Gå til innhold

stasjonær til 8k, passer delene sammen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å bygge en ny stasjonær med skjerm, tastatur og mus inkl. Her er oppsettet mitt:

 

http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=916228&su=D4984A3E-E4E5-48D7-9D4A-5CC2A2FDA49B

 

 

Hvis noen har noen tips til deler med bedre ytelse til ca. samme pris eller et annet oppsett som er bedre, lytter jeg til all den hjelpen jeg kan få :)

Endret av tnu001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på valg av hovedkort. Har du noe speiselt behov for mATX? Hva skal du bruke maskinen til?

 

Med H61 går du glipp av muligheter for overklokking, og ramen vil ikke kunne kjøre på maksimal hastighet. Du kan like gjerne velge 1333 mhz ram.

 

Det er heller ingen 6gbps SATA porter på HK så vidt jeg kan se...

 

edit: mangler også usb3

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Er litt usikker på valg av hovedkort. Har du noe speiselt behov for mATX? Hva skal du bruke maskinen til?

 

Med H61 går du glipp av muligheter for overklokking, og ramen vil ikke kunne kjøre på maksimal hastighet. Du kan like gjerne velge 1333 mhz ram.

 

Det er heller ingen 6gbps SATA porter på HK så vidt jeg kan se...

 

edit: mangler også usb3

 

Hadde tenkt å bruke maskinen til skolearbeid, spilling og surfing. Hvis du har noen bedre ideer til hovedkort så er det bare å si ifra. Når det gjelder forskjeller på hva komponenter støtter og ikke støtter, kan jeg ikke så mye :no:

Endret av tnu001
Lenke til kommentar

Kikka på tråden til Agenspoon?

 

Hvis du tar utgangspunkt i hans oppsett, men dropper SSD og CPU-kjøler, så kan du presse inn en billig skjerm og fortsatt holde deg til budsjettet ditt :) eller du kan ev. gå for ett billigere skjermkort - kommer an på om du prioriterer gaming-ytelse fremfor responsen til en SSD

 

Vet du om en skjerm som er både billig og god? Vil jeg få råd til tastaturet og musen hvis jeg bruker oppsettet til Agenspoon?

Endret av tnu001
Lenke til kommentar

Nei, du vil nok ikke få råd til tastatur, mus og ekstern HDD. Glemte helt at det var med i det orginale oppsettet ditt...

 

Selv bruker jeg en Benq 21,5" eco skjerm. Helt OK, men ikke noe jeg vil anbefale varmt. Man får det man betaler for. Men den gjør jobben helt fint :)

 

Vil du barbere enda mer på oppsettet , så kan du gå for et litt billigere kabinett og, som nevnt ovenfor, et billigere skjermkort (gtx 460 eller HD 6870/6850) kommer an på dine prioriteringer

Lenke til kommentar

Nei, du vil nok ikke få råd til tastatur, mus og ekstern HDD. Glemte helt at det var med i det orginale oppsettet ditt...

 

Selv bruker jeg en Benq 21,5" eco skjerm. Helt OK, men ikke noe jeg vil anbefale varmt. Man får det man betaler for. Men den gjør jobben helt fint :)

 

Vil du barbere enda mer på oppsettet , så kan du gå for et litt billigere kabinett og, som nevnt ovenfor, et billigere skjermkort (gtx 460 eller HD 6870/6850) kommer an på dine prioriteringer

 

Vet du om et billigere kabinett som er stort nok for komponentene?

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet:

 

HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

DVD: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

RAM: CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

PSU: OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU

GPU: GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

Kabinett: COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 430 ATX BLACK

PSU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

HK: ASUS P8P67 B3 P67 S-1155 ATX

 

Trenger jeg 600w psu til dette oppsettet?

Lenke til kommentar

Ser fint ut det der :) hva blir totalpris?

 

Antar at det holder med 500W psu, men har du råd til 600w, så har du mer å gå på hvis du har lyst til å oppgradere f.eks skjermkort ved en senere anledning ;)

 

Gjorde et overslag her, og fikk anbefalt 414w PSU med overklokk til 4GHz, diverse vifter, HDD, SSD og ekstra PCIe-kort...

 

edit: fiksa link

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...