Gå til innhold

Oppgradering av spill-PC: Hjelp!


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ikke har fulgt særlig godt med i hardware-markedet de siste årene, håpet jeg noen her inne kunne hjulpet meg litt...

 

Først noen grunnleggende (og sannsynligvis dumme!) spørsmål...

 

1. Trenger jeg Windows 7? Har jo fortsatt XP 64-bit, som i mine øyne er god som gull, men kanskje nyere spill trenger nyere Windows?

2. Kan alle dagens 'moderne' komponenter kjøre 64-bits Windows uten problem, eller må jeg holde øye med noe spesielt i spesifikasjonene?

 

Vel, da var den biten ute av verden..

 

Så, hva trenger jeg? Vel, jeg vil ikke blakke meg helt.

Det jeg trenger er en PC som kan kjøre BF:BC2 og Battlefield3 med høy kvalitet på en 42" plasma via HDMI - uten problemer.

 

Har myst litt rundt på nettet, og funnet at sannsynlige 'recommended system specs' tilsier quad-core, 4 GB RAM og GeForce GX260.

 

Har allerede kabinett, PSU, X-Fi lydkort og harddisker, så det jeg trenger (og sånn ca.pris jeg er villig til å betale) er:

- CPU (100€)

- Hovedkort (100€)

- Minne (100€)

- Grafikkort (150€)

 

Har tittet litt rundt, og funnet for eksempel disse komponentene, men jeg vet ikke om de er 'bra nok' - eller om det for eksempel finnes et langt bedre alternativ til kun en litt dyrere penge (beklager spanske lenker - men jeg bor i Madrid og må bestille deretter ;) ).

Phenom II X4: http://www.alternate.es/html/product/Procesadores_Socket_AM3/AMD/Phenom_II_X4_955/387707/?tn=HARDWARE&l1=Procesadores+%28CPU%29&l2=Sobremesa&l3=Socket+AM3

 

Corsair 2x 4GB DDR3-1333: http://www.alternate.es/html/product/Modulos_de_memoria_DDR3-1333/Corsair/DIMM_8_GB_DDR3-1333_Kit/467893/?tn=HARDWARE&l1=M%C3%B3dulos+de+memoria&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

 

Palit GeForce GTX460 1GB: http://www.alternate.es/html/product/Tarjetas_graficas_NVIDIA_GeForce_GTX/Palit/GTX460_Sonic/454505/?tn=HARDWARE&l1=Tarjetas+gr%C3%A1ficas&l2=Tarjetas+PCIe+NVIDIA&l3=GeForce+GTX

 

Til slutt er det hovedkort... Her har jeg overhodet ikke peiling på hva jeg bør se etter.

Husker jo at sist jeg oppgraderte, for 6 år siden, var DFI LanParty det helt store - men det ser ikke slik ut lengre...

Jeg bryr meg ikke om integrert lyd (jeg har jo X-Fi), men trenger i det minste:

- 2 PCI-e plasser, helst flere (X-Fi og grafikkort)

- Ethernet

 

Er det kanskje noe annet jeg har oversett..?

 

Så... Kan noen hjelpe?? På forhånd takk! :-)

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjøper følgende: Et socket 1155-hovedkort i P-serien, en intel 15-2500k cpu, 2x2GB eller 2x4GB Corsair 1600mhz ram og et Geforce 560ti eller Radeon 6970. For eksempel. Da har du maskin i lang tid :o)

 

Windows 7 er et must nå. Jeg har alltid sverget til XP (32 og 64) men etter at jeg gikk over til W7 64 så er det ingen vei tilbake. Så lenge jeg kan kjøre classic theme så er jeg fornøyd ;D

Lenke til kommentar

AMDs Phenom II har ca 2/3 ytelse per kjerne på samme klokkefrekvens som Intels i5-2500k. Om du virkelig ikke har lyst til å betale mer, så gjør du ikke det. Men å kjøpe AMD-oppsett nå er ikke en særlig god idé med mindre du kjøper et Crosshair IV Formula, som har mulighet til å ta neste generasjon med AMD-prosessorer etter en BIOS-oppdatering. Uansett vil et AMD-oppsett ha langt mindre levetid til spill enn et tilsvarende Intel P67

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...