Gå til innhold

Omtale av Galactic Civilizations (PC)


Anbefalte innlegg

Pytagoras: Ang colony ships... Ja, hvis man spiller på større galakser så har jeg også funnet ut at det er livsviktig å få "tatt" flest mulig planeter til å begynne med... Men det virker alltid som computern greier å ta flere enn meg.. Skjønner ikke hvordan de greier det... Uten å jukse... :-)

 

Virker også sinnsykt mye vanskeligere å spille mot computern når galaksen er større... Da får de veldig lett overtaket... Liten galakse er favoritten så langt... ;-)

 

Joachim_f: Fant også ut at months remaining var en god indikator på hva man burde forske på... Men det burde absolutt vært en oversikt som viste hva som var avhengig av hva, og hva som fører til hva...

 

Etter andre runden ble det litt enklere å følge med på hva som skjedde, hva som var fiende-skip osv... Og når man finner ut at man kan slå på at man ser move'sene til sine egne skip. og til fiendens, så er jo det kjekt... Men hvis man har på begge disse så blir det litt mye...

 

Vel, jeg er nå uansett blitt litt hekta... :-)

 

--

En litt full iDEA-L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting.

 

For å avkrefte en mye en gang for alle - AI'en i Galactic Civilization jukser. Ikke på de letteste nivåene, men etter hvert som man skrur opp vanskelighetsgraden. Blant annet er AI'en i stand til å trylle frem skip på 1 runde, uavhengig av hvor stor produksjonskapasiteten til planeten er. :cry:

 

For det andre, så er spillet en blek vits i forhold til Master of Orion 3. Spillet er ikke nyskapende - ingenting nytt har blitt tilført sjangere med dette spillet. Det er oppgulp av hva som hva har blitt gjort tidligere. Spill som dette er strengt tatt med på å drepe en sjanger som allerede er utrydningstruet. :grumpy:

 

Jeg ser i anmeldelsen av spillet at forfatter av anmeldelsen kommer med kommentarer om MOO3 ([..] "for deg som ble skuffet av moo3"). Hva med en anmeldelse av dette spillet? Kunne vært artig lesestoff...

Lenke til kommentar
To ting.

 

For å avkrefte en mye en gang for alle - AI'en i Galactic Civilization jukser. Ikke på de letteste nivåene, men etter hvert som man skrur opp vanskelighetsgraden. Blant annet er AI'en i stand til å trylle frem skip på 1 runde, uavhengig av hvor stor produksjonskapasiteten til planeten er. :cry:

 

Ahem... det er du også i stand til. Du kan kjøpe på avbetaling. Jeg skal ikke utelukke at datamaskinen jukser (det har jeg som sagt i omtalen ikke mulighet til), men dette er ikke bevis for at den gjør det.

 

For det andre, så er spillet en blek vits i forhold til Master of Orion 3. Spillet er ikke nyskapende - ingenting nytt har blitt tilført sjangere med dette spillet. Det er oppgulp av hva som hva har blitt gjort tidligere. Spill som dette er strengt tatt med på å drepe en sjanger som allerede er utrydningstruet. :grumpy:

 

Jeg ser i anmeldelsen av spillet at forfatter av anmeldelsen kommer med kommentarer om MOO3 ([..] "for deg som ble skuffet av moo3"). Hva med en anmeldelse av dette spillet? Kunne vært artig lesestoff...

 

Vi har ikke fått tilsendt noen kopi av MOO3 for anmeldelse (mon tro hvorfor?), og vi har hendene fulle med de titlene vi har faktisk har fått tilsendt, så det blir dessverre ikke aktuelt å skrive om MOO3 med det første. Hvis du vil ha omtaler av MOO3 kan du prøve disse sidene:

 

http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/...of_orion_3.html

 

http://gamespy.com/reviews/february03/moo3pc/

 

http://www.avault.com/reviews/review_temp....ame=moo3&page=1

 

Alternativt kan du skrive noe om spillet selv og publisere det her på forumet. Eller du kan søke om jobb hos Gamer.no :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd demoen, og jeg kunne tenke meg å kjøpe spillet. Er det noen her som vet om en nettbutikk hvor jeg kan kjøpe det? Jeg kan ikke kjøpe det over internett for så og laste det ned (reviewen sa at man kunne gjøre dette) siden jeg ikke har rask nok internettforbindelse.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...