Gå til innhold

Er det kun 6gb/s hovedkortene som nyter godt av de nye SSD?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal kjøpe SSD til min nesten tre år gamle stasjonære. Ser ingen grunn til å oppgradere PC akkurat nå med annet enn SSD.

 

En kollega anbefalte meg å vente på de nyeste SSD, men siden min PC ikke har HK som støtter 6 gb/s ser jeg ikke poenget med de nyeste. Eller har han rett? At selv med et par-tre år gammelt HK, så vil allikevel ytelsen av de nyeste SSD være adskillig bedre enn med SATA II-diskene?

 

P.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitert i fra den store SSD tråden

Hvis du har et budsjett på 2000kr. eller mindre hadde jeg vurdert:

 

- Crucial C300 128GB til 1700kr. God ytelse for den jevne bruker om du har 6Gb/s port. Godt etablert i markedet og trygt kjøp

 

- Intel 320 Series 160GB til 2000kr. Masse plass og det klart beste valget om du ikke har sata 6Gb/s port, Intel = tryggehet

 

- Intel 510 Series 120GB til 2000kr. God ytelse på 6Gb/s, Intel = tryggehet, eneste som trekker ned er prisen

 

...om jeg måtte anbefale kun 1 av de 3 på lista mi blir det endelige svaret Intel 320 Series 160GB. Masse plass, god ytelse og "inteltrygghet".

 

Jeg støtter ArcticOC's anbefaling fullt ut. Uten 6 Gb/s porter så klarer du ikke å utnytte den raske sekvensielle hastigheten som Vertex 3 eller Intel 510 leverer og da er det bare å kjøpe intel 32o istedet. I tillegg så få du mye lagringsplass for pengene ift forrige generasjon. Jeg betalte 3700,- for min Intel X25-M G2 160GB for halvannet år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...