Gå til innhold

[Løst] Hvordan flytte mine dokumenter i Win 7?


Anbefalte innlegg

Jeg har en over oppfyllt C: harddisk. Og ønsker å frigjøre litt plass på denne. Og tenkte da å flytte mine dokumenter over på en annen disk. Men hvordan gjør man det? Finnes det en tutorial for dette? Eller er det noen som har en oppskrift på det? Prøvde måten det fungerte på i XP, men det stemte ikke. Noen som har noen tips? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i din mappe, høyreklikk på Mine Dokumenter og velg egenskaper, plassering.

 

 

Ja jeg gjorde det, og anga en mappe jeg lagde på en annen partisjon. Og klikket ok, og det var det. Ingenting skjedde. Allt ligger der det lå. C disken er like full, og den nye mappen er tom. Så da går det heller dårlig. I XP kom det jo opp en box, at filene ble flyttet over, men her er det helt dødt. Det skjer ingenting.

Lenke til kommentar

Du skal få opp en dialogboks som spør om du vil flytte filene til den nye mappen når du trykker ok. Er det som skjer hos meg i alle fall.

 

Nei, det står angi lagringsplassering. Finner så den nye mappa på L. Så trykker jeg bruk, og ok. Og så er det bare dødt. Klikker jeg så på dokumenter, så ligger allt på C som før. Ingen overføring å spore. I XP gikk jo dette helt greit. Så litt snodig det der.

Lenke til kommentar

Du skal få opp en dialogboks som spør om du vil flytte filene til den nye mappen når du trykker ok. Er det som skjer hos meg i alle fall.

 

Nei, det står angi lagringsplassering. Finner så den nye mappa på L. Så trykker jeg bruk, og ok. Og så er det bare dødt. Klikker jeg så på dokumenter, så ligger allt på C som før. Ingen overføring å spore. I XP gikk jo dette helt greit. Så litt snodig det der.

 

Engelsk Win 7 hos meg, men det er move (midterste knappen) du skal bruke, ikke "find target" (antar det blir "angi lagringsplassering" på norsk)

 

 

 

Lenke til kommentar

Du skal få opp en dialogboks som spør om du vil flytte filene til den nye mappen når du trykker ok. Er det som skjer hos meg i alle fall.

 

Nei, det står angi lagringsplassering. Finner så den nye mappa på L. Så trykker jeg bruk, og ok. Og så er det bare dødt. Klikker jeg så på dokumenter, så ligger allt på C som før. Ingen overføring å spore. I XP gikk jo dette helt greit. Så litt snodig det der.

 

Engelsk Win 7 hos meg, men det er move (midterste knappen) du skal bruke, ikke "find target" (antar det blir "angi lagringsplassering" på norsk)

 

Jeg trykker på start knappen, og får opp dokumenter helt oppe til høyre. Høyre klikker så egenskaper på dokumenter, og får da opp en box med egenskaper for dokumenter. Her er det ingen midterste knapp for flytting. Bare en mulighet for å angi plassering av dokumenter. Og det er det. Har så angitt den nye mappa på L, men intet skjer. Så hvor den flytt knappen skal være, skjønner jeg ikke. Hmmm..........

Lenke til kommentar

iirc er ikke det bare slik man endrer "default" lokassjonen for lagring av filer ?

mao neste gang du lagrer en fil med "save" framfor "save as" vil det lagres i den nye mappen? og ikke det at du automatisk flytter eksisterende innhold?

 

edit:

prøv å lagre en ny word fil med "lagre" knappen og se om den havner i den nye folderen. Om det er fakta så skal alt være i orden bare du flytter de gamle filene afaik

Endret av J-nome
Lenke til kommentar

Ups, der skjedde det noe. Å gå inn på dokumenter gikk ikke. Jeg måtte gå inn på under mapper for dokumenter(der ligger mine dokumenter og annet), og da fikk jeg opp alternativet flytt, på midterste knapp. Fikk flyttet over alle filene, men de lå også igjen på C disken fortsatt, helt til jeg valgte å angi L på nytt, og slette C som mål. Så nå ble det en løsning. Litt annerledes enn XP, men nå gikk det i boks :D Takk for alle svar. Da er saken løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...