Gå til innhold

Videreføre tv signaler til tv nr 2


Anbefalte innlegg

Har ett anlegg som består av dvd spiller, canaldigital decoder, reciever og tv.

Alt dette bruker jeg hdmi kabler til opp til tv´n.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan på en måte videreføre det som blir vist på tv, uansett lyd/bilde kilde til ett annet tv(soverom)

 

På hovedtv er det en scartkontakt som skal være inn/ut.. resten av kobligene ser ut til å være kun innganger.

Har koblet denne til tv2 via scart inngangen.

Kabelen er av typen phono, med gul,hvit og rød plugger, som er satt på scart overgang.

Har også prøvd ren scartkabel fra tv1 scart ut/inn til tv2 scart inngang.

 

Noen som vet noe jeg ikke vet... anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SCART er toveis, men du må selv passe på at du kobler fra utgang til inngang. Det skjer ikke automatisk. Det er ikke vanlig å koble fra en TV til en annen, normalt kobler man fra TV til videospiller.

 

Et vanlig SCART / RCA adapter har en bryter som velger mellom inn og ut. Du bør ha et slikt på ene siden.

 

 

Lenke til kommentar

SCART er toveis, men du må selv passe på at du kobler fra utgang til inngang. Det skjer ikke automatisk. Det er ikke vanlig å koble fra en TV til en annen, normalt kobler man fra TV til videospiller.

 

Et vanlig SCART / RCA adapter har en bryter som velger mellom inn og ut. Du bør ha et slikt på ene siden.

 

Ja, jeg har 2 slike tilgjengelig, inn og ut brytere på scart/rca adapterene.

 

I utgangspunktet skal signalene overføres ved å bruke scartkabel eller scart/rca adapter i teorien?

Vel og merke med riktig ut og inn innstillig.

 

I bruksanvisningen til tv´n står det at scart inn/utgangen skal brukes til videospiller og lignende.

Men det skal virke til over til ett annet tv også, eller hva?

Lenke til kommentar

Om receiver kan brukes vet jeg ikke. Det forutsetter at receiver konverterer signalet fra HDMI til kompositt. Er ikke sikkert det støttes.

 

Du må prøve å få inngangen på SCART til å fungere først. Koble TV til f.eks dekoderen, og se at du får bilde. Da vet du at den siden er OK.

Så prøver du å bilde ut fra den andre TV'en.

Lenke til kommentar

Om receiver kan brukes vet jeg ikke. Det forutsetter at receiver konverterer signalet fra HDMI til kompositt. Er ikke sikkert det støttes.

 

Du må prøve å få inngangen på SCART til å fungere først. Koble TV til f.eks dekoderen, og se at du får bilde. Da vet du at den siden er OK.

Så prøver du å bilde ut fra den andre TV'en.

 

Ok, skal prøve meg fram, takk for råd og hjelp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...