Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Åja... Skal på ferie om under to uker, å vet at komplett.no ikke er verdens kjappeste når det gjelder support... Sendte f.eks email til [email protected] om problemet i dag, å fikk til svar at jeg måtte kontakte suppert ved komplett.no.......

 

Om NOEN finner en norsk netthandel som selger en lader brukende til dette bruket, er jeg evig takknemlig:)

Kjenner at jeg har blitt avhengig av "padda" mi... :$

Foreslår at du tar med den originale laderen med på ferien... Helt seriøst tror jeg du skal slite med å finne en annen lader som passer (med mindre Samsung selger egne ladere som ekstra tilbehør). Ser du nedi usb-kabelen vil du finne fem og ikke fire pinner som er mer vanlig. Den femte lederen er proprietær og er der for å gi ekstra strøm fra laderen til pad-en.

 

Med andre ord. Vanlige ladere vil ikke funke. USB 3.0 varianter KAN funke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er en litt spesiell lader. Den leverer 5-15V ut. 2A ved 5V, 1,2A ved 15V.

 

 

Åja... Skal på ferie om under to uker, å vet at komplett.no ikke er verdens kjappeste når det gjelder support... Sendte f.eks email til [email protected] om problemet i dag, å fikk til svar at jeg måtte kontakte suppert ved komplett.no.......

 

Om NOEN finner en norsk netthandel som selger en lader brukende til dette bruket, er jeg evig takknemlig:)

Kjenner at jeg har blitt avhengig av "padda" mi... :$

Tror jeg kanskje har falt ut, da det er altfor mange innlegg om andre ting i denne tråden. Men det du skal ha, er en lader til Transformeren? Det følger jo med en... Men var det sånn at den ikke virket? Er det defekt connector på tab'n, eller er det laderen som er død? Har selv lagt merke til at det ikke alltid kommer opp lade-symbol på batteriet ved siden av klokka når jeg lader vanlig, men den lader allikevel. Kan det være tingen? La den ligge etpar minutter og se om % øker allikevel.

 

Virkelig? Det er jo en dum software feil...

Skal se neste gang :) Takk for tipset..

 

Du never at det blir mange innlegg om andre ting? Alt som blir nevn på tråden er vell ting angående TF101? Det er desverre en bieffekt av å ha en meget populært produkt.. ;)

Lenke til kommentar

Har googlet litt rundt, å sett at dette med laderen er et mer utbrett problem en jeg trodde...

 

Så siterer herved nettforumet: http://www.transformerforums.com/forum/asus-transformer-faq/260-finding-your-transformer-no-longer-charges-wall-wart-adapter.html

 

So you plug your Transformer into its power adapter, and the charging indicator stubbornly refuses to come on.

 

Don't panic!

 

Remember you assembled your power adapter from two parts? Disassemble it again. See those two flimsy bent-wire pins that are on the body of the adapter and which should mate with your country-specific plug?

 

Sometimes they just don't. Very, very gently bend those two pins outward - just a little - and then reassemble the power adapter.

 

Your Transformer should charge again now.

 

Later edit...

 

Didn't work, huh?

 

Don't panic!

 

Try putting your charger in a plastic bag and popping it into the freezer for a while.

 

No, really. The freezer.

 

Apparently there's a thermal cut out which doesn't sometime play well with the fact that the charger can get hot.

This post was brought to you by "OH NO! WHAT DO I DO? MY TABLET WON'T CHARGE," several cups of coffee and a small heart attack.

Lenke til kommentar

Jepp jepp. Da har jeg herved hatt denne i to dager. Skuffende saker. Skulle tro Dualcore 1GHz + Tegra 2 skulle klare å drive mkv 720p uten lugging og konvertering. Dette bør være ett codec/driverproblem? Samsung Tab (7") hadde ingen problemer med dette, og jeg tørr banne på at Samsung Tab 10.1" ikke lider under dette problemet.

 

For meg er dette en big deal ettersom alt av serier/filmer jeg laster ned er i mkv.

 

HVIS NOEN har fungerende tips for å fikse biffen (som ikke involverer overklokking/rooting/konvertering) mottas det med høy takknemlighet!

Lenke til kommentar

Jepp jepp. Da har jeg herved hatt denne i to dager. Skuffende saker. Skulle tro Dualcore 1GHz + Tegra 2 skulle klare å drive mkv 720p uten lugging og konvertering. Dette bør være ett codec/driverproblem? Samsung Tab (7") hadde ingen problemer med dette, og jeg tørr banne på at Samsung Tab 10.1" ikke lider under dette problemet.

 

For meg er dette en big deal ettersom alt av serier/filmer jeg laster ned er i mkv.

 

HVIS NOEN har fungerende tips for å fikse biffen (som ikke involverer overklokking/rooting/konvertering) mottas det med høy takknemlighet!

 

 

Hadde samme problem selv, men etter jeg lastet ned Vplayer og gikk igjenom instillingene der klarer jeg en 900mb mkv fil med minimalt lag(kun ved email,prog oppd osv)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å se nrk på transformeren, både gjennom webbrowser og en app (som virker å bare hente websida likevel), men både den interne videospilleren, moboplayer og rockplayer nekter å spille noe som helst.

 

Syns dette er rart, da jeg leser kommentarer fra mange andre som tydeligvis får dette til uten problemer.

 

Hvor kan jeg starte feilsøkingen, Android gir ikke mye tilbakemelding på hva som er galt.

Lenke til kommentar

Morsomt at dere alltid klarer å finne ting som ikke funker, som dere burde ha undersøkt før dere kjøpte produktet, og i etterkant klage som et helvete.

Alltid.

 

mkv, nrk, 720, 1080, ditt og datt.

 

Nyt padda som den er, finn løsninger og presentér disse for verden og vent på oppdateringer.

Lenke til kommentar

Morsomt at dere alltid klarer å finne ting som ikke funker, som dere burde ha undersøkt før dere kjøpte produktet, og i etterkant klage som et helvete.

Alltid.

 

mkv, nrk, 720, 1080, ditt og datt.

 

Nyt padda som den er, finn løsninger og presentér disse for verden og vent på oppdateringer.

 

Vil du jeg skal legge ut en liste over ting jeg syns den fungerer strålende til? Den lista er rimelig lang altså.

 

MEN det er fortsatt dårlig at den ikke tåler 720p når Asus sine sider reklamerer for 1080p. Men hva vet vel jeg, jeg burde visst undersøkt de 40 foregående sidene på denne forumtråden før jeg kjøpte den og ikke bare stolt på at Asus reklame var noe å gå etter. (som sikkert stemmer, men ikke for noen av filene jeg har lasta ned de siste tre årene).

 

EDIT: "MX videoplayer" har nå fått codec som støtter hardwaren til Transformer, men spiller fortsatt ikke lyd hvis det er AC3.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar

Morsomt at dere alltid klarer å finne ting som ikke funker, som dere burde ha undersøkt før dere kjøpte produktet, og i etterkant klage som et helvete.

Alltid.

 

mkv, nrk, 720, 1080, ditt og datt.

 

Nyt padda som den er, finn løsninger og presentér disse for verden og vent på oppdateringer.

 

Hør nå her. Denne tråden er vel like mye til for å finne ut av hvordan vi best skal få nettbrettet til å fungere som vi vil som ren skryt?

 

Etter timer med googling og utprøving så tenkte jeg at kanskje noen andre hadde erfaringer med å streame NRK og spurte her. Det er ikke å klage som et helvete, det er å undersøke hva andre har opplevd. Det samme gjelder vel i stor grad for de som spør om HD-film støtte, selv om noen kanskje er litt vel kritiske før de har prøvd flere HD-formater...

 

Å nyte padda som den er, er ikke noe alternativ for mange av oss. Det er åpenbart at litt mekking og fiksing må til for å nyte den, men med litt hjelp av et forum så er ikke det noe vanskelig.

Lenke til kommentar

Dette bør være ett codec/driverproblem? Samsung Tab (7") hadde ingen problemer med dette, og jeg tørr banne på at Samsung Tab 10.1" ikke lider under dette problemet.

 

Dette er nok dessverre ikke noe bedre på Galaxy 10.1, eller noen av de andre Tegra2 brettene. Problemet slik jeg har forstått ligger hovedsaklig fordi det er mangler på H.264 støtta i Tegra2 brikka. Derfor vil videostøtten være så si lik på Motorola Xoom, Samsung Galaxy tap 10,1, Asus Transformer, Acer A500, Toshiba Thrive og de andre Tegra2 brettene. Det var vel også derfor at D-link vraket Tegra2 til fordel for ett Intel atom system i Boxee Boxen, i de første prototypene var det Tegra2.

 

Vi får nok bare gjøre det beste ut av det, og konvertere filmene/seriene våre til ett mer Tegra2 vennlig format.

Endret av Raggis
Lenke til kommentar

Jeg er sterkt uenig. Nå har det for øvrig kommet codec til MX videoplayer (ARMv7-varianten) som støtter hardware-decoding foran software. ÅPENBART støtter hardwaren da H264, siden det er det jeg prøver å spille av.

 

Men lyden er fortsatt borte (AC3), hvilket er noe jeg håper noen får ordnet støtte for.

 

Hvorfor er dette ett tema for meg? Jeg bytta nemlig ut min Samsung Tab 7" for denne, og den ble hovedsaklig brukt til flyturer/turer generelt der jeg legger inn TVserier jeg laster ned i HD. Det er min oppfatning at de fleste 720p-rips lagrer i .mkv nå om dagen, med H264 for video og AC3 for lyd. De samme filene fungerte på Samsung Tab 7", og Transformer er teknologisk overlegen på ca alle fronter. Ergo konkluderer jeg med at det handler om drivere/codecer, i sær når det kom hardwarestøtte 18.juli fra MX videoplayer.

 

Jeg vet ikke hva dere vanligvis laster ned, men jeg laster da altså ned både film og tv-serier fra forskjellige nettverk i HD, og det slår aldri feil: H264 og AC3. Det slår meg som det mest utbredte formatet å bruke.

Lenke til kommentar

Problemet slik jeg har forstått ligger hovedsaklig fordi det er mangler på H.264 støtta i Tegra2 brikka. Derfor vil videostøtten være så si lik på Motorola Xoom, Samsung Galaxy tap 10,1, Asus Transformer, Acer A500, Toshiba Thrive og de andre Tegra2 brettene. Det var vel også derfor at D-link vraket Tegra2 til fordel for ett Intel atom system i Boxee Boxen, i de første prototypene var det Tegra2.

 

Vi får nok bare gjøre det beste ut av det, og konvertere filmene/seriene våre til ett mer Tegra2 vennlig format.

 

http://www.nvidia.com/object/tegra-2.html

 

Nvidia og jeg er uenig med dette vedrørende støtte. (Linken viser hva den støtter) Men støtte må ligge i software også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...