Gå til innhold

Yamaha 9,9 som "nyser" og stopper.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som om noe i forgasseren er feil/tett spør du meg. Noe som tetter lufttilførselen kanskje, hadde skrudd den ut/fra hverandre og rensa den.

 

 

Hva skjer når du gir litt gass med en gang da?

- tenker enkelt kanskje, men - tomgangskruen..?

Forgasseren er renset i rein bensin, og det er heller ikke tomgangs skura fordi hvis jeg gir gass osv så vil den ikke stoppe men hvis jeg ikke gjør det, går den på helt fin tomgang et par sekunder så "nyser" den, mister alt turtall og stopper.

Lenke til kommentar

Det kan tyde på at choken ikke er slått av når motoren begynner og bli varm eller at forgasseren lager for fet blanding luft/bensin, fungerer motoren som normalt når den er varm og på høyere turtall og skjer dette bare når du slakker av på turtallet/tomgang.

 

Du har kontrollstråle bak på motoren så du er sikker på at motoren får kjøling, hvis ikke kan motoren stoppe grunnet varme.

 

Jeg må spørre om du/andre som har hatt service på motoren har riktig kompetanse så du er sikker på at flottørdysen/blandingskruen er justert korrekt, for hvis motoren stopper på tomgang tyder det på at det er feil justert.

 

Et tips, når man skrur ut dysene på en forgasser teller man antall omdreininger man får ved å skru skruene helt inn, så gjør man det motsatte når man monterer sammen igjen da får alle dysene samme innstilling som før.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 11 år senere...

Hei. Bruk trykkluft på forgasseren blås alle dyser/krinkelkroker, det fikset problemet på min Yamaha vmax 9,9 hk. Jeg har derimot et annet problem som noen andre kanskje har erfart og kan hjelpe med, motoren starter, men kveles pga eksos under motor deksel, uten deksel så sveiver den fint. Setter pris på svar, hvis noen har tips😉

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...