Gå til innhold

HTC Desire S, diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Ser ikke ut som om det er helt enkelt, men det spiller ingen rolle. Har slått meg til ro med det så :p

 

Herregud for en fantastisk telefon :D Batterilevetiden er en tilvenningssak da, iom at det er min første smart-telefon (gikk fra en Nokia 3270 med 6 dager batterilevetid på lite bruk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk desire s for noen dager siden, og er veldig fornøyd. Føles god og holde i, og virker som den tåler litt og er godt skrudd sammen. Telefonen virker også rask, har testet masse apps, og jeg klarer ikke å få den til å slite enda. Til den summen jeg fikk tlf (3000 kr) så er den et godt kjøp.

Lenke til kommentar

SKal virke greit det kortet der. Har selv et Sandisk 16 GB kort. Enten så er det class 2 eller 4, men uansett har jeg aldri hatt problemer med hastighet på dette.

 

Fant en flott liten guide en fyr på xda forumet hadde laget om Desire S. Det står skrevet om stømsparingstips, om du trenger task killers(noe du ikke trenger lenger) og en anbefaling til apps etc etc. Guiden er på engelsk hvis dere er interessert.

 

HTC Desire S Owners Guide V1.03.pdf

 

 

Kilde: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1097538

 

Edit: La ved kilde til pdf filen.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Kjempefornøyd med min telefon, hadde Xperia X10 Mini Pro tidligere, og den skjermen ble rett og slett for liten og for dårlig oppløst. Den var også mye tregere.

 

Har ikke hatt noe problemer med dårlig signal på Wifi eller GPS, men telefonen oppdaterte seg to ganger etter at jeg hadde tatt den i bruk uansett.

 

Jeg sliter med en ting, og det er at når Wifi er skrudd på, så vil den ikke sende eller motta MMS meldinger. Når jeg skrur av Wifi, og mobilnettet tar over, så går det. Veldig tungvint. Noen som har en løsning på det? Har Tele2, og datatrafikk og roaming er skrudd på.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Jeg lurer på å kjøpe meg Desire S, men vil først vite om det går ann å skrive meldinger på "vanlig" måte på denne? Med det så mener jeg at "A,B,C" er på en tast, "D,E,F" er på neste osv.. Er det ikke T9 tastatur det heter? :hmm:

 

Setter pris på svar, da jeg har planer om å bestille den i kveld.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på å kjøpe meg Desire S, men vil først vite om det går ann å skrive meldinger på "vanlig" måte på denne? Med det så mener jeg at "A,B,C" er på en tast, "D,E,F" er på neste osv.. Er det ikke T9 tastatur det heter? :hmm:

 

Setter pris på svar, da jeg har planer om å bestille den i kveld.

 

Hei ja det virker det også. Du må bare inn i innstillinger på tastaturet og velge telefontastatur istedenfor QWERTY tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på å kjøpe meg Desire S, men vil først vite om det går ann å skrive meldinger på "vanlig" måte på denne? Med det så mener jeg at "A,B,C" er på en tast, "D,E,F" er på neste osv.. Er det ikke T9 tastatur det heter? :hmm:

 

Setter pris på svar, da jeg har planer om å bestille den i kveld.

 

Hei ja det virker det også. Du må bare inn i innstillinger på tastaturet og velge telefontastatur istedenfor QWERTY tastatur.

 

Kjempefint! Da skal jeg gå til bestilling av denne med en gang :thumbup:

Takk for raskt svar.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg sliter med en ting, og det er at når Wifi er skrudd på, så vil den ikke sende eller motta MMS meldinger. Når jeg skrur av Wifi, og mobilnettet tar over, så går det. Veldig tungvint. Noen som har en løsning på det? Har Tele2, og datatrafikk og roaming er skrudd på.

 

Vet ikke noe løsning på dette, vet i hvert fall at dette ikke bare gjelder Desire S. Har også opplevd dette på en LG P500 også.

Kan tenkes at MMS må ha datatrafikk over mobilnettet for å bli sendt og mottatt. Og klarer ikke dette med en WLAN forbindelse.

Lenke til kommentar

fikk HTC Desire S i går, og er megafornøyd med den. Min aller første smartphone.

Men det er noe jeg ikke helt forstår, hvordan overører man musikk fra PC til telefonen? Koblet den til PC'en, men den ble ikke registrert av Pc'en så jeg fikk ingen musikk på den :(

 

Og en annen ting, hvordan overfører bilder fra mobilen til PC?

Lenke til kommentar

fikk HTC Desire S i går, og er megafornøyd med den. Min aller første smartphone.

Men det er noe jeg ikke helt forstår, hvordan overører man musikk fra PC til telefonen? Koblet den til PC'en, men den ble ikke registrert av Pc'en så jeg fikk ingen musikk på den :(

 

Og en annen ting, hvordan overfører bilder fra mobilen til PC?

 

Etter at du har koblet til telefonen din, dra ned "rullegardinen" på telefonen din og velg "Monter" eller aktiver USB lagring på mobilen din. Da vil du få opp minnekortet på mobilen som en ekstern hdd. Da kan du foreksempel lage en mappe med navnet "Musikk" og legge musikken din her.

 

Bildene dine legger seg under mappen DCIM mappen på minnekortet. Da er det bare og kopiere dem over til PC-en.

 

Hvor finner jeg hvor mange timer der er siden sist lading? Leter meg grønn :blush:

 

Og, finst det et slags trenings etui til denne telefonen? Slik man har til ipod som man kan feste rundt armen ?

 

Instillinger -> om telefonen -> Batteri -> Batteribruk

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at touch-skjermen tidvis ikke reagerer på tastetrykk. Dette gjelder omtrent øverste halvdel av skjermen. Som regel fikses dette ved at jeg skrur skjermen av og på med knappen på toppen av telefonen.

 

Har og opplevd at skjermen plutsetlig funker "halvveis", at den registrerer omtrent halvparten av bokstavene jeg taster inn feks, og at jeg må trykke ekstra hardt og tydelig for at trykket skal bli registrert.

 

Er det noen andre som har lignende erfaringer? Hardwarefeil?

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at touch-skjermen tidvis ikke reagerer på tastetrykk. Dette gjelder omtrent øverste halvdel av skjermen. Som regel fikses dette ved at jeg skrur skjermen av og på med knappen på toppen av telefonen.

 

Har og opplevd at skjermen plutsetlig funker "halvveis", at den registrerer omtrent halvparten av bokstavene jeg taster inn feks, og at jeg må trykke ekstra hardt og tydelig for at trykket skal bli registrert.

 

Er det noen andre som har lignende erfaringer? Hardwarefeil?

 

Jeg innstallerte akkurat Evernote, og da reagerte plutselig ikke den øverste halvdelen av skjermen på trykk, men den nederste "raden" funket. Slo så av og på telefonen, og da funket alt som normalt igjen. Kanskje det ikke er like enkel løsning for deg, men kan håpe :)

Lenke til kommentar

Må vel investere i nytt minnekort snart, 8gb blir litt for lite mtp filmer og serier jeg vil ha innpå.

 

Kingston microSDHC Card 32GB, Class4

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617261

 

Dette gjør vel susen?

Noen tips?

 

 

OBSOBS! Hører folk sier at enkelte mobiler reagerer tregere ved bruk av store minnekort. Vet ikke hvordan dette er ifm Desire S, men dersom du går for 32GB så ønsker jeg gjerne en tilbakemelding fra deg på hvordan dette fungerte:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...