Gå til innhold

Er rammen min en flaskehals?


jevli

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Begynner å lure på om jeg burde kjøpt mere ram. Nå installèrer jeg et stort program, samtidig som jeg bruker PCen ellers. Ser i task manager at fysisk minne er 50% mens CPU'en ligger på 30-40%. Er minnet mitt en flaskehals når det kommer til ytelse? Kan dette også gjelde for spill?

 

Mitt oppsett:

*Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3

*AMD Phenom II X4 965 Black Edition

*Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 <<------- Syndebukken?

*XFX Radeon HD 6970 2GB

*Intel X25-M SSD 80GB 2,5",

*WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA

 

 

Mvh

Birger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke satt meg inn i hvilken teknologi som har de bredeste bussene så det må du sjekke ut selv.

Cpu'er med minnekontrolleren innebygd i cpuen skal jo ikke være så plaget meg slike problemer.

 

Nå er det jo strengt tatt ikke sikkert at det er dette som er problemet ditt heller. Det er mange ting som kan påvirke ytelse uten at det er direkte hardware relatert.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Begynner å lure på om jeg burde kjøpt mere ram. Nå installèrer jeg et stort program, samtidig som jeg bruker PCen ellers. Ser i task manager at fysisk minne er 50% mens CPU'en ligger på 30-40%. Er minnet mitt en flaskehals når det kommer til ytelse? Kan dette også gjelde for spill?

 

Mitt oppsett:

*Gigabyte GA-790FXTA-UD5, Socket-AM3

*AMD Phenom II X4 965 Black Edition

*Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 <<------- Syndebukken?

*XFX Radeon HD 6970 2GB

*Intel X25-M SSD 80GB 2,5",

*WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA

 

 

Mvh

Birger

 

Hei. jeg vil tro du er flaskehalset av prosessor og/eller lagring.

minnebruk på 50% er ingenting, hadde det vært 90% kunne du vurdert dette, men for øyeblikket vil jeg tro at en cpu-tråd er utnyttet til fulle under installasjon, og du vil ikke få noe bedre ytelse ved å kjøpe mer ram.

Lenke til kommentar

Hei. jeg vil tro du er flaskehalset av prosessor og/eller lagring.

minnebruk på 50% er ingenting, hadde det vært 90% kunne du vurdert dette, men for øyeblikket vil jeg tro at en cpu-tråd er utnyttet til fulle under installasjon, og du vil ikke få noe bedre ytelse ved å kjøpe mer ram.

 

 

Tusen takk for utfyllende svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...