Chris93 Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 Angående heavies. Er det andre som har spilt VK 4502 A? Spesielt etter IS3 sin front ble nerfet så synes jeg den stiller noe sterkere som rask heavy med meh-ish front. Den fungerer mye bedre sammen med en IS3 enn hva f.eks en KT gjør. Den mangler pen i forhold til andre heavies, men 200mm funker. Dessuten er den knall å bølle andre meds med
AiKi Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 Hva er deres beste tanks når det gjelder xp? Hehe, det er faktisk T-43 jeg har gjort det best i. 908 i snitt, 71% winrate. Hvorfor har jeg egentlig ingen anelse om, men likte å spille den, tross alt. Excelsior og M7 er vel over det, men har ikke så mange kamper i dem foreløpig. Pershing, Black Prince og T-44 er ikke veldig langt etter xp-messig. Winrate, derimot...
olefurz Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Hva er deres beste tanks når det gjelder xp? Jeg har en del vogner med ca 100 kamper som ligger høyt oppe: T29 med 70% winrate på 116 kamper. IS med 67% winrate på 99 kamper og Tiger II med 65% winrate på 107 kamper. Ellers har min mest spilte vogn, KV-5, 61% winrate på 680 kamper. Hentet fra noobmeter, så muligens litt utdatert info. Når det er sagt, har jeg knapt nok spilt siste par månedene. Endret 3. februar 2014 av olefurz
SirJames Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 AMX 50 100 er en knallgod tank for sin tier. Kan gjøre utrolig mye av seg i en battle. Reloaden er ikke så utfordrende hvis man alltid har en fluktrute.
Alt-Ctrl Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 Jadda, skulle ta noen få runder så gikk for Tortoisen siden den gir 30% income nå. Fem kamper ble det, én seier ... Average dmg, ca 4000 Performance ca 1700 Efficiency ca 1700 WN6 ca 1700 Og det med én seier! Fatter ikke at det er mulig at det finnes så mye søppel. Jeg er ikke spesielt god føler jeg, men selv de rundene jeg føler jeg gjør det dårlig ligger jeg alltid i øvre halvdel av lista, og som regel topp 3. /rant
bytrollet Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 (endret) AMX 50 100 er en knallgod tank for sin tier. Kan gjøre utrolig mye av seg i en battle. Reloaden er ikke så utfordrende hvis man alltid har en fluktrute. AMXen er en knallgod vogn om kampen står og vipper. Den kan avgjøre kampen om man kommer inn i ringen med fulle magasin og skadede motstandere. Men jeg føler av og til at AMXen er en av/på vogn. Man kan gjøre det helt store i en slik vogn, men møkkakampene er heller ikke langt unna. Det er ikke ofte jeg gjør middelmådige kamper med 6-700 dmg. som laget vinner. Men det er det samme med AMX50 120. Selv om jeg er en som liker de åpne kartene best, kan jeg ha det mye morro i bykartene med disse to. Litt "driveby" i beste gangsta style er ufattelig morsomt når det funker. Det er som du hører motstanderne tenke "hva f**** var det der?" når man suser rett bak dem og sender et par skudd i hekken på dem før man ratter videre. Endret 4. februar 2014 av bytrollet
-iL- Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Jadda, skulle ta noen få runder så gikk for Tortoisen siden den gir 30% income nå. Fem kamper ble det, én seier ... Average dmg, ca 4000 Performance ca 1700 Efficiency ca 1700 WN6 ca 1700 Og det med én seier! Fatter ikke at det er mulig at det finnes så mye søppel. Jeg er ikke spesielt god føler jeg, men selv de rundene jeg føler jeg gjør det dårlig ligger jeg alltid i øvre halvdel av lista, og som regel topp 3. /rant Prøvde med i AT15 for første gang, nest beste gun, låste opp tracks så jeg kunne sette på rammer og slikt. Makan til møkka tank, her penner folk rett igjennom fronten, uten og ta weakspot, med vanlige AP shells! WTF!
UriasX Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Jadda, skulle ta noen få runder så gikk for Tortoisen siden den gir 30% income nå. Fem kamper ble det, én seier ... Average dmg, ca 4000 Performance ca 1700 Efficiency ca 1700 WN6 ca 1700 Og det med én seier! Fatter ikke at det er mulig at det finnes så mye søppel. Jeg er ikke spesielt god føler jeg, men selv de rundene jeg føler jeg gjør det dårlig ligger jeg alltid i øvre halvdel av lista, og som regel topp 3. /rant Prøvde med i AT15 for første gang, nest beste gun, låste opp tracks så jeg kunne sette på rammer og slikt. Makan til møkka tank, her penner folk rett igjennom fronten, uten og ta weakspot, med vanlige AP shells! WTF! Wot Wiki: Much like its predecessors, the AT 15 has great armor values on paper. This is far from the true reality as this applies only to the flat surfaces on your front; the sloped sections are roughly around 100-120mm thick. While this is still good armor, a lot of tanks around your tier can easily penetrate it, so unlike its predecessors, the AT 15 will see a lot more time supporting the frontline rather than being directly in it. While angling works some wonders with this tank, keep in mind that your gun mantlet is actually a massive weakspot; it is only around 100mm of spaced armor behind which is nothing but your gun and crew, so smart enemies will always likely penetrate you in close quarters. Your machine gun turret is also a weakspot, and hits to it will often injure one of your loaders. Så stå litt bak og la 2760 DPM rive hull i alt som måtte finne på å stå i veien AT 15 har nest høyest WR av T8 TDene på Noobmeter, kun slått av Borsig, så den kan jo ikke være helt håpløs.
-iL- Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 hmm, spilte den som agressive frontline ja, men må nok spille support. booring booring.
SirJames Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Bruker ikke å beholde alle tanks når jeg grinder opp en linje. Men beholdt Cometen på vei til Centurion Mk 1. Det er en fantastisk tank. Har jo nesten bare gode battles i den. 77% winrate Sikkert vært heldig med lagene, men man kan lage mye elendighet med den gode DPMen og sinnsyke gun depression. Blir jo skikkelig sealclubbing-takter når man er matchet på topp.
bytrollet Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Sitter å leser på Noobmeter nå. Og det er trist det. Siden 22. januar har jeg en win rate på 42%. Ja, dere leser riktig, 42 små prosent på 137 kamper. det er dårlig det. SU100Y som jeg historisk sett, har 57% win rate på, har jeg bare 42% win rate på i den intervalen. Men det værste er likavel E-25 som jeg har 32% win rate med. Hva i hel*** 32%!! Det skulle jo liksom være vogna som skulle bringe meg til de store høydene. Det var den vogna som skulle gjøre meg til en legende i WOT. (nuvel, om ikke legendarisk for mine IG prestasjoner som en kanonerende gud, så i allefall for mine forbikjøringer). Må helt klart slutte å spille på sene kvelder med trøstepromille innabords.
UriasX Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Sitter å leser på Noobmeter nå. Og det er trist det. Siden 22. januar har jeg en win rate på 42%. Ja, dere leser riktig, 42 små prosent på 137 kamper. det er dårlig det. SU100Y som jeg historisk sett, har 57% win rate på, har jeg bare 42% win rate på i den intervalen. Men det værste er likavel E-25 som jeg har 32% win rate med. Hva i hel*** 32%!! Det skulle jo liksom være vogna som skulle bringe meg til de store høydene. Det var den vogna som skulle gjøre meg til en legende i WOT. (nuvel, om ikke legendarisk for mine IG prestasjoner som en kanonerende gud, så i allefall for mine forbikjøringer). Må helt klart slutte å spille på sene kvelder med trøstepromille innabords. Det er styrepilsen (siktepilsen) du må ha inne, ikke trøstepilsen Med tanke på at du gjør det såpass svakt i de to tanksene gjetter jeg på at du spiller for aggressivt. Spesielt SU100Y er livsfarlig så lenge den er uspottet, men død omtrent det øyeblikket du blir sett. Og den blir sett fra laaaaang avstand...
SirJames Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Å spille altfor aggresivt er en tabbe jeg gjør av og til, men det var mer før. Særlig med T-54, når jeg trodde jeg var rambo. Var nede i 41% WR med den på det verste. haha Man vil liksom komme i gang fort og gjøre skade og sette preg på kampen. Viktig å se hvor teammates går, studere hvilke tanks fienden har og posisjonere seg riktig. Av og til må man la kampen komme i gang før man selv involverer seg. Kommer an på tanken du har. E25 er jo sykt kjapp, så det gjelder å komme seg i en god flanke/snipe posisjon kjapt. Gjerne i en busk eller bruke gun depr. på en høyde. Kan jo alternativt spotte med den. Men den skinner i supportrolle, når den får smelle avgårde kjappe skudd i siden eller i ræva på distraherte fiender. SU100Y har jeg ikke men den minner om Sturer Emil. Må være sykt forsiktig med sånne tanks. Viktig å ikke være for offensiv i starten. Er kun en litt over middels spiller i WoT. Spiller kun solo. 9000 kamper. WR 50,9%, siste 1000 kamper: 54,62% WR og 1546 WN7.
OnetroM Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Men det værste er likavel E-25 som jeg har 32% win rate med. Hva i hel*** 32%!! Det skulle jo liksom være vogna som skulle bringe meg til de store høydene. Det var den vogna som skulle gjøre meg til en legende i WOT. Lå selv på 33% med E-25, men nå etter snart 80 kamper har jeg kjempet meg saaaaakte men sikkert opp til 46%. Ligger som regel top5 på lista etter en match, så man får være fornøyd med den biten av det. I andre enden av skalen finner vi PzKpfw III med 85%, hvilket overhodet ikke representerer noe som helst. Det er vogna jeg ha daua mest i noen gang og føler ikke jeg bidrar til annet enn å bli første kill. Det var den jeg kjørte i full fart da jeg ble truffet av arty ca 30sek ut i en runde, må ha vært tidenes lucky-blind-shot fra andre enden av kartet. WR er et dårlig måleparameter i solo/random, spesielt så lenge enkelte måler deg kun etter den. Har ikke fått lest så mye om hvordan Performance/Effiency/WNR7 og WNR8 beregnes, men en skikkelig rating bør også ta hensyn til "innsats" også når laget taper.
UriasX Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 WR er den beste parameteren for å måle din totale innsats over et stort antall kamper. Etter 10 000+ kamper er alle randomfaktorer jevnet godt ut og det eneste som er felles for alle kampene er at du spillte på det ene laget. Man kan argumentere for at det har mye å si hvilke tanks man spiller osv, men fakta er at WR gir en god indikasjon på hvor mye du er i stand til å tippe oddsen i lagets favør. Dette inkluderer ALT: Hvilke tanks ud kjører, hvor mye du spotter, hvor mye skade du tar imot før du dør, absolutt alt som påvirker resultatet i kampen. WR kan uten tvil paddes, kjøre i lavtier vogner, mye platoon osv. Det er her ratinger som WN og efficiency kommer inn for å gi et mer nyansert bilde. Hvis du er interessert i å vite mer om hvordan WN8, som snart er klar, beregnes: http://wiki.wnefficiency.net/pages/WN8
bytrollet Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 (endret) Nja, WN8 rating på det samme tidsrommet ligger på 1550 så det er ikke helt rævva heller. Får satt inn en masse dmg. men når laget taper så går win raten rett i dass. Spesielt med E-25 gjør jeg mye galt, har hatt kamper opp i mot 5K dmg. på en kamp. Men det nytter ikke når jeg som eneste vogn på laget gjør skade. Det samme med Nashorn og AMX-vognene, gjør en del dmg. men taper kamper. og så er det gjerne et par "lilla" spillere hos motstanderne og 4-5 "grønne". Mens på vårt lag er vi en eller to "grønne" mens resten er rød. utfallet er ganske så gitt da. Endret 4. februar 2014 av bytrollet
UriasX Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Det stemmer, men som sagt så vil de store talls lov tilsi at etter en stor mengde kamper så vil du ha hatt like mange kamper på tomatlaget som på superlaget.
OnetroM Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 (endret) WR er den beste parameteren for å måle din totale innsats over et stort antall kamper. Etter 10 000+ kamper er alle randomfaktorer jevnet godt ut og det eneste som er felles for alle kampene er at du spillte på det ene laget. Jeg aner ikke hvor stort antall man skal ha for at vi får statistisk signifikans. Mine snart 800 kamper fordelt på ca 20 vogner er i alle fall ikke nok til å jevne ut alle eventualiteter, men med WN8 rating siste uka på 1400 så må noe gjøres riktig. Det er ikke veldig mange spillere som har 10k+ matcher under buken, så selv om ditt argument helt klart er gyldig for den gruppen så gjelder det kun en liten andel av spillermassen. Derfor mener jeg fortsatt at ensidig ranking etter WR er kunstig. edit: Den eneste grunnen til at vi henger oss opp i denne diskusjonen er uansett suget etter å kjøre tanks fremfor å gjøre noe fornuftig på jobben Endret 4. februar 2014 av Svantesvoken
-iL- Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 1400 WN8 etter bare 800 matcher er meget meget bra. Aner jeg en unicum in the making? og editen din; så enig så enig
UriasX Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Det er nok gyldig lenge før du når 10k kamper, orker ikke å finne ut hvor en rimelig grense går Har du 1400 WN8 såpass tidlig i karriæren gjør du sikkert noe riktig, og det er bare å fortsette å kose deg og gjøre ditt beste Da vil som regel både rating og WR peke i riktig retning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå