Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett på Gården, fleksible løsninger?


Anbefalte innlegg

Hei hå,

Året er 2011 og internett på familiegården er mer eller mindre ett must.

 

Problemet er at vi ikke altid er der og ønsker ikke å betale så mye for det.

Er det fleksible løsninger?

Er det noen utrabillige lavhastighetspakker? (som kan gå året rundt)

 

Heh, ønsker vel generelle tips her.

Vi har jo fint råd til internett der 365 dager i året, men ønsker ikke.

 

Oh, mobilt internett er ute.

Dårlig dekning der, iallefall med Netcom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ice har jo en litt fleksibel løsning, det derre ukes abbonementet dems..

Men dette er jo mobilt bredbånd, noe som du ikke virka så veldig positiv til, men det er ihvvertfall et tips ;)

På dette så betaler du bare for hver påbegynte uke det er i bruk, etter hva jeg har skjønt.

 

Så om du bruker det konstant fra mandag kl 0:00 til søndag kl 23:59 så betaler du for ei uke, men skulle du bruke det et minutt mer enn dette, så vil det vel starte ei ny uke.

Hos dem kan du jo også velge mellom å bruke usb modem eller trådløs router (denne koster en god del med dette abbonementet mener jeg å huske).

 

Men dem skryter veldig av dekningen sin,og har også mulighet for retningsstyrte antenner ;)

 

 

 

Foreldra mine har nylig skaffet seg Ice med det dyreste abbonementet for å få routern billig, og har planer om å endre dette til ukes abbonement etter 1 år, da det omtrent bare vil bli brukt på hytta eller evt hjemme om det skulle skje noe med fast linja :)

Lenke til kommentar

Ice har jo en litt fleksibel løsning, det derre ukes abbonementet dems..

Men dette er jo mobilt bredbånd, noe som du ikke virka så veldig positiv til, men det er ihvvertfall et tips ;)

På dette så betaler du bare for hver påbegynte uke det er i bruk, etter hva jeg har skjønt.

 

Så om du bruker det konstant fra mandag kl 0:00 til søndag kl 23:59 så betaler du for ei uke, men skulle du bruke det et minutt mer enn dette, så vil det vel starte ei ny uke.

Hos dem kan du jo også velge mellom å bruke usb modem eller trådløs router (denne koster en god del med dette abbonementet mener jeg å huske).

 

Men dem skryter veldig av dekningen sin,og har også mulighet for retningsstyrte antenner ;)

 

 

 

Foreldra mine har nylig skaffet seg Ice med det dyreste abbonementet for å få routern billig, og har planer om å endre dette til ukes abbonement etter 1 år, da det omtrent bare vil bli brukt på hytta eller evt hjemme om det skulle skje noe med fast linja :)

 

Takker, du løste problemet mitt!

Velger Uke siden vi ikke er der så ofte, modem får en bare kjøpe :p

Lenke til kommentar

Ok ;)

Her valgte dem det dyreste som sagt, da fikk dem med routeren for 300kr.

Mener dem skulle ha 1500kr for det med ukes abb.

Og USB modemet får man vel omtrent med gratis, hehe..

 

Men dette er jo en smaksak hva man trenger ;) og man får jo også kjøpt routere som er lagd for usb modem ;)

 

Men du nevnte at du sleit med mobil dekning der, har du sjekket kartet til Ice?? så du ikke går på en smell der liksom ;)

 

 

Lenke til kommentar

Ok ;)

Her valgte dem det dyreste som sagt, da fikk dem med routeren for 300kr.

Mener dem skulle ha 1500kr for det med ukes abb.

Og USB modemet får man vel omtrent med gratis, hehe..

 

Men dette er jo en smaksak hva man trenger ;) og man får jo også kjøpt routere som er lagd for usb modem ;)

 

Men du nevnte at du sleit med mobil dekning der, har du sjekket kartet til Ice?? så du ikke går på en smell der liksom ;)

 

Sender like i nærheten så jeg er set, takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...