Gå til innhold

64bit: Henger 1 min ved oppstart, og krasjer 20 sek etterpå


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

While RAID 1 can be an effective protection against physical disk failure, it does not provide protection against data corruption due to viruses, accidental file changes or deletions, or any other data-specific changes. By design, any such changes will be instantly mirrored to every drive in the array segment. A virus, for example, that damages data on one drive in a RAID 1 array will damage the same data on all other drives in the array at the same time. For this reason systems using RAID 1 to protect against physical drive failure should also have a traditional data backup process in place to allow data restoration to previous points in time. It would seem self-evident that any system critical enough to require disk redundancy also needs the protection of reliable data backups.

Fra denne siden. http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_RAID_levels

On topic. Om du ikke har flere kontrollere på hovedkortet, så går det helt fint å bytte porter. Det går helt fint å bytte porter på samme kontroller, men bytter du kontroller, så kan det bli problemer. Noe trådstarter opplever her. han har 3 kontrollere på sitt hovedkort.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OKai, du kjører to servere, en som kjøres backup til hver natt klokka 12. Men den andre servern har fortsatt realtime backup om en harddisk skulle ryke. Les: backup ja.

 

Jeg er mer redd for at harddisken min ryker enn at jeg sletter noe jeg ikke skal slette.

 

On-topic: Birger, har du fått til noe mer? Fått inn skjermkortdriverne enda?

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

OKai, du kjører to servere, en som kjøres backup til hver natt klokka 12. Men den andre servern har fortsatt realtime backup om en harddisk skulle ryke. Les: backup ja.

 

Jeg er mer redd for at harddisken min ryker enn at jeg sletter noe jeg ikke skal slette.

 

On-topic: Birger, har du fått til noe mer? Fått inn skjermkortdriverne enda?

 

Jess, skjermkortdriverne er på plass. Alt kjører fortsatt helt fint :)

 

Litt vanskelig å vite akkurat hva som utløste feilen. Men her er det siste jeg gjorde før det fungerte:

Jeg gikk over SATA-kontaktene (blåste i de i tilfelle det lå støv), formaterte og installèrte Windows 7 Ultimate 64bit, lastet ned helt nye drivere for lydkort, nettverkskort, S-ATA & RAID, AMD Chipset og USB3.

Det gjorde jeg Torsdag kveld, og det kjører fortsatt 100% stabilt :)

 

Jeg holder en finger på at det var de gamle S-ATA-driverne eller AMD Chipset-driverne som krasjet. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Var misvisende av meg å kalle det for en "krasj".

Problemet var aldri at det låste seg, kunne bevege musen fritt og åpne start-menyen. Kunne tilogmed bruker programmer jeg allerede hadde åpnet.

Men fikk ikke åpnet noen programmer, eller brukt windows explorer...

 

UPDATE:

Koblet i printeren min, og feilen kom tilbake!

Koblet ut printeren, restartet PCen: fortsatt klinsj.

Slo av Windows Aero, restartet PCen: Alt i orden! Slo på Windows Aero igjen og alt funker fremdeles. Spørs om ikke det er noe humbug med den printeren :p

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Ojoj! Koblet i printeren, installèrte drivere, installèrte MS Office 2010, da kom alle problemene tilbake igjen etter en uke med 100% stabilitet. Er liten tvil om at det er noe humbug med printeren.. Håper bare jeg slipper å formatere igjen :(

 

Update: Prøvde å restarte PCen flere ganger, samme problem. Koblet fra printeren, restartet = ALT OK! Da må det altså ha vært printeren hele tiden! GRRRRR! All den frustrasjonen!

 

Gratis printer anyone?

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Jeg vet en ting! Jeg hadde en minnekortleser (har du det på printeren?), som ikke tok SDHC, bare SD. Det visste ikke jeg, og stappa inn mitt SDHC-kort, og PCen fikk bluescreen, låste seg osv osv. Tok et par minutter før jeg så tegninga, men det kan jo være noe liknende hos deg også? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...