så jeg legger ved lista mi

her er et bilde atm i tank spec

game_whl.exe

post-63-1094912901_thumb.jpg

Skrevet (endret)
Her er min i raid:

Lyst til å laste den opp, synes den så veldig bra ut. Eller si hva den heter hvis det er en pack :)

Kan laste den opp når jeg kommer hjem senere i dag. :)

Endret av Vilco
Skrevet (endret)

Her er UI pakken:

Archive.zip

Merk:

• Backup dine egne foldere først
  • "GatherMate" og "Routes" kan bli disabled
  • Du kan ikke endre Unit Frames posisjon ved drag/drop, dette må gjøres i lua filen
  • If in doubt, ask :)

Endret av Vilco
Skrevet

qytuf7.jpg

Må jobbe litt med Unitframes, har også flyttet buffs ned til rett over Recount. Har lyst å tweake inn Omen sammen med Recount, men har ingen god ide uten å voldta utseende. En ide er å lage enda en eepanels rute.

Kommer et nytt pic av den ganske snart når jeg har funnet en løsning jeg er tilfredsstilt med. :)

Skrevet (endret)

8ww6kz.jpg

Har et lite problem med ui. Jeg får det rett og slett ikke bra.

Kan noen gi tips etc? Likte din veldig godt Zagbladet. Spesielt action buttons og panel rundt.

Kanskje jeg bør scale ned action buttons f.eks? Lage en laang remse på 2-3 rader i stedet for så mange som jeg har?

Endret av Johnandre93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...