Gå til innhold

Billig liten bærbar, hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte å spare til en bærbarpc som jeg skal ha med meg når jeg er borte. Har en stor bærbar (18") som jeg bruker til vanlig men det er jo ikke noe pc å drasse med når jeg har to unger å masse pikkpakk i tillegg. Tenkte å ha en pc som jeg kan bruke til å blogge, sjekke fb, spille litt enkle spill, nettlesing osv. Trenger ikke cd rom. Men jeg er litt streng på det at pcn ikke skal være treig da. Den må være kjapp. Har også tittet litt rundt omkring i den siste tiden men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken pc jeg skal gå for. Ikke vil jeg legge så mye i den heller (pga litt dårlig økonomi for tiden).

 

Noen som har gode tips her?

 

Størrelsen ja, tenkte under 15 ".

Endret av Frk.Lilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikke 10" er for lite for deg da, så er det i alle fall Acer Aspire One 522 jeg god tro på. Opprettet en tråd for denne her med spesifikasjoner og bilde. Styrken er at den er veldig god på videoavspilling og at prisen er under 2500 NOK. Ulempen er at maskinen kommer med 1 GB minne og at man må selv legge inn en større minnebrikke (2 GB) for å få best uttelling. Mer minne er billig heldigvis.

Lenke til kommentar

Sjekk ut Sony Vaio Y-serie! Kjøpte selv en slik til enkle spill, nettbruk, musikk, film og skolebruk, og må si meg fornøyd med det kjøpet!. 11.6" og lav vekt kombinert med god skjerm og batteritid nok for de fleste (5-6 timer med normal bruk).

 

Maskinen er forøvrig utstyrt med AMD fusion brikkesett, som faktisk gir deg litt grafikkytelse i motsetning til Atom baserte maskiner. I tilegg vil CPUen være en del kraftigere...!

 

Pris hos sony center er rundt 4500,-, ivertfall det jeg betalte!

 

http://www.sony.no/product/vn-y-series/vpcyb1s1e-s

Lenke til kommentar

Takk for tips dere :) Er fortsatt i tenkeboksen og har ikke bestemt meg for noe enda. Tenker en del på ram og hdd str. Føler kravet der blir for høyt mot kravdet på prisen igjen. Så burde vel jekke meg ned med kravet å tenke på prisen men vil jo heller ikke sitte med en pc som jeg syns er helt elendig. Har tenkt litt på Lenovo, vet ikke helt men de har noen som frister litt men det er igjen helt ukjent for meg. Har også tenkt litt på størrelsen på selve pc`n. Tror kanskje 10 blir for lite jeg, hadde en på 12 en gang og det er til nøds altså. 15 blir for stort igjen, til å drasse med meg..tror jeg. Så kanskje 12 og 13 er det mest kurrante. Jeg solgte jo den jeg hadde, på 12, fordi den var så liten(skjermen). Men det var da en pc jeg brukte til hverdags, dette blir bare en for å ha med meg når jeg skal bort :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sindra..

 

Jeg har også kikka litt på den Sonyen som du har, åssen er viftestøy på den? Kan du se hd-filmer og serier på den? Funker den bra til spill? (jeg spiller ikke veldig mye, men litt av typen civcity Rome. Kan du gi en kort tilbakemelding på åssen den funker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...