Gå til innhold

Aprilfest 2011 - sagat3 - f <= 2.8


Anbefalte innlegg

Bruker: sagat3

Utfordring: Fotografere med større blender enn f2.8 (inkludert f2.8)

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Det som måtte finnes under kamerautstyr i min profil som kan oppfylle utfordringen på en eller annen måte.

 

Siden vi skal feire at lyset er tilbake, så tenkte jeg at jeg også skulle la det slippe inn i kameraet. Jeg skal derfor fotografere med stor blender hele måneden. På utstyrsfronten vil det si et Olympus E-620 eller E-510 påmontert en linse som har største blender 2.8 eller større. Det er også godt mulig at det kommer bilder tatt med mitt nye "host, hark, kremt" ... (kompakt) ... kamera Olympus XZ-1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5. April: Et litt annet prosjekt

 

Bedrev tiden med litt hobbyprosjekt i går kveld, så det ble ikke det helt store med tanke på fotografering, men her er i allefall resultatet.

Artig vinkling på et spennende prosjekt - hva er det egentlig?

 

Det er et bunnkort/interfacekort til en mikrokontroller. Jeg har en modul med bare mikrokontrolleren på, og når jeg plugger den i dette kortet så kan jeg sette i en ethernet/USB kabel eller et micro SD minnekort, og da er det tut å kjør. :)

Lenke til kommentar

Det er et bunnkort/interfacekort til en mikrokontroller. Jeg har en modul med bare mikrokontrolleren på, og når jeg plugger den i dette kortet så kan jeg sette i en ethernet/USB kabel eller et micro SD minnekort, og da er det tut å kjør. :)

Spennende; jeg mistenkte at det var en mikrokontroller. Hva bruker du den til?

Lenke til kommentar

Spennende; jeg mistenkte at det var en mikrokontroller. Hva bruker du den til?

 

Tja, si det jeg har ikke noen konkrete planer enda, jeg lagde bare bunnkortet så jeg hadde noe som jeg kunne bruke til litt av hvert. Mulig jeg går for å lage en webradio, eller en enkel webserver. Kom gjerne med forslag ;)

Lenke til kommentar

Tja, si det jeg har ikke noen konkrete planer enda, jeg lagde bare bunnkortet så jeg hadde noe som jeg kunne bruke til litt av hvert. Mulig jeg går for å lage en webradio, eller en enkel webserver. Kom gjerne med forslag ;)

Værstasjon med innebygget webserver? Hekt på et webkamera som fotograferer været ute et par ganger i timen.

Lenke til kommentar

Typisk tegn at man har alkam-fordommer da jeg først trodde flaska i første bilde var en whisky-flaske? :whistle:

 

Likte renheten i dråpen, og spesielt sykkelbildet var en vinner - veldig fine linjer, spesielt med (det antall normalt runde) sykkeldekket, som blir en flat strek ned mot hjørnet. :thumbup:

 

Syntes også det ble stilig med hovedkortet - med en perlerad av bokehsirkler på venstresiden.. :D

 

 

Nærbilder på f/2.8 er bare moro, men makro med så stor blender kan bli veldig tynt. Ikke lett å ta makrobilder når dybdeskarpheten ikke er i millimeter, men mikrometer.. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...