Gå til innhold

Er alle muslimer fundamentalister?


Anbefalte innlegg

Det sies ofte at den store majoriteten av muslimene i Norge er "moderate" religiøse, i likhet med flertallet av kristne, og at de eneste som har lyst til å øke Islams påvirkning på det norske ssamfunnssystemet er en liten gruppe "fundamentalister". Men stemmer egentlig dette? Hvis vi går ut ifra denne definisjonen:

 

Fundamentalism: "A usually religious movement or point of view characterized by a return to fundamental principles, by rigid adherence to those principles, and often by intolerance of other views and opposition to secularism."

 

er ikke da alle muslimer fundamentalister? Muslimer tror jo som kjent at Koranen er en ordrett gjenfortelling av Guds ord, og som skal følges til punkt og prikke av alle troende muslimer. Så da må man jo nesten ta alt som står der for god fisk, eller drite i hele greien.

 

Og forresten, finnes det egentlig moderate muslimer? Islam er jo i likhet med kommunismen en ganske ekstrem ideologi, og hvor "moderat" kan man egentlig være før man slutter å være kommunist? Er man fortsatt kommunist dersom man tillater privat eiendomsrett? Er man fortsatt muslim dersom man synes at homofili er greit og at Sharia er et barbarisk lovsystem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to definisjoner av moderat muslim.

Den ene er skapt av koranen, der Allah forteller menneskene at man må følge hele budskapet så presist som mulig, og følge Muhammeds eksempel, ellers er man en hykler.

Her kan man se en liste over koranvers som støtter dette synes, samt alle kriterier som gjør en muslim til en hykler.

 

http://www.answering-christianity.com/muslim_hypocrites.htm

 

 

 

Den andre definisjonen er laget av vesten, og med denne termen mener man "alle som ikke har tenkt å sprenge seg selv og bli martyr". Denne definisjonen har ingen fot å stå på, hva gjelder islamsk teologi, tradisjon, praksis og lov. Noen mener at "moderat" betyr at man adopterer vestens verdier. Andre mener at det betyr at man tar avstand til de tingene ikke-muslimer finner forkastelige. En siste gruppe mener at moderate muslimer er dem som ikke ser på det som en religiøs plikt å spre shari'a til hele verden.

 

Islam kaller alle disse Munafiq.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Munafiq

 

 

 

Før vi kan utfolde oss i en debatt om antallet moderate muslimer, så må vi legge til grunn en definisjon, slik at vi snakker om det samme.

Lenke til kommentar

Ja, det ble litt uklart, og jeg burde nok ha postet den i prekestolen, siden det ikke er så veldig mye å diskutere. Men jeg synes det er litt misvisende å omtale vanlige muslimer som moderate, da de strengt tatt er fundamentalister hvis man følger standard som i kristendommen.

Lenke til kommentar

Fundamentalisme er ett begrep som først ble tatt i bruk for å ha et navn på de som tar bibelens mirakler og paranormale hendelser bokstavelig. Tror du at Jesus gikk på vannet i bokstavelig forstand, så er du pr. definisjon en kristen fundamentalist.

 

Om man skal nytte den samme definisjonen om muslimer, så vil dette innbefatte alle som tar islams 5 søyler bokstavelig. Man skal lete med lys og lykter for å oppdrive en muslim som ikke gjør det.

 

Forøvrig synes jeg dette kan bli svært så spennende å debattere, og ikke minst aktuellt i disse dager. Vi må bare få på plass grunnlaget først. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svaret er vell enkelt og greit; Nei.

 

Er alle samer flinke og joike?

Er alle Norske jenter blonde?

Er alle blonde jenter dumme?

 

Usaklige påstander.

 

Om du hadde undersøkt Islam litt hadde du funnet en del forskjellige lover og normer som dem lever etter.

 

Du har jo ekstremister innenfor Kristendom også, bare langt mindre ubetydlige grupper.

 

Det finnes muslimer som prøver og snu Norge om til et muslimsland det gjør det.

Men en del Muslimer lever i fred og harmoni med den Norske kulturen.

Endret av Priim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er alle kommunister radikale? Det finnes kommunister som prøver å snu Norge om til et kommunstland det gjør det. Men en del Kommunister lever i fred og harmoni med det norske samfunnsystemet. Jeg har ihvertfall vamskelig for å se hvordan Islam kan reformeres og bli en naturlig del av det norske samfunnet, siden hele religionen er "fundamentalistisk".

Lenke til kommentar

Alle samer er ikke flinke til å joike, men dette er heller ikke ett skriftelig krav fra sametinget.

Alle norske jenter er ikke blonde, men Kongen og Norges Lov krever heller ikke dette.

 

Alle muslimer dreper ikke vantro hvor enn dem finner dem, tar dem til fange og ligger i bakhold over alt. Den store forskjellen er at muslimer er påkravd å gjøre dette, skriftelig - fra Gud - den øverste autoritet. Koranen spesifiserer også at de muslimene som "gir vann til pilegrimer og vedlikeholder moskeen" ikke er likeverdige med "de som reiser ut og kjemper for Allahs sak med livet og eidelene sine". Koranen sier at mange muslimer vil klynge seg fast til bakken når kallet om jihad mot vantro når dem, og disse er sannelig de virkelige vantro. Der er problemet, og derfor er din sammenligning dårlig.

 

Om du hadde undersøkt Islam litt hadde du funnet en del forskjellige lover og normer som dem lever etter.

Kan du nevne en ortodoks islamsk lovskole som ikke lærer at jihad er en sentral del av religionen, og at muslimer ikke har plikt til å spre shari'a over hele jorden?

 

Du har jo ekstremister innenfor Kristendom også, bare langt mindre ubetydlige grupper.

Westbro Babtist Church, og en håndfull anti-abort terrorister - sammenlignet med tears of jihad. Det går ikke i null, for å si det hysterisk forsiktig.

 

http://www.politicalislam.com/tears/pages/tears-of-jihad/

 

Det finnes muslimer som prøver og snu Norge om til et muslimsland det gjør det.

Men en del Muslimer lever i fred og harmoni med den Norske kulturen.

 

Kanskje etter din definisjon, men etter koranens definisjon finnes det ikke muslimer som lever i fred med vantro - med mindre de gjør det for å beskytte seg mot de vantro i en midlertidig fase, eller de har inngått en hudna - en våpenhvile med maksimal varighet på 10 år, slik at muslimene kan sammle styrker til det endelige angrepet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle samer er ikke flinke til å joike, men dette er heller ikke ett skriftelig krav fra sametinget.

Alle norske jenter er ikke blonde, men Kongen og Norges Lov krever heller ikke dette.

 

Alle muslimer dreper ikke vantro hvor enn dem finner dem, tar dem til fange og ligger i bakhold over alt. Den store forskjellen er at muslimer er påkravd å gjøre dette, skriftelig - fra Gud - den øverste autoritet. Koranen spesifiserer også at de muslimene som "gir vann til pilegrimer og vedlikeholder moskeen" ikke er likeverdige med "de som reiser ut og kjemper for Allahs sak med livet og eidelene sine". Koranen sier at mange muslimer vil klynge seg fast til bakken når kallet om jihad mot vantro når dem, og disse er sannelig de virkelige vantro. Der er problemet, og derfor er din sammenligning dårlig.

 

Om du hadde undersøkt Islam litt hadde du funnet en del forskjellige lover og normer som dem lever etter.

Kan du nevne en ortodoks islamsk lovskole som ikke lærer at jihad er en sentral del av religionen, og at muslimer ikke har plikt til å spre shari'a over hele jorden?

 

Du har jo ekstremister innenfor Kristendom også, bare langt mindre ubetydlige grupper.

Westbro Babtist Church, og en håndfull anti-abort terrorister - sammenlignet med tears of jihad. Det går ikke i null, for å si det hysterisk forsiktig.

 

http://www.politicalislam.com/tears/pages/tears-of-jihad/

 

Det finnes muslimer som prøver og snu Norge om til et muslimsland det gjør det.

Men en del Muslimer lever i fred og harmoni med den Norske kulturen.

 

Kanskje etter din definisjon, men etter koranens definisjon finnes det ikke muslimer som lever i fred med vantro - med mindre de gjør det for å beskytte seg mot de vantro i en midlertidig fase, eller de har inngått en hudna - en våpenhvile med maksimal varighet på 10 år, slik at muslimene kan sammle styrker til det endelige angrepet.

 

www.justfuckinggoogleit.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse konspirasjons teoriene om at norske muslimer skal skape sharia land i norge er tullete, den vanlige norske muslim ville ikke overleve en uke i et sharia land.

 

Den gjennomslittlige muslim under 30 år, drikker, røyker og puler som kaniner, de gjør det kanskje ikke hjemme hos far og mor, men d gjør det.

 

 

Det rare er at flere av de muslimene jeg kjenner eller har sjent har drukket og røyket, røyket hash, og noen har til og med gjort harde stoffer, men gris det spiser dem ikke.

 

Over lista av ting gud ikke vil at du skal gjøre, ville jeg tro snorte kokain ligger noe over å spise svin. Men de velger det dem følger for å følge, akurat som kristene, jeg finner den gjennomsnintlige unge muslim ikke noe mer fundemental en enn katolik i norge.

 

Og husk, jo lengre de lever i norge, jo flere av dem blir ikke religiøse, de blir ateister og humanister. akurrat som kristene i norge blir det. I land som norge overlever ikke religion lenge i ektreme former, I hvertfall ikke i større tall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

www.justfuckinggoogleit.com

Så du mener at det er slik det er, men du kan ikke underbygge det med en eneste kilde, og du tror at du slipper unna krav om kildehenvisning ved å be meg google det?

Du har kommet med en påstand, og da er bevisbyrden din.

 

Disse konspirasjons teoriene om at norske muslimer skal skape sharia land i norge er tullete, den vanlige norske muslim ville ikke overleve en uke i et sharia land.

Konspirasjonsteorier og beviselige fakta er to forskjellige ting. Det eneste usikre momentet er andelen muslimer som vil ha shari'a. Det eneste tallet vi har å forholde oss til er en undersøkelse fra 2005, der 14% av norske muslimer erkjennte at de ønsket shari'a i Norge.

Hvis man ser på utviklingen i storbritania så ser vi hvilken vet det går fra der vi er.

 

Den gjennomslittlige muslim under 30 år, drikker, røyker og puler som kaniner, de gjør det kanskje ikke hjemme hos far og mor, men d gjør det.

Kilde?

 

Over lista av ting gud ikke vil at du skal gjøre, ville jeg tro snorte kokain ligger noe over å spise svin. Men de velger det dem følger for å følge, akurat som kristene, jeg finner den gjennomsnintlige unge muslim ikke noe mer fundemental en enn katolik i norge.

Hvor stor er gruppen du har brukt for å danne dette statistiske materialet, som du så benytter for å generalisere en gruppe på 200.000 individer?

 

Og husk, jo lengre de lever i norge, jo flere av dem blir ikke religiøse, de blir ateister og humanister. akurrat som kristene i norge blir det. I land som norge overlever ikke religion lenge i ektreme former, I hvertfall ikke i større tall.

Dette er feil. All nyere forskning viser at muslimer blir MER radikale av å leve i vesten, nettopp fordi konflikten mellom deres egen og vestens kultur tvinger dem til å ta en standpunkt. Samtidig får dem bekreftet alle anklagene om vestens dekadens og umoral. Det er fint å gjøre litt research før man kommer med bombastiske uttalelser. :)

 

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/the-islamification-of-britain-record-numbers-embrace-eskimo-faith-2175178.html

 

http://www.examiner.com/american-politics-in-vancouver/32-of-british-muslim-students-support-killing-for-islam-40-want-sharia-law

  • Liker 1
Lenke til kommentar

www.justfuckinggoogleit.com

Så du mener at det er slik det er, men du kan ikke underbygge det med en eneste kilde, og du tror at du slipper unna krav om kildehenvisning ved å be meg google det?

Du har kommet med en påstand, og da er bevisbyrden din.

 

Disse konspirasjons teoriene om at norske muslimer skal skape sharia land i norge er tullete, den vanlige norske muslim ville ikke overleve en uke i et sharia land.

Konspirasjonsteorier og beviselige fakta er to forskjellige ting. Det eneste usikre momentet er andelen muslimer som vil ha shari'a. Det eneste tallet vi har å forholde oss til er en undersøkelse fra 2005, der 14% av norske muslimer erkjennte at de ønsket shari'a i Norge.

Hvis man ser på utviklingen i storbritania så ser vi hvilken vet det går fra der vi er.

 

Den gjennomslittlige muslim under 30 år, drikker, røyker og puler som kaniner, de gjør det kanskje ikke hjemme hos far og mor, men d gjør det.

Kilde?

 

Over lista av ting gud ikke vil at du skal gjøre, ville jeg tro snorte kokain ligger noe over å spise svin. Men de velger det dem følger for å følge, akurat som kristene, jeg finner den gjennomsnintlige unge muslim ikke noe mer fundemental en enn katolik i norge.

Hvor stor er gruppen du har brukt for å danne dette statistiske materialet, som du så benytter for å generalisere en gruppe på 200.000 individer?

 

Og husk, jo lengre de lever i norge, jo flere av dem blir ikke religiøse, de blir ateister og humanister. akurrat som kristene i norge blir det. I land som norge overlever ikke religion lenge i ektreme former, I hvertfall ikke i større tall.

Dette er feil. All nyere forskning viser at muslimer blir MER radikale av å leve i vesten, nettopp fordi konflikten mellom deres egen og vestens kultur tvinger dem til å ta en standpunkt. Samtidig får dem bekreftet alle anklagene om vestens dekadens og umoral. Det er fint å gjøre litt research før man kommer med bombastiske uttalelser. :)

 

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/the-islamification-of-britain-record-numbers-embrace-eskimo-faith-2175178.html

 

http://www.examiner.com/american-politics-in-vancouver/32-of-british-muslim-students-support-killing-for-islam-40-want-sharia-law

 

 

Nei, eg bare orker ikkje og diskutere med en som faktisk har så lite innsikt i ka det er han faktisk snakker om. Det er helt patetiske påstander du har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men likevel er det du som ikke kan vise til kilder for dine påstander.

Jeg mener bestemt at du lever i en fantasiverden, og jeg tror du reagerer som du gjør fordi jeg utfordrer din versjon av virkeligheten uten at du er i stand til å argumentere.

 

Kilde? Har ingen kilde bare at alle muslimer jeg har møtt som er under 30 har drukket og vært like løse med kjønnsorganene som allle andre.

Så din subjektive mening, basert på en håndfull individer, er nå blitt en universal sannhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men likevel er det du som ikke kan vise til kilder for dine påstander.

Jeg mener bestemt at du lever i en fantasiverden, og jeg tror du reagerer som du gjør fordi jeg utfordrer din versjon av virkeligheten uten at du er i stand til å argumentere.

 

Kilde? Har ingen kilde bare at alle muslimer jeg har møtt som er under 30 har drukket og vært like løse med kjønnsorganene som allle andre.

Så din subjektive mening, basert på en håndfull individer, er nå blitt en universal sannhet?

 

Ikke noe mer subjectiv en folk som lager mennings målinger og får svar basert på det.

Av de flere hundre muslimene jeg har møtt som er under 30, har jeg ikke møtt en eneste som som holdt seg unna spriten, flere av dem drev barer, flere av dem gjorde harde stoffer.

Noen kjenner jeg bra, andre har jeg bare støtet på rundt om i oslo

Lenke til kommentar

Så du meiner at alle muslimer i heile verden er fundamentalister.

 

Hør på dine egne påstander, og eg vil gjerne sjå en god dokumentering som ikkje er en sakprosa tekst som en med samme holdninger til deg har skrevet, men som er basert på fakta.

 

Det finnes 1.3 Milliarder Muslimer i verden og ditta utgjør den til den nest største religionen.

 

At det finnes grupper som kjemper mot vesten ol i Allahs navn er vell heller også noke.

Men faktumet at Kristendommen torturert, massemordet, og forfulgt folk siden religionens morgen blir i nyere tid forkastet.

 

Alle kriger USA og for den sakskyld Stortbritania blander seg inn i er det "With the blessing of god" tviler på at det er allah dem referer til.

 

 

 

Det finnes fundamentalistike Muslimer i Norge, men som alle andre små dritt parti som Vigrid oglignende er ditta ubetydelige folk som en i bunn og grunn ikkje har noke særlig og frykte.

Så lenge en holder seg unna Oslo.

 

 

Du snakker om Sharia'a lover, Sharia'a loven er en lovsamling som er en tolkning av Muslimskeleve måter i Koranen, og omhandler det daglige livet til en Muslim og kordan det skal foreta seg. I og med at Sharia lover ikkje er gjeldende i Norge og er en relegiøs lov velger du selv og følge dem, eller ikkje.

 

Men siden tolkninger av Koranen er forskjellige alt etter den muslimskegruppen og alle muslimskegrupper har sin tolkning.

Men fortsatt virker det som om du mener alle følger shari'a lover.

 

Spørsmålet til trådstarter er om alle muslimer er fundamentalister svaret er Nei.

 

Muslimer er en stor folkegruppe der det og begi sitt liv til Allah og leve på den måten dei meiner er det riktige for og oppnå det store etter livet.

Mange Muslimer er folk som setter det og respektere andre for sine valg veldig høgt og viser generelt stor respekt og allmennkunnskap.

 

No er eg ingen fan av "snikislamisering" i Norge og mener vi burde gjort noke for og få det bremsa litt opp, Frankrike har mange gode tiltak.

 

Men og gå ut mot alle muslimer med og sette ut såpass alvorlige beskyldninger er idiotisk.

 

Du viser til gamel statistikker om at 14% av den muslimske befolkningen i Norge vil ha Sharia'a lover.

For det første er ditta du som vrir på en statistikk, 14% av DEI SPURTE vil eg tru.

I tilegg til at ditta mest sansyling er en spesifik gruppe som er spurt.

 

Ingen blir imponert av konspirasjonsteorien din om at Muslimer kommer til og ta over verden.

Men såklart er enig i deg at vi må slå ned på dei ekstreme radikale gruppene, men at dei får noke meir makt i samfunnet en den høgreekstreme nasjonalsosialistke gruppa vigrid har tviler eg på.

 

Anbefaler deg og gå og lese litt om kordan muslimer sin tenkemåte er på, før du går inn her og trur du kan løyse verdensproblemer med blande en minoritet i en majoritet.

Da mener eg ikkje dei ekstremegruppene sine tenkemåte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ikke noe mer subjectiv en folk som lager mennings målinger og får svar basert på det.

Av de flere hundre muslimene jeg har møtt som er under 30, har jeg ikke møtt en eneste som som holdt seg unna spriten, flere av dem drev barer, flere av dem gjorde harde stoffer.

Noen kjenner jeg bra, andre har jeg bare støtet på rundt om i oslo

Det er enorm forskjell på "personlig erfaring med de muslimene jeg kjenner", og en profesjonell undersøkelse, utført av et firma som har faglig kompetanse på feltet. Dette kan rett og slett ikke sammenlignes. Forøvrig tror jeg ikke på at du har "møtt flere hundre muslimer" og dannet deg et faglig inntrykk av deres holdninger. Om ikke annet så fordi du ikke innehar den faglige kunnskapen til å kunne vurdere en muslims holdninger som moderate eller radikale. Jeg tror du skriver det som er (politisk) riktig, basert på fantasi.

 

Så du meiner at alle muslimer i heile verden er fundamentalister.

Det er ett definisjonsspørsmål.

Hvis du trekker en paralell mellom terrorisme og fundamentalisme, så er svaret nei.

Hvis du bruker den samme definisjonen som oppstod for å beskrive kristne som tok bibelens mirakler og utrolige fortellinger bokstavelig, så er svaret - nei, men den overveldende majoritet.

 

Det finnes 1.3 Milliarder Muslimer i verden og ditta utgjør den til den nest største religionen.

1,57 milliarder.

Islam er ingen religion, det er en totalitær politisk ideologi med religiøse komponenter.

 

Men faktumet at Kristendommen torturert, massemordet, og forfulgt folk siden religionens morgen blir i nyere tid forkastet.

Faktafeil. Kristendommen har ikke torturert noen. Det finnes ikke skrifter i Det Nye Testamentet som rettferdiggjør tortur. Kristne har torturert kjettere, blandt annet i den spanske inkvisisjonen. Det er sant. Men det er stor forskjell på kristne og kristendommen som ideologi. For å sette det på spissen - hva ville Jesus sagt dersom han snublet inn i kirkens torturkammer? Ville han bifalt handlingen eller fordømt den? Forøvrig er det verdt å merke seg at muslimske terrorister drepte flere uskyldige mennesker på èn eneste dag - 11.September 2001, enn den spanske inkvisiskonen gjorde i sin helhet, over en periode på 350 år.

 

Alle kriger USA og for den sakskyld Stortbritania blander seg inn i er det "With the blessing of god" tviler på at det er allah dem referer til.

Om de nevner Gud spiller vel ingen rolle, så lenge de ikke går til krig FOR Gud? Mennesker har sett til Gud for støtte i farlige situasjoner siden tidenes morgen. Å gjøre dette i forbindelse med en krig, der man forventer drepte soldater, er vel naturlig?

Du må skille mellom å krige - med gud på sin side, og det å krige - fordi guden din befaler deg til å krige til alle tilber guden din.

 

Det finnes fundamentalistike Muslimer i Norge, men som alle andre små dritt parti som Vigrid oglignende er ditta ubetydelige folk som en i bunn og grunn ikkje har noke særlig og frykte.

Så lenge en holder seg unna Oslo.

Hvor mange muslimer som utgjør en trussel for rikets sikkerhet vet hverken jeg eller du, så la oss ikke late som det heller. Det eneste sikre vi har å forholde oss til i den sammenhengen er at 14% av landets muslimer, i 2005, sa at de heller ville se Shari'a i Norge. Dersom Norge følger den samme trenden som alle andre europeiske land, så vil dette tallet ha økt betydelig. Forøvrig er det verdt å merke seg at hovedstaden vår i stor grad er overtatt av muslimer, og selv du som implisitt hevder at muslimer ikke er noen fare for riket, erkjenner at muslimer utgjør en fare dersom man befinner seg i Oslo.

 

Du snakker om Sharia'a lover, Sharia'a loven er en lovsamling som er en tolkning av Muslimskeleve måter i Koranen, og omhandler det daglige livet til en Muslim og kordan det skal foreta seg. I og med at Sharia lover ikkje er gjeldende i Norge og er en relegiøs lov velger du selv og følge dem, eller ikkje.

Det ser ikke ut til at du har helt kontroll på hva Shari'a er, og hvilken funksjon den har i et islamsk samfunn. Kanskje du kan begynne med å lese Shari'a og gjøre deg opp en kvalifisert mening? Her kan du kjøpe den klassiske lovteksten Umdat Al-Salik:

 

http://www.amazon.com/Reliance-Traveller-Classic-Islamic-Al-Salik/dp/0915957728/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1302642672&sr=8-1

 

Spørsmålet til trådstarter er om alle muslimer er fundamentalister svaret er Nei.

Hvilken definisjon av fundamentalist opererer du med?

 

Mange Muslimer er folk som setter det og respektere andre for sine valg veldig høgt og viser generelt stor respekt og allmennkunnskap.

Det er sant, men de har ikke en fot å stå på i islamsk teologi, tradisjon, praksis og lov.

Det finnes moderate muslimer, men intet moderat islam.

 

AntiJewMecMed_72dpi_preview.jpg

 

No er eg ingen fan av "snikislamisering" i Norge og mener vi burde gjort noke for og få det bremsa litt opp, Frankrike har mange gode tiltak.

Helt enig. Forbud mot burka er et stort skritt i riktig retning.

I den forbindelse anbefaler jeg alle å lese seg opp på burkaens funksjon, og dens historie rundt innføring som islamsk klesplagg.

 

Men og gå ut mot alle muslimer med og sette ut såpass alvorlige beskyldninger er idiotisk.

Igjen er det ett definisjonsspørsmål.

 

Du viser til gamel statistikker om at 14% av den muslimske befolkningen i Norge vil ha Sharia'a lover.

For det første er ditta du som vrir på en statistikk, 14% av DEI SPURTE vil eg tru.

I tilegg til at ditta mest sansyling er en spesifik gruppe som er spurt.

Jeg stoler på at TNS Gallup, som ett profesjonellt byrå med faglig kompetanse på innhenting av representative data for å fremstille pålitelige statistikker, vet hva de driver med.

 

Ingen blir imponert av konspirasjonsteorien din om at Muslimer kommer til og ta over verden.

Men såklart er enig i deg at vi må slå ned på dei ekstreme radikale gruppene, men at dei får noke meir makt i samfunnet en den høgreekstreme nasjonalsosialistke gruppa vigrid har tviler eg på.

Jeg håper du har rett, men jeg er helt sikker på at du tar skammelig feil. Du kan jo til eksempel lese deg opp på OIC - Organization of Islamic Conferrence. Dette er en enorm islamsk paraplyorganisasjon som jobber internasjonalt med å fremme islamisering. Her er en av de politiske seirene de har oppnådd. Merk at denne avgjørelsen ble reversert etter mediestormen som fulgte, dog avslører dette både makt og intensjon:

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/vern-av-homofile-stroeket-fra-fnresolusjon-3350282.html

 

Anbefaler deg og gå og lese litt om kordan muslimer sin tenkemåte er på, før du går inn her og trur du kan løyse verdensproblemer med blande en minoritet i en majoritet.

Da mener eg ikkje dei ekstremegruppene sine tenkemåte

Siden du anbefaler dette som fremgangsmåte så antar jeg at du har gjort det samme. Hvilken litteratur vil du anbefale?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikkje sette det som et definisjonsspørsmål, mista intressa av og lese resten av tråden din.

 

Du omtaler en gruppe muslimer og jødene hater muslimene omtrent like mye som muslimene hater jødene, faktumet var jo at Jødene ble tildelt et land midt i et alerede bosatt område i kompensasjon for forfølginga etter andre verdenskrig.

 

 

Såg også du nevnte angrepet på World Trade Center, og det og gi skylden for et terrornettverk sine handlinger er idiotisk, du har ETA i Spania som sto bak angreper i Madrid.

 

Det her var faktisk værre en Naom Chomsky sin teori.

 

Som lesestoff anbefaler eg i hovedsak at du går inn i dei grunnleggande prinsippene i Koranen.

 

I teorien er jo Islam en god teori, men som resten utav den østlige verden er den forvridd og tolka til og tilpasse dei ekstremistiskegruppene. Det er disse som kommer frem i media.

 

Men eg trur det er større sjangs for at vi blir utrydda av homofili en at vi blir et muslimskland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du har ETA i Spania som sto bak angreper i Madrid.

Har du noen troverdige kilder på det?

 

 

 

Neida ETA bare gikk ut og tok på seg skylda...

 

Edit; Siden eg tenker at dere ikkje er kompetente til og se det opp selv.

 

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article782026.ece

 

Men det der holder vell ikkje det nei.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...