Gå til innhold

Tsunami over Norge, så tar Russland oss!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor du på Geilo, Hardangervidda eller lignende, så går det nok lokalt sånn passe greit! Kystområdene, byer som ligger lavt ved havet etc vil derimot få merke at noe skjedde...

Gud elsker alle, så han vil nok redde de som er i fare for denne tsunamien ;)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mektige Katla rumler, eksperter frykter utbrudd

 

Eksperter forteller om økt aktivitet i den islandske storvulkanen Katla. Et utbrudd vil få fjorårets asketrøbbel til å blekne, og selv sindige islendinger gruer seg.

 

Ekspertene advarer mot:

#TSUNAMI

#MATMANGEL I EUROPA

#KALDE TEMPERATURER

#ALL FLYTRAFIKK STOPPER I MANGE MÅNEDER

#PLUSS MER

 

http://www.abcnyhete...frykter-utbrudd

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Har lyst å ta med Cheese Burger til eit laboratorium for å finne ut hvordan hodet til dette eksemplaret fungerer.

 

Jeg har bare gjentatt det ekspertene sier! Så tror du må ta ditt eget hode med dit, eller ekspertenes hode.

 

Men det er jo fortsatt lov med kritisk tenking. En skal ikke ta alt for god fisk. Hvis du deler "ekspertenes" synspunkt, og formidler det til oss, som du har gjort via dette forumet, så blir jo du en ekspert i akkurat samme forstand, du sier det bare ikke i VG, men heller på diskusjon.no. Og begrepet "ekspert" er ikkje som en av/på-knapp. Det er ulike nivåer av ekspertise, akkurat som du og jeg har et ulikt nivå av ekspertise innenfor feltet. Du følger jo rett og slett "profetier" ukritisk, og når de slår feil, så er det plutselig "falske profetier", og du skyver dem vekk. Feilfritt for folk som ikke tar ansvar for de dem tror på. Og når fullt fysisk mulige profetier (som i at vitenskapens sine "fysikkens lover" tillater det, selv om det skulle være veldig usannsynlig) slår til, så hamrer Guds vrede plutselig ned på oss, med full legitimitet og troverdighet.

 

Jeg kjøper det ikke.

Endret av Rgr00n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bare gjentatt det ekspertene sier! Så tror du må ta ditt eget hode med dit, eller ekspertenes hode.

Nei det har du ikke bare gjort. Du har gjentatt det religiøse skrullinger har sagt, og det er fordi du er en religiøs skrulling selv. Ikke bare har du gjentatt hva andre har sagt, du har også selv sagt en hel masse om syndere, straff fra gud og at millioner av mennesker skal dø fordi de ikke respekterer din gud. Har du glemt alt pisset du har sagt om svindleren Anton Johansen? Du trodde at dette var en skikkelig profet. Selv om profetiene hans, de få gangene de traff, ofte ble offentliggjort etter at "profetien" hadde funnet sted. For du synes vel Anton Johansen var en ekspert? Til og med hans siste profeti på dødssengen var fullstendig feil.

 

Er det ikke det du ønsker? At millioner av hedninger og syndere skal dø?

 

For du synes vel ikke vi respekterer guden din nok?

 

Jeg forventer ikke noe seriøst svar, fordi du har oppført deg som en klovn helt fra starten.

Endret av Griffar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lyst å ta med Cheese Burger til eit laboratorium for å finne ut hvordan hodet til dette eksemplaret fungerer.

 

Jeg har bare gjentatt det ekspertene sier! Så tror du må ta ditt eget hode med dit, eller ekspertenes hode.

 

Men det er jo fortsatt lov med kritisk tenking. En skal ikke ta alt for god fisk. Hvis du deler "ekspertenes" synspunkt, og formidler det til oss, som du har gjort via dette forumet, så blir jo du en ekspert i akkurat samme forstand, du sier det bare ikke i VG, men heller på diskusjon.no. Og begrepet "ekspert" er ikkje som en av/på-knapp. Det er ulike nivåer av ekspertise, akkurat som du og jeg har et ulikt nivå av ekspertise innenfor feltet. Du følger jo rett og slett "profetier" ukritisk, og når de slår feil, så er det plutselig "falske profetier", og du skyver dem vekk. Feilfritt for folk som ikke tar ansvar for de dem tror på. Og når fullt fysisk mulige profetier (som i at vitenskapens sine "fysikkens lover" tillater det, selv om det skulle være veldig usannsynlig) slår til, så hamrer Guds vrede plutselig ned på oss, med full legitimitet og troverdighet.

 

Jeg kjøper det ikke.

 

Jeg tenker kritisk - noe du kan se flere plasser i tråden - hvor jeg har understrekt mange ganger at det er slett ikke sikkert det kommer noen tsunami i august, enten kommer den eller så kommer den ikke, slike uttalelser er godt nok bevis for at jeg har kritisk tenking!

 

Derimot må du ta innover deg begge sider av saken som jeg representerer - og ikke bare den siden som fokuserer på hva som kan skje, men også det jeg sier angående at det ikke er sikkert noe skjer!

Lenke til kommentar

Jeg tenker kritisk - noe du kan se flere plasser i tråden - hvor jeg har understrekt mange ganger at det er slett ikke sikkert det kommer noen tsunami i august, enten kommer den eller så kommer den ikke, slike uttalelser er godt nok bevis for at jeg har kritisk tenking!

Nei du tenker IKKE kritisk, det har vi sett gjennom hele tråden. La meg ta et eksempel som viser HVOR DÅRLIG du er på å tenke kritisk.

Du har skrevet:

Om tsunami skjer i august?

 

..det er ikke sikkert! noe skjer! Fordi det gjenstår å se om Martin`s profeti er rett eller feil, kommer fra Herren eller ei!

La august tale for seg selv....:thumbup:

 

Antall mulige utfall er kun to.

 

1) Tsunami inntreffer

2)Tsunami inntreffer ikke

 

Om Martins profeti kom fra "herren" (som du har hatt som utgangspunkt til å starte denne tråden) er det også to mulige utfall:

 

1)Profetien var fra herren

2)Profetien var ikke fra herren

 

Hvor mange utfall kan vi da få, ved å se på disse to samlet? Ditt svar som vist her over, er kun to. Hvor mange mulige utfall har vi i virkeligheten?

 

1)Tsunamien inntreffer, profetien var fra herren

2)Tsunamien inntreffer, profetien var ikke fra herren

3)Tsunamien inntreffer ikke, profetien var fra herren

4)Tsunamien inntreffer ikke, profetien var ikke fra herren

 

Du med din virkelighetsfjerne oppfattning har selvsagt UTELUKKET nr. 2 og 3, fordi disse ikke passet ditt syn.

 

Det er kun du som ser på en side av saken. Du velger kun punkt 1) og 4), du velger ikke punkt 2) og 3).

 

Og du har ikke bare gjentatt det ekspertene sier, du har gjentatt det religiøse skrullinger sier. Hvem er sagt at det skal komme tsunami? Geologer eller profeter?

 

Det værste er, som Rgr00n nevner, at dersom det HADDE skjedd noe, så ville du vært svært kjepphøy og tatt alt dette til inntekt for ditt syn. Da hadde profetien vært sann? Da måtte alle andre akseptere og respektere din gud? Har du tenkt over det?

Endret av Griffar
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men det er jo fortsatt lov med kritisk tenking. En skal ikke ta alt for god fisk. Hvis du deler "ekspertenes" synspunkt, og formidler det til oss, som du har gjort via dette forumet, så blir jo du en ekspert i akkurat samme forstand, du sier det bare ikke i VG, men heller på diskusjon.no. Og begrepet "ekspert" er ikkje som en av/på-knapp. Det er ulike nivåer av ekspertise, akkurat som du og jeg har et ulikt nivå av ekspertise innenfor feltet. Du følger jo rett og slett "profetier" ukritisk, og når de slår feil, så er det plutselig "falske profetier", og du skyver dem vekk. Feilfritt for folk som ikke tar ansvar for de dem tror på. Og når fullt fysisk mulige profetier (som i at vitenskapens sine "fysikkens lover" tillater det, selv om det skulle være veldig usannsynlig) slår til, så hamrer Guds vrede plutselig ned på oss, med full legitimitet og troverdighet.

 

Jeg kjøper det ikke.

 

Jeg tenker kritisk - noe du kan se flere plasser i tråden - hvor jeg har understrekt mange ganger at det er slett ikke sikkert det kommer noen tsunami i august, enten kommer den eller så kommer den ikke, slike uttalelser er godt nok bevis for at jeg har kritisk tenking!

 

Derimot må du ta innover deg begge sider av saken som jeg representerer - og ikke bare den siden som fokuserer på hva som kan skje, men også det jeg sier angående at det ikke er sikkert noe skjer!

 

Du får det til å høres veldig fint ut, men ødelegger det ved å smøre det inn i en hyperreligiøs krem. Det som er uthevet i svart, det praktiserer du virkelig.

Endret av Rgr00n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne diskusjonen angående religiøs krem etc her i tråden har vi hatt før og er ferdig med. Å kjøre den diskusjonen videre, blir bare i stor grad repetering etc.

 

Mitt siste innlegg om Katla litt ovenfor her, har forøvrig ingenting med religion å gjøre - det er ett innlegg basert på "Vulkan eksperter". Visst disse vitenskapelige meningene har noen fellestrekk med tidligere "religiøse Katla meninger" - så blir ikke disse ekspert meningene "religiøse" for det - selv om det kan være fellestrekk.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen angående religiøs krem etc her i tråden har vi hatt før og er ferdig med. Å kjøre den diskusjonen videre, blir bare i stor grad repetering etc.

Det eneste som har repertert seg er det religiøse skrulleriet ditt og de useriøse svarene.

 

Tsunami mot norskekysten - er det et realistisk resultat av vulkansk aktivitet på island?

 

Eller er det et resultat av religiøst skrulleri?

 

Ønsker du at hedninger og syndere skal dø i enorme naturkatastrofer?

Mitt siste innlegg om Katla litt ovenfor her, har forøvrig ingenting med religion å gjøre - det er ett innlegg basert på "Vulkan eksperter". Visst disse vitenskapelige meningene har noen fellestrekk med tidligere "religiøse Katla meninger" - så blir ikke disse ekspert meningene "religiøse" for det - selv om det kan være fellestrekk.

Ja du har rett i at jeg ikke svarte på samme måte som du postet der. Den postan var fin den, riktig bra. Problemet er det søppelberget du bygger på. Helt fra starten av har du oppført deg som en klovn. Du har kommet med et HAV av påstander om herren, syndere, profeter og verdens undergang. Og du har bevisst unngått å svare på spørsmål. Dersom du ærlig hadde svart på disse spørsmålene, hadde du samtidig innrømmet at du tok feil. Deretter har du bare flirt og våset og gjort narr av hele debatten og alle som deltar. Og nå i siste stund, på tampen av det hele, så ønsker du en seriøs, vitenskapelig debatt om geologi?

 

Du burde legge denne debatten død. Om du skal gjøre noe riktig, så starter du en ny tråd. Ikke i religionsforumet slik du først gjorde. Heller ikke her i oppslagstavlen. Start tråden i vitenskapsforumet, for dette er geologi, ikke religion. Så holder du alle dine feberfantasier om profetier, herren og hedninger for deg selv.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt fra starten av har du oppført deg som en klovn.

 

Kall meg klovn den dagen tsunami kommer mot Europa - fra Island - forårsaket vulkan. Kall vitenskapen klovner, kall hvem som helst klovner!

 

Du skjønner det som skjer det skjer, og tsunami vil bli noe av det som skjer - store sjanser for at Island vil være inne i bildet. Men hvilken måned eller år det skjer vet ikke jeg - det er det bare "falske profeter" som mener å ha visst! Det eneste jeg med sikkerhet kan si, er at verden har allerede opplevd og vil oppleve mer av store flodbølger og at alt det vil skje mellom år 1948 - 2030 utifra Bibelske profetier. Det som er litt interessant, er at det skal øke i omfavn og styrke i slutten av den perioden, vi er nå i år 2011.

Lenke til kommentar

Kall meg klovn den dagen tsunami kommer mot Europa - fra Island - forårsaket vulkan. Kall vitenskapen klovner, kall hvem som helst klovner!

 

Du skjønner det som skjer det skjer, og tsunami vil bli noe av det som skjer - store sjanser for at Island vil være inne i bildet. Men hvilken måned eller år det skjer vet ikke jeg - det er det bare "falske profeter" som mener å ha visst! Det eneste jeg med sikkerhet kan si, er at verden har allerede opplevd og vil oppleve mer av store flodbølger og at alt det vil skje mellom år 1948 - 2030 utifra Bibelske profetier. Det som er litt interessant, er at det skal øke i omfavn og styrke i slutten av den perioden, vi er nå i år 2011.

 

Skrulling. Ingen tar deg eller din religiøse feberfantasier seriøst.

 

Du viser gang på gang at du ikke klarer å holde vitenskap og religion adskilt.

 

Hvilke geologer sier at det skal komme en tsunami over Norge iløpet av nær fremtid?

 

Hvor sier bibelen at Norge skal få tsunami før år 2030?

 

Jeg kaller ikke geologi for et sirkus. Jeg kaller deg for en klovn. Geologi er nøyaktig vitenskap, det du holder på med er det motsatte.

 

Tsunami vil skje, fordi du tror at guden din skal straffe hedninger?

 

Tsunami vil skje, fordi du har lest det i bibelen din?

 

Det ble ingen tsunami i august. Hva skjer dersom det ikke blir noen tsunami de neste 20 årene?

 

Kan ikke du ta saken i egne hender? Herren har tydeligvis mye å tenke på. Kanskje er det din oppgave å straffe oss hedninger som ikke respekterer guden din? Kan ikke du sprenge en bombe eller drepe noen mennesker, slik at vi lærer å respektere herren?

Endret av Griffar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...