Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia eller Honda? 125 ccm


Pc96

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal nå til våren kjøpe meg lett sykkel/125 ccm.

Jeg vurderer da honda eller aprilia.

Hva er best mener dere, og hva er det som er satse på?

Er honda cbr og aprilia rs125 det er snakk om.

Selv om dette er to helt forskjellige sykler, er 2 takter noe å satse på fortsatt eller burde jeg heller satse på 4 takter?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat om den er enklere å kjøre en cbr kan vell diskuteres, da cbr er veldig lettkjørt.

 

Men skal du ha fart og moro, du liker å skru og kjøpe en billigere sykkel men som du må bruke litt penger på deler og bensin ofte, så burde du ta apriliaen.

 

Hvis fart ikke er så veldig farlig, du vil ha en sykkel som frakt deg fra A-B på en gunstig pris, så burde du ta cbr.

 

Jeg har cbr, hadde jo selvfølgelig vært morsommere om den hadde gått bedre, men jeg er ellers kjempe fornøyd. Valgte den fordi da slipper jeg problemer med at den plutselig stopper og må stå i garasjen i noen uker og vente på nye deler. Og fordi den bruker ca 0,30 l på mila, mens enkelte trimmede 2 taktere kan bruke rundt 1 l når de blir kjørt hardt.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hva du vil ha ut av motorsykkeln. Italienske sykkler generelt har mye mere karakter og personlighet. Men er nok ikke samme kvalitet som japanere. For meg har det vært sånn at japsene er bare en maskin og italienere er en motorsykkel som man sier natta til før man legger seg... :whistle:

Har ikke kjørt noen av de du nevnte, men mye italienskt (Aprilia, Moto-Guzzi, Ducati) og mye japanskt. Etter mange japser kjører jeg nå Ducati. Ikke samme kvalitet og koster flesk på deler og service. Sikkert ikke store forskjellen på en 125 aprilia. Har sett noe eksempler fra deleprislisten... Generelt er ikke deler mye billigare til japser men man trenger deler mere sjeldent. Men det blir nok italienskt også neste gang.

Men når sagt så kjøper man aldrig feil om man velger Honda. Har hatt 3 styck.

 

Tester fra MCN:

 

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Aprilia/Aprilia-RS125-2006-current/

 

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Honda/Honda-CBR125RR-2004-current/

 

Håper dette hjelper litt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for gode svar!

 

Men er vel egentlig aprilia jeg har mest lyst på, tenker litt på om jeg kommer til å få en del problemer med den...

Altså vanlig slitasje på deler og vedlikehold går jo helt greit, servicer blir fulgt opp.

Bare den ikke "står" støtt og stadig, viss dere skjønner hva jeg mener?

Fart er viktig (aks), forbruk driter jeg i for å si det rett ut :D

Lenke til kommentar

Akkurat om den er enklere å kjøre en cbr kan vell diskuteres, da cbr er veldig lettkjørt.

 

Men skal du ha fart og moro, du liker å skru og kjøpe en billigere sykkel men som du må bruke litt penger på deler og bensin ofte, så burde du ta apriliaen.

 

Hvis fart ikke er så veldig farlig, du vil ha en sykkel som frakt deg fra A-B på en gunstig pris, så burde du ta cbr.

 

Jeg har cbr, hadde jo selvfølgelig vært morsommere om den hadde gått bedre, men jeg er ellers kjempe fornøyd. Valgte den fordi da slipper jeg problemer med at den plutselig stopper og må stå i garasjen i noen uker og vente på nye deler. Og fordi den bruker ca 0,30 l på mila, mens enkelte trimmede 2 taktere kan bruke rundt 1 l når de blir kjørt hardt.

 

Ey, kompisen min har en CBR, er ikke gjort noe med den, og det holder vell fint med 130 kmt med 2 stk på? Er da en god del over fartsgrensen i Norge...

Lenke til kommentar

Jada. En i klassen min har en 2005 CBR. Den har effektanlegg i hvert fall. Er ikke sikker på toppfarten, men den høres ut som en 750cc når den starter opp :p

 

Men grunnet Aprilia's helt sinnssykt flotte utseende, ville jeg gått for den. Må være den peneste lett sykkelen du kan få tak i, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...