Gå til innhold

Store problemer med Nokia N8


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har skaffet meg en nokia N8-00 (RM-596) og er ganske fornøyd med telefonen i seg selv. Men jeg har store problemer med å få den til å fungere som den skal. Hovedproblemet er at jeg ikke får installert noe på telefonen. Om jeg kobler den til PCen gjennom Ovi Suite (3.0.0.290), og får beskjed om å godta alt som dukker opp på telefonen, ender jeg bare opp med "Fil skadet" eller "File corrupted". Og Jeg får ikke fullført noen oppdateringer. Dette er svært irriterende.

 

Meldingen "Noe gikk galt. Widgeten er fjernet" kommer også stadig opp på startskjermen. Av og til forsvinner mange av widgetene og jeg får ikke muligheten til å legge dem til på startskjermen igjen.

 

Jeg har oppdatert telefonen til nyeste programvare (014.002) og forsøkt å resette telefonen til fabrikkinnstillinger med sletting. Ingenting av dette har gitt resultater.

 

Det skal også sies at telefonen var Telenorlåst, og at det ikke var slike problemer før den ble låst opp, iallefall ifølge forrige eier.

 

Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre for å rette opp i dette?

 

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg har skaffet meg en nokia N8-00 (RM-596) og er ganske fornøyd med telefonen i seg selv. Men jeg har store problemer med å få den til å fungere som den skal. Hovedproblemet er at jeg ikke får installert noe på telefonen. Om jeg kobler den til PCen gjennom Ovi Suite (3.0.0.290), og får beskjed om å godta alt som dukker opp på telefonen, ender jeg bare opp med "Fil skadet" eller "File corrupted". Og Jeg får ikke fullført noen oppdateringer. Dette er svært irriterende.

 

Meldingen "Noe gikk galt. Widgeten er fjernet" kommer også stadig opp på startskjermen. Av og til forsvinner mange av widgetene og jeg får ikke muligheten til å legge dem til på startskjermen igjen.

 

Jeg har oppdatert telefonen til nyeste programvare (014.002) og forsøkt å resette telefonen til fabrikkinnstillinger med sletting. Ingenting av dette har gitt resultater.

 

Det skal også sies at telefonen var Telenorlåst, og at det ikke var slike problemer før den ble låst opp, iallefall ifølge forrige eier.

 

Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre for å rette opp i dette?

 

Mvh

Christian

 

1. Har du minnekort i telefonen ?

2. Hvordan har du gjort det for å formatere telefonen ? har du brukt *#7370# ? Om ikke, gjør det. Det burde hjelpe på.

3. Har du forsøkt å legge inn programvaren på nytt ? Du får det valget når du kobler telefonen til pcen, velger programvare oppdatering i Ovi Suite.

4. Hvordan ble telefonen låst opp ? Med kode ifra Telenor ?

Lenke til kommentar

1. Minnekort står ikke i telefonen. Har dette noe å si?

2. Forsøkte med *#7370# uten at det har hjulpet. Tror dette er det samme som Full sletting og oppretting i innstillinger;)

3. Har forsøkt å legge inn programvaren på nytt både med Ovi Suite og Nokia Software updater. Dette har gått knirkefritt, men problemet med telefonen er der enda.

4. Telefonen ble låst opp med kode fra Telenors nettsider. Jeg kan ikke skjønne at det er det som skaper problemene.

 

Når jeg kobler telefonen til Pcen med Ovi Suite Får jeg beskjed om å installere støtteprogramvare ("SMS DS Plugin V1.15(0), og deretter beskjeden "Programmet er ikke kompatibelt med telefonen. Fortsette likevel?". Trykker her OK og programmet installeres. Når installasjonen er ferdig kommer meldingen "Fil skadet" opp. Og støtteprogramvaren er ikke installert.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er en softwarefeil, men jeg er jammen ikke sikker..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også denne feilen, og jeg tror (i alle fall for min del) at feilen er nettverksrelatert. Stort sett hver gang jeg får widget-feilmeldingen, så er det etter at mobilen prøver å logge seg på et fremmed nettverk, og låser seg fordi jeg vil "tvinge" den over på mitt eget..

 

Hele mobilen kan da plutselig fryse, deler av menyen forsvinner, og etter ei lita stund kommer widget-feilen.

Deretter resetter den seg til fabrikkinnstillingene med standard menyer.

 

Dette begynner nå å bli en smule irriterende, spesielt med tanke på at det skjer stadig oftere (ikke alltid i forbindelse med nevnte nettverksproblem). En gang skjedde det faktisk når jeg plugget inn laderen!

 

Vil veldig gjerne finne ut av feilen snarest!! :)

Lenke til kommentar

Jeg har også denne feilen, og jeg tror (i alle fall for min del) at feilen er nettverksrelatert. Stort sett hver gang jeg får widget-feilmeldingen, så er det etter at mobilen prøver å logge seg på et fremmed nettverk, og låser seg fordi jeg vil "tvinge" den over på mitt eget..

 

Hele mobilen kan da plutselig fryse, deler av menyen forsvinner, og etter ei lita stund kommer widget-feilen.

Deretter resetter den seg til fabrikkinnstillingene med standard menyer.

 

Dette begynner nå å bli en smule irriterende, spesielt med tanke på at det skjer stadig oftere (ikke alltid i forbindelse med nevnte nettverksproblem). En gang skjedde det faktisk når jeg plugget inn laderen!

 

Vil veldig gjerne finne ut av feilen snarest!! :)

Lenke til kommentar

Jeg har også denne feilen, og jeg tror (i alle fall for min del) at feilen er nettverksrelatert. Stort sett hver gang jeg får widget-feilmeldingen, så er det etter at mobilen prøver å logge seg på et fremmed nettverk, og låser seg fordi jeg vil "tvinge" den over på mitt eget..

 

Hele mobilen kan da plutselig fryse, deler av menyen forsvinner, og etter ei lita stund kommer widget-feilen.

Deretter resetter den seg til fabrikkinnstillingene med standard menyer.

 

Dette begynner nå å bli en smule irriterende, spesielt med tanke på at det skjer stadig oftere (ikke alltid i forbindelse med nevnte nettverksproblem). En gang skjedde det faktisk når jeg plugget inn laderen!

 

Vil veldig gjerne finne ut av feilen snarest!! :)

Lenke til kommentar

Jeg har også denne feilen, og jeg tror (i alle fall for min del) at feilen er nettverksrelatert. Stort sett hver gang jeg får widget-feilmeldingen, så er det etter at mobilen prøver å logge seg på et fremmed nettverk, og låser seg fordi jeg vil "tvinge" den over på mitt eget..

 

Hele mobilen kan da plutselig fryse, deler av menyen forsvinner, og etter ei lita stund kommer widget-feilen.

Deretter resetter den seg til fabrikkinnstillingene med standard menyer.

 

Dette begynner nå å bli en smule irriterende, spesielt med tanke på at det skjer stadig oftere (ikke alltid i forbindelse med nevnte nettverksproblem). En gang skjedde det faktisk når jeg plugget inn laderen!

 

Vil veldig gjerne finne ut av feilen snarest!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...