Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen blir plutselig utfattelig treg og henger seg


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har opplevet noen problemer som plutselig har begynt å skje, og jeg har så å si ikke aning hvorfor. Maskinen min kan kjøre helt fint i mange timer uten noen som helst problemer, men så PLUTSELIG kan den bli mye tregere og henge seg. Jeg merker dette spessielt om jeg foreksempel er inn på ett spill, men drar ut til windows via start knappen på tastaturet, skjermen blir svart og det tar mye lenger enn vanlig å komme ut. Samme skjer når jeg bruker alt + control + delete. Om dere vet hva Ventrilo er, så henger det programmet seg også når dette skjer.. Irriterende :-/ Har scannet maskinen med Malwarebyte's Anti-Malware, Microsoft Securyt Essentials og Avira Antivir. Har også brukt CCleaner, og uinstallert diverse programmer som ikke er i bruk lengre. Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du scanner, ja. Men hva sier scannerne da? Finner de noe.

 

Kan være så enkelt som at windows installasjonen er fucka up.

 

Kanskje det skyldes at maskinen er full av støv og skitt som pakker seg rund prosessoren og holder den "god og varm". Kan lønne seg å ta en titt inni. Husk å slå av strømmen først.

Lenke til kommentar

Når jeg sier jeg har scannet maskinen, men ikke nevner att noe virus har blitt funnet, så vil jeg tro det egentlig er åpenlyst att jeg ikke fann noe? Og jeg vet ikke hvordan Windows installasjonen plutselig kan bli fucka 1 år senere.. Kjører Windows 7 Ultimate 64-Bit.. Kan godt hende det er mye støv i maskinen, skal sjekke det. Det er en stasjonær maskin.

Lenke til kommentar

1. Sjekk om det er støv i maskinen og støvsug utenpå kabinettet

2. last ned PerfectDisk 11 og kjør Defrag MED SMARTplacement (kan være spredte filer i registeret til Harddisken)

 

Det kan være støv som er synderen her.

kan også være at flere filer ligger spredt fra hverandre i henvisningen til dataene. da må harddisken jobbe ekstra mye for å få tak i disse dataene. PerfectDisk prøver å sammle henvisningene til disse dataene så harddisken får tak i dataene enklere og dermned jobber mindre.

 

vil også prøvd å laste ned et program som DriverMender som finner tak i de seneste driverene til pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...