Gå til innhold

BK: Barneportrett


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har jobbet litt i det siste med å prøve å ta portrett av sønnen min på 1 år.

Jeg bruker nå 2 blitzer som jeg skyter gjennom paraplyer, og en blits på veggen bak for å brenne den ut.(delvis ut)

Jeg ønsker å eksperimentere med farger på blitsen til bakgrunnen , men har ikke kommet dit enda. I den forbindelse lurer jeg på om jeg må kjøpe "gels" eller bare kan bruke det jeg finner av plast?

 

Jeg vet jeg hadde mye å gå på, på komposisjon på dette bilde, men for å få jevn bakgrunn ble ikke mer av stolens nerdel tatt med.

 

Jeg har prøvd å ikke brenne bakgrunnen så mye ut at jeg ikke mister for mye hår, men dette er vanskelig :-)

 

Det jeg nå lurer på er om jeg er på rett spor, eller om jeg må snu i tide? Jeg får strålende kritikker hos besteforeldre etc, men jeg ønsker rett og slett å bli endel flinkere en dette.

 

Derfor spør jeg dere, hva skal jeg trene mer på?

 

takk for alle svar. Si ifra hvis jeg skal legge ut en større fil.

EXIF:

Camera Model Canon EOS 7D

Shooting Mode Manual Exposure

Tv( Shutter Speed ) 1/125

Av( Aperture Value ) 7.1

Metering Mode Spot Metering

ISO Speed 400

Lens 50mm

Image Size 525x700

Flash On

Flash Type Built-In Flash

E-TTL II flash metering Evaluative flash metering

 

 

P-E

post-218838-0-93902800-1302544523_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

 

 

 

Holder på med akkurat det samme som deg, og lære meg lyssetting hjemme, så jeg har ikke så mye og tilføye av tips.

 

 

 

 

Syntes lyset på veggen blir alt for sterkt, da ørene gjennomlyses, en anen ting er at ansiktet er veldig uklart?

 

Noe snodig da kroppen er klar og stolen og.

 

Og til sist noe sikkel på magen, men er vell det tekniske som var mest interessant.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei

 

 

 

 

Holder på med akkurat det samme som deg, og lære meg lyssetting hjemme, så jeg har ikke så mye og tilføye av tips.

 

 

 

 

Syntes lyset på veggen blir alt for sterkt, da ørene gjennomlyses, en anen ting er at ansiktet er veldig uklart?

 

Noe snodig da kroppen er klar og stolen og.

 

Og til sist noe sikkel på magen, men er vell det tekniske som var mest interessant.

 

Hei og takk for kjapt svar:-)

 

Ja traff ikke helt med fokusen ser jeg. Tenkte det ikke var så nøye hvor jeg siktet med 7.1 i blender, men det er nok det som er problemet. jeg ser jeg har fokusert på magen..

 

Takk for hjelpen og tipsene.

P-E

Lenke til kommentar

Bruker du stativ ?

 

Jeg har lagt fokuspunktene på joysticken, så jeg kan hurtig forandre hvor jeg vil ha fokuspunktet i forhold til utsnittet.

 

post-151946-0-18048200-1302552183_thumb.jpg

 

Og hvis du ønsker manualen på data'n finner du den her, bare huk av i download nederst på siden.

 

 

Hei,

Jo Ja vanligvis, men dette ble litt i full fart uten stativ da jeg akkurat hadde fått den siste blitse osv.

 

Jeg blir å bruke stativ neste gang, og ja jeg har fokuspunktene på joysticken,men trodde ikke dette med fokus på øyet var viktig ved f/7.1.

 

takk for innspill :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...