Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

må man godta utroskap i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

Jeg blir 27 år til høsten å har hatt 6 kjærester oppigjennom åra. fra jeg fylte 15. til nå altså.

Og alle som en har vært utro. Siste forholdet var noe jeg så på som über trygt. Kunne jeg ikke stole på han så kunne jeg ikke stole på noen var tankene mine. Nesten tre år med fryd gammen.. mannen var skikkelig glad i meg liksom. også sku jeg låne hardisken hans for lagre noe skolearbeid åsså finner jeg masse bilder av knulling,.. med helt andre enn meg. datert tilbake noen få mnd. kjente at alt bare brast. Så skulle det altså vise seg at også han hadde vært utro.. og han sa at jeg skulle ha flaks om jeg fant en mann som ikke før eller siden ville være utro mot meg. Det l vist i menns natur å knulle litt her og der. Ikke at han syns det var riktig, men ja... sånn var det vist bare. Og for all del, jeg ser jo også at menn (og for all del sikker damer) har et behov for knulle andre enn den man er sammen med, men man gjør det bare ikke!!!!!!! Respekt liksom.

 

Blir så lei meg og tenker at.. er det sånn det er? Må man finne seg i utro skap for å holde et forhold gående? Er det sånn det har blitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må absolutt ikke godta utroskap, men det faktisk unaturlig for menneske (mann som kvinne) å kun ha en partner.

 

Det skal sies at du har vært veldig uheldig når 6 av 6 har vært utro mot deg. Alle fantaserer om andre, dette er normalt og sunt spør du meg. Det som differer de "gode" fra de "onde" er jo om de gjør noe med fantasiene. Et problem mange, kanskje spesielt gutter, har. Er å si nei. Det er veldig lett å bli sjarmert av en av det motsatte kjønn, noe som lett kan føre til at det går for langt.

 

Humm, ser jeg er litt tvetydig her. Oppsummering; Ja, det er biologisk naturlig at mennesker hat flere partnere, NEI. Man må ikke godta det!

Lenke til kommentar

Man må absolutt ikke godta utroskap, men det faktisk unaturlig for menneske (mann som kvinne) å kun ha en partner.

 

Det skal sies at du har vært veldig uheldig når 6 av 6 har vært utro mot deg. Alle fantaserer om andre, dette er normalt og sunt spør du meg. Det som differer de "gode" fra de "onde" er jo om de gjør noe med fantasiene. Et problem mange, kanskje spesielt gutter, har. Er å si nei. Det er veldig lett å bli sjarmert av en av det motsatte kjønn, noe som lett kan føre til at det går for langt.

 

Humm, ser jeg er litt tvetydig her. Oppsummering; Ja, det er biologisk naturlig at mennesker hat flere partnere, NEI. Man må ikke godta det!

 

Men om det er biologisk naturlig at man ikke skal holde seg til en partner.. hvorfor skal vi ikke godta det da? Skal vi trosse det som bor i oss? Jeg kunne aldri vært utro da jeg ville skamma meg som en idiot. Men ja... man fantaserer jo oppi hodet sitt, men det stopper jo der. Er det et respekt problem da? For i mine øyne er det null respekt å være utro... om man har mista interesse OK... så har han det da, men så si det å knull fritt etterpå da. Og når man ikke gjør det er det vel respekten som står igjen som det ikke eksisterende?

Lenke til kommentar

Jeg og var imot utroskap, men når damen ikke vil ha sex på grunn av svangerskap ( nesten et år siden hun fødte), så er jeg ikke lengre så bastant.

 

Hvorfor det? Du kan vel være imot utroskap fortsatt? Bare å dumpe dama, så er du fri som fuglen til å ha så mye sex du vil.

 

jeg var den som maste i forholdet om sex, konstant klar stor sett.

han syns ikke det var så viktig... men seff hadde vi det

han jobber mye.. lever for å jobbe og jobber for å leve.

 

Masing om sex kan føre til direkte ulyst mot en person. Ergo, man kan få mer lyst til å ha sex med en annen, enn den som maser, nettopp pga masinga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men om det er biologisk naturlig at man ikke skal holde seg til en partner.. hvorfor skal vi ikke godta det da? Skal vi trosse det som bor i oss? Jeg kunne aldri vært utro da jeg ville skamma meg som en idiot. Men ja... man fantaserer jo oppi hodet sitt, men det stopper jo der. Er det et respekt problem da? For i mine øyne er det null respekt å være utro... om man har mista interesse OK... så har han det da, men så si det å knull fritt etterpå da. Og når man ikke gjør det er det vel respekten som står igjen som det ikke eksisterende?

 

Det er jo hvordan man er oppvokst! Selv om det kanskje ligger naturlig biologisk, så er det ikke like naturlig mentalt. Utroskap er absolutt ikke en god egenskap.

 

Hvis man ser på land som Afrika (hvis jeg ikke husker feil) er det ikke unormalt at mødre runker unge gutter for at de skal sove. I Norge vil det bli kalt overgrep, samt de fleste ville sett på dette som ekkelt (foreldre som barn)

 

Det er mange sperrer man har som er lagt inn ved oppvekst, noen bedre enn andre. Jeg synes at utroskap er feil er en av de bedre sperrer man absolutt ikke burde brytes!

 

 

EDIT: leif

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

ok Så er det kanskje masinga mi som gjorde utslaget, men det er første gang jeg har måtte jobbe for å ha et sex liv med en kjæreste.

Andre forhold har vært mer normale sånn sett... stort sett passe sammen sexuelt når det kommer til lyst å alt det der. Ennå har dem vært utro.

 

Sier ikke jeg er perfekt altså, men jeg nekter å godta at det er JEG som er årsak til at de har vært utro. Eller må jeg bare innse at jeg er ubrukelig eller no? Eller bare som tråden spør, bare godta utroskap?

Lenke til kommentar

Verken er du ubrukelig eller må godta utroskap, det er rett og slett guttene som det er feil med. Er de i et forhold som ikke fungere for dem, må de si i fra slik at dere enten kan ordne opp eller slå opp.

 

Akkurat detaljene i hva som er problemet, skal jeg holde meg unna :)

 

 

Da kan jeg vel egentlig bare ønske meg selv lykke til da. :)

Lenke til kommentar

ok Så er det kanskje masinga mi som gjorde utslaget, men det er første gang jeg har måtte jobbe for å ha et sex liv med en kjæreste.

Andre forhold har vært mer normale sånn sett... stort sett passe sammen sexuelt når det kommer til lyst å alt det der. Ennå har dem vært utro.

 

Sier ikke jeg er perfekt altså, men jeg nekter å godta at det er JEG som er årsak til at de har vært utro. Eller må jeg bare innse at jeg er ubrukelig eller no? Eller bare som tråden spør, bare godta utroskap?

 

Jeg kommenterte med tanke på den andre her som spurte om du hadde gitt nok sex. At det å gi for lite eller mase kan være like ille.

 

Men utroskap skal man aldri tolerere. Og det er ikke din skyld at noen er utro mot deg. Det er de som ikke har mot til seg til å dumpe deg før de hopper på andre. Og det er respektløst til de grader.

Lenke til kommentar

..og han sa at jeg skulle ha flaks om jeg fant en mann som ikke før eller siden ville være utro mot meg. Det l vist i menns natur å knulle litt her og der.

Faen meg det dummeste jeg har hørt!

 

Blir så lei meg og tenker at.. er det sånn det er? Må man finne seg i utro skap for å holde et forhold gående? Er det sånn det har blitt?

 

Nei, man skal overhode ikke finne seg i folk som er utro! Kast de på dør og finn deg en som respektere deg nok til å ikke gjøre slikt!

 

Sier ikke jeg er perfekt altså, men jeg nekter å godta at det er JEG som er årsak til at de har vært utro. Eller må jeg bare innse at jeg er ubrukelig eller no? Eller bare som tråden spør, bare godta utroskap?

 

Er ikke noe gale med deg og om det er noe kjæresten din ikke liker eller er misfornøyd med så bør man si det og ikke være utro.

Endret av -Léon-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes ikke du skal godta at noen er utro, uansett grunn. Og når alle før eller siden har vært utro mot deg, tror jeg du skal forsøke å se etter andre typer menn. Damer trekkes jo av slike drittsekkgutter, og da er det jo ikke rart at det går galt. Jeg har aldri vært utro mot de damene jeg har vært sammen med, inkludert hun jeg er sammen med nå. Det er klart, man merker jo at man gjerne kommer inn på tanken, om man kommer i en motbakke i forholdet, men det er jo et langt steg fra å tenke en tanke og å faktisk gjøre det.

 

Den største grunn til utroskap vil være mangelen på sex i forholdet, eller mindre hyppig enn man selv ønsker. Det kan også være at man blir for lite opptatt av den andre, og tar det for gitt at man er i et forhold. Sex er viktig, romantikk er viktig. Selv er jeg også opptatt av kommunikasjonen i forholdet. De fleste menn, og mange damer sliter med kommunikasjonen. Om man ikke gir utrykk for missnøye, kan den andre vanskelig forventes å gjøre noe med det. Man må ikke være redd for å si det man er missfornøyd med.

 

Ikke alle menn kommer til å være utro mot deg.

Lenke til kommentar

De fleste opplever utroskap i løpet av livet, desverre. Men 6 av 6 er jo ganske drøyt. Jeg synes det sier mer om guttene du finner deg. Mange har en tendens til å falle for mennesker som ligner den forrige man var sammen med. Det er ikke tilfelle her? At du blir tiltrukket og sammen med drittsekker?

Lenke til kommentar

De fleste opplever utroskap i løpet av livet, desverre. Men 6 av 6 er jo ganske drøyt. Jeg synes det sier mer om guttene du finner deg. Mange har en tendens til å falle for mennesker som ligner den forrige man var sammen med. Det er ikke tilfelle her? At du blir tiltrukket og sammen med drittsekker?

 

Det har nok vært en rød tråd når det gjelder type menn jeg har vært sammen med. Men sistemann var og ikke samme type. Veldig bra mann på alle måter og han var den siste jeg kunne se for meg såre noen. han gjør liksom ingen noe vondt. alle de andre har vært mer på kant med loven og litt sånn hva man kan kalle bad guys.

Lenke til kommentar

har hatt 6 kjærester

alle som en har vært utro.

Og for all del, jeg ser jo også at menn (og for all del sikker damer) har et behov for knulle andre enn den man er sammen med, men man gjør det bare ikke!!!!!!! Respekt liksom.

 

Jo, tydeligvis gjør man det? Ifølge din erfaring så gjør faktisk samtlige det.

 

Sier ikke jeg er perfekt altså, men jeg nekter å godta at det er JEG som er årsak til at de har vært utro.

 

Vel... Du kan jo nekte alt du vil, men fornektinga di utelukker jo ikke at det er nettopp du som er årsaken (muligens).

 

Et forhold består av to personer. Begge disse former forholdet. Går forholdet i dass, på den ene eller andre måten, så er det sjeldent kun den enes feil.

 

Se an statistikken her da menneske... Du har hatt seks(!) kjærester, og samtlige har vært utro mot deg. At du er skyldfri i det er vel omtrent som å vinne i lotto... Men for all del, det er jo noen som gjør det også. :hmm:

 

for uansett hvor vanskelig jeg er som kjæreste så fortjener jeg respekt.

 

Nei. Respekt er ikke noe folk automatisk får utdelt. Respekt er noe man må gjøre seg fortjent til.

 

---------

 

That said...

 

Enten er du kronisk tiltrukket av de kronisk utro.

 

Eller så driver du partnerne dine til utroskap på en eller annen måte (kan godt være ubevisst).

 

...så, da er det vel bare å fortsette fornektinga, og håpe at historien ikke gjentar seg?

 

Lykke til.

 

:roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...