DonKnaus Skrevet 2. april 2011 Skrevet 2. april 2011 PCen min(Asus X77JA) funker ikke som den skal tror jeg. Jeg er ikke sikker på om det er PCen eller spillene, men det når jeg spilte AC2 hadde jeg cirka 25 fps ellerno og plutselig sånn omtrent hvert 3-5 minutt rykker den ned til 2 fps og tilbake opp 10 sekunder senere. Samme feilen på AC. Brotherhood og Crysis 2. Jeg har kjørt CanYouRunIt-test og jeg har godt over minimum-requirements på begge AC-spilla så de burde ihvertfall kjøre stabilt. Noen ideer om hva som er feilen eller åssen jeg fikser det?
geir__hk Skrevet 2. april 2011 Skrevet 2. april 2011 Det første du bør sjekke er hvilke programmer som går i bakgrunnen, for det høres ut som om det er et program som med jevne mellomrom prøver å lagre noe eller kanskje oppdatere seg selv. Om du lar maskinen stå i ro så kan du bruke Process Explorer til å finne om det er en prosess som bruker cpu resurser eller skriver til disk. Sik gjør du det: I PE så legger du til kolonnene CPU history samt IO history for å få en grafisk fremstilling av prosessorbruk og disk-aktivitet. Sørg for at Update speed er satt til minste eller nest minste verdi (1 sek eller mindre). Ellers kan det hende du ikke får med deg korte sekvenser med IO/cpu intensivitet. Når du ser at en av grafene gjør et hopp (kort spiss oppover) så holder du musepekeren over området, så får du opp hvilken prosess som gjør dette. Lykke til
DonKnaus Skrevet 4. april 2011 Forfatter Skrevet 4. april 2011 det vil ikke ødelegge maskinen å fjerne noen av de? Jeg har funnet en fra IO som heter svchost, men det er en "Windows-tjeneste" og jeg lurer på om jeg fucker opp noe hvis jeg fjerner den....forslag?(Hvis dere lurer gikk den forresten under kategorien "Network"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå