Gå til innhold

Koble sammen 2 pcer via SFF-8088?


Anbefalte innlegg

Jeg har idag Areca 1880ix-16 stående i serveren min koblet opp mot 16 disker.

Nå trenger jeg mer plass og ønsker å utvide. Jeg har derfor bestemt meg for å gå til anskaffelse av en HP SAS expander.

 

Til høsten skal jeg bygge ny workstation og kunne gjerne tenke meg å benytte 1880ix som kontroller i denne.

Samtidig vil jeg gjerne ha en server stående på 24/7 som skal brukes til backup av personlige dokumenter og mediadeling til HTPCen min.

 

Jeg ønsker å koble sammen disse pcene.

Kan jeg bruke 8088-porten til å koble til f.eks en ny areca 1880i-->HP SAS i serverkabinettet?

Serveren vil stå på hele tiden, mens workstation vil bli skrudd av når den ikke er i bruk.

 

Noen som har noen tanker til hvordan jeg kan ordne dette?

 

Mvh SuperRipper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve :D Verste som skjer er at det ikkje fungerer :thumbup:

 

Det som går ann er iallefall å koble til en expander, eller et harddiskrack som skrues av. Da popper bare diskene opp som hotswap når de blir online.

 

Jeg ville ha testet iallefall! Hvis man ikkje tester, så får man kanskje aldri greie på om det fungerer eller ei.

 

Det sikreste er å sende mail til Areca. De er ofte veldig bejelplige! De svarer ganske fort også :)

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det koster jo $600 for en Areca 1880i, det er jo litt i meste laget for bare å "prøve" :!:

 

Poenget er at jeg vil ha serveren oppe hele tiden med alle disker, slik at de er tilgjengelig for HTPCen.

Men samtidig vil jeg ha rask tilgang gjennom 8088 istedet for gigabit/dual gigabit.

 

Edit: Ja, en mail hadde kanskje vært det enkleste.

Endret av SuperRipper
Lenke til kommentar

Det koster jo $600 for en Areca 1880i, det er jo litt i meste laget for bare å "prøve" laugh.gif

 

Poenget er at jeg vil ha serveren oppe hele tiden med alle disker, slik at de er tilgjengelig for HTPCen.

Men samtidig vil jeg ha rask tilgang gjennom 8088 istedet for gigabit/dual gigabit.

 

Edit: Ja, en mail hadde kanskje vært det enkleste.

 

14 dagers returrett kalles det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...